Next Page  25 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 25 / 48 Previous Page
Page Background

25

| 05.05.17 |

ט' אייר תשע"ז

| 255

גליון

שביעי

ראימ להמ שכניהמ החילונימ. ”למ

שחקי הדרבי נגד מכבי אנחנו תמיד

באימ מוקדמ כדי לתפו מקומ, ואבא

פי פ את שיעור הדפ היומי שלו",

מ פר אלי. ”אז הוא ישב ביציע ולמד

גמרא, ואחד האוהדימ בא אליו ואמר:

’זה המראה הכי מרגש שראיתי כאנ

אי פעמ'".

את הגוש המעודד של אוהדי הפו

על ירושלימ בארנה מוביל ה רוג

אוהד ליבוביצ', שמלווה את גנית

האלופה עוד מהימימ במלחה הקטנ

והמשפחתי. ”פעמ, כשהייתי בעבודה

לבוש בחליפה, זיהתה אותי מישהי

שאני לא מכיר. אחרי שווידאה שזה

אני, היא יפרה שגמ היא אוהדת

הפועל ושהיא מאוד מודאגת לגביי,

כי לפעמימ היא רואה שאני עמ כיפה

על הראש ואחרי כמה דקות לא. והיא

בכלל לא היתה דתיה. ה ברתי לה

שכבר אינ לי כל ככ שערות שיחזי

קו את הכיפה, אז לפעמימ אני נאלצ

להחזיק אותה ביד, שלא תיפול".

השבוע ציינו ברחבי העולמ את

במאי, הלוא הוא יומ הפועלימ

1-

ה

הבינלאומי. בישראל החגיגה הור

גשה מעט פחות, אבל הרי לפניכמ

תופעה שהולכת ותופ ת תאוצה:

אוהדימ דתיימ, כיפה אדומה לראשמ,

מקדישימ חלק נכבד מחייהמ, ובעי

קר מאהבתמ ה פורטיבית, לקבוצה

הנושאת את מל הפטיש והמגל.

רובמ, יש להניח, לא גדלו על ערכי

ה וציאליזמ ואינמ מזוהימ עמ הש

מאל בישראל, כפי שנהוג לתייג את

הפועלימ למיניהמ; המ יתמכו בנפ

תלי בנט, בבנימינ נתניהו או באלי

ישי, אבל כשיגיעו למגרש יזדהו עמ

מי שלרוב רחוקימ מדעותיהמ הפולי

טיות כמזרח ממערב.

זה לא תמיד היה ככה. ”בימימ הרא

שונימ של המדינה, החלוקה למחנות

האוהדימ הייתה מ ונכרנת לחלוטינ

עמ החלוקה למחנות הפוליטיימ",

מ פר הי טוריונ ה פורט, עיתונאי

’מעריב' רונ עמיקמ. ”זה היה פשוט

מאוד: אנשימ שהזדהו עמ מפא"י אהדו

את הפועל, ולא חשוב מאיזו עיר. תו

מכי חרות היו בצד של בית"ר. הציונימ

הכלליימ אהבו את מכבי. בכל פעמ

שהפועל ירושלימ הפ ידה, אוהדי

בית"ר היו יוצאימ לרחובות וצועקימ

’אבל בה תדרות'".

”חזרתי בתשובה. ממכבי"

אבל היומ, כאמור, התמונה שונה.

לפני שרכש את זכויות השידור

על משחקיה של הפועל ירושלימ

קר שוק

20

ביורוקאפ, ערכ ערוצ

ובו התגלה כי רוב אוהדי הקבוצה

המ דתיימ. זה הגיוני ב כ הכל,

אחוזימ מתוש

76-

מפני ש

בי הבירה הצביעו בבחירות האחרונות

לכנ ת למפלגות הגוש הימני, הדתי

אחוזימ מגדי

20-

והחרדי, ופחות מ

רימ עצממ חילונימ. לאדומימ יש תו

מכימ גמ מ ביב, בגוש עציונ ובשאר

הישובימ ביהודה ושומרונ. אבל את

האוהד הדתי אפשר למצוא גמ בתל

אביב, בבאר שבע, בחיפה וברמת גנ.

”אני חוזר בתשובה", צוחק אלי

, לוד(, אוהד הפועל תל

30)

וולפ ונ

אביב. הוא תמיד היה דתי, אבל להג

דרה שלו ל'חוזר בתשובה' יש משמעות

מעט שונה. ”כשהייתי ילד קטנ אהדתי

את מכבי תל אביב, בעיקר בימי חמי

שי בגביע אירופה, ואני זוכר אפילו

שהלכתי לדרבי עמ אחי כשהוא עמ

צעיפ אדומ ואני עמ צעיפ צהוב. אבל

לאט לאט הבנתי מה באמת קורה, איכ

מכבי הור ת את התחרותיות בכדור ל

הישראלי, איכ היא נהנית מכ פי צי

בור בזכות השידורימ בערוצ הראשונ.

לא יכולתי לאהוב אותה יותר ועמ הזמנ

עברתי צד".

ואיכ היתה האווירה מ ביב?

', כשאתה הפכת

90-

הרי בשנות ה

לנער, מכבי היתה השליטה הבלתי

מעורערת בכדור ל הישראלי, רוב

הדתיימ במרכז אהדו אותה, והפועל

בכלל שיחקה בליגה השנייה.

אלי וולפסון, הפועל ת"א:

”לדרבי אנחנו תמיד באים מוקדם,

ואבא פיספס את שיעור הדף היומי

שלו, אז הוא ישב ביציע ולמד גמרא.

אוהד אחד בא אליו ואמר ’זה המראה

הכי מרגש שראיתי כאן'"

”ברור שכדי להיות אוהד

הפועל תחת האווירה הזאת

אתה צריכ קצת להיות אחד

כזה שתמיד יוצא נגד כולמ

ואוהב לבעוט במו כמות,

מינ מרדנ כזה, וזה בדיוק מה

שהייתי. היו מלא ויכוחימ

בכיתה. כל משחק של מכבי

באירופה גרר דיונימ. אלה

לא היו ימימ קלימ, כי אז,

צילום: אודי ציטיאט