Next Page  27 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 27 / 48 Previous Page
Page Background

27

| 02.06.17 |

ח' סיון תשע"ז

| 259

גליון

שביעי

בתי פר שג

13-

תיע: היא אחד מ

רפו את הפר במשכ שלוש שנימ

ברציפות. עליה משמעותית נרשמה

באחוז התלמידות שניגשות לבגרות

יח"ל במתמטיקה באולפנת בנ"ע

5

בנריה. בשנת תשע"ד עמד מ פ

28%-

ואשתקד האמיר ל

16%

רנ על

מהבנות. השנה עומד ממוצע הציונימ

, כמעט שש נקודות

85.6

בנריה על

מעל הממוצע הארצי. המגמה תישמר

יש להניח, גמ בשנימ הבאות. בחודש

שעבר זכתה תלמידת כיתה ז', אמונה

גואלמנ, במקומ שני באולימפיאדת

המתמטיקה של מועצת בנימינ.

ומה עמ אחוז הזכאות לבגרות?

מב

88%-

לפני שלוש וארבע שנימ כ

נות האולפנה יימו את לימודיהנ עמ

תעודת בגרות, אבל בשנתיימ האחרו

נות עלה מ פרנ הכי גבוה שאפשר -

. כל אחת ואחת מהתלמידות

100%-

ל

בשתי השכבות האחרונות השלימה

את לימודיה עמ התעודה הנכ פת,

כולל כיתות החינוכ המיוחד.

”אני לא מהתלמידות החכמות",

מ פרת אחת הבנות שלומדות בכי

תה י"ב. ”הייתי בכיתה קטנה בבית

ה פר, ועד כיתה ט' הציונימ שלי נעו

. לא היה לי יכוי לבגרות,

50

ביב

ואז אחת המורות דחפה אותי בצורה

רצינית. אפ אחד לא ידע איכ אעשה

את זה. היא אמרה לי, ’אני אתנ הכל

כדי שתצליחי. נביא לכ שיעורימ

פרטיימ אמ תרצי'. היומ אני מ יימת

עמ תעודת בגרות כאשר אני לא מ

."85-

כימה לקבל פחות מ

לרב הלפרינ יש משנה דורה בנוגע

לכיתות החינוכ המיוחד, שלעיתימ נו

תרות מעט מחוצ להווי ה'אולפני טי':

”אנחנו רואימ בבנות הללו חלק בלתי

נפרד מהשכבה שלהנ. בכיתות ז' וח'

פחות רואימ את החיבור, אכ עמ הזמנ,

הנ ממש חלק אינטגרלי מהשכבה.

בשמינית הנ מציגות יחד, מצטרפות

יחד למ ע לפולינ, הולכות אחר ככ

לשירות לאומי כמו החברות שלהנ

מהכיתות ה'רגילות' ומשתלבות לגמרי

בתחומי העשיה, עד שאינ שומ הבדל.

אנחנו באמת מאמינימ בהנ. אמ תל

שנימ בבית

12

מידה השקיעה והיתה

ה פר, זה המונ. אנחנו נעשה הכל

שתצא עמ תעודת בגרות. לאט לאט זה

הופכ ל וג של הקבצה, ולשמ אנחנו

רוצימ להגיע".

אתמ לא מ ננימ תלמידות בדרכ?

מקבלימ את כולנ?

”אנחנו מקבלימ את כולנ. יש בזה

הרבה מורכבות, כי הרפ גבוה בצד

הלימודי, ויותר מזה - בצד התורני.

הנהירה החוצה שנרשמה בעבר ב ופ

כיתה ח' נבלמה".

שעלבימ, והביא עמו משנה חינוכית

ואידיאולוגית שחוללה מהפכה והצ

דיק את הכינוי שהודבק לו במרוצת

השנימ - ’משקמ המו דות'. הוא

כבר שיקמ את אולפנת אמי"ת בחי

פה וקיבל על ככ תעודת הצטיינות

ממשרד החינוכ, ולאחר מכנ הקימ

את האולפנה בגבעת שמואל, המונה

תלמידות.

700-

היומ כ

”הגעתי לאולפנת בנ"ע בנריה

אחרי חטיפת שלושת הנערימ", נזכר

הרב הלפרינ. ”זו היתה תקופה לא

פשוטה בשל הקרבה של המשפחות

לאזור, והצוות היה מעט כבוי. היה גל

של עזיבת בנות, והיתה תחושה שה

מקומ הולכ להי גר. הבעיה לא היתה

בהישגימ אלא במורל הנמוכ וברוח

השפופה של האולפנה".

אפילו התשלומימ מההורימ לא

נגבו ולא הגיעו כמו שצריכ. ”כשנכ

נ תי היה לי חשוב שהכל יהיה רציני,

ואמרתי למורות: אנחנו לא משכנעימ

את התלמידימ להישאר. לא פושטימ

יד. אנחנו טובימ ואנחנו משקיעימ,

אבל מי שלא טוב לו, יכול ללכת.

התחלתי לעשות דר, אינ דבר כזה

לא לשלמ, יש קריטריונימ לקבלת

הנחות, ומהר מאוד ראו את התו

צאות. ’במקומ שיש מ ירות נפש,

דברימ מצליחימ'".

הרב הלפרינ, בעל תארימ בחינוכ

וכלכלה ותעודת עו"ד, למד בצעי

רותו בכפר הרא"ה ואחר ככ עבד שמ

כר"מ במשכ שבע שנימ. ”כנראה הרב

נריה ידר שאגיע למקומ שקרוי על

שמו", הוא אומר בחיוכ. ”הייתי עמ

הרב בקשר מאוד טוב, הוא מבחינ

תי דמות לחיימ. אני מאמינ בתפי ה

החינוכית שלו, שמשלבת את הקשר

החזק למדינת ישראל, לגאולת ישראל

ולרב קוק, יחד עמ חיבור גדול ואהבת

התלמידימ. להיות אדמ מהישוב, לא

מורמ מעמ. לדבר מצד אחד על הד

ברימ הגדולימ, אכ מהצד השני לשבת

עמ תלמידימ בארוחת הבוקר".

אבל רגע, מה עמ הקרוואנימ?

”בהתחלה אמרו לי שרק מדברימ

על בניינ, והמורות הודיעו שעד שלא

יראו את הטרקטור הראשונ הנ לא

תאמנה שמשהו יבנה. אנחנו נמצאימ

היומ בשלב מאוד מרגש בו הבניינ

עומד, משרד החינוכ השקיע פה

המונ, והאולפנה עתידה להיכנ אליו

בשנה הבאה".

המוסדות המובילים

13

בין

לאחרונה זכתה אולפנת בנ"ע נריה

בפר מנהל מחוז ירושלימ על הצ

טיינות בהישגימ לימודיימ. זה לא

ברור מאליו, אבל גמ כבר לא מפ

"הרבה דברים ישכחו אבל מי שתלמד לנגן, זה ישאר אצלה לתמיד". בנות אולפנת בנ"ע נריה

”אני לא מהחכמות, ועד כיתה ט' הציונים שלי נעו

תלמידת י"ב:

. אחת המורות דחפה אותי ואמרה לי, ’אתן הכל שתצליחי'.

50

סביב

"85-

אני מסיימת עם תעודת בגרות ולא מסכימה לקבל פחות מ