Next Page  50 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 50 / 64 Previous Page
Page Background

ƒŠ‡–Œ –Œ˜‡~

‚–†’‚‚Œ

– ƒ ’ ‡ 

–ŽŠ ˆƒŽ…

ƒ–ƒ ‡’ Š

ŠˆƒŽ…

‡•‡ –‡~‡

ĦđĜĕđĢĚĘ ĖđĜĕē ĦđĜđĕĢ ĐĤđĦ

ĖđĜĕēĦđĜĥ

השיבה אל

ארצ ישראל יצרה

שינויימ רבימ בעמ

היהודי והשפיעה על

כל תחומי החיימ.

ב פר זה מתמקד

המחבר, הרב יאיר

יעקבי ראש ישיבת

אמי"ת 'בלבב שלמ'

בירוחמ, בהשפעת

החזרה לארצ ישראל על החינוכ. הנחת

הי וד של פר זה היא, שהאתגרימ

הרוחניימ המלווימ את דורנו אינמ

יכולימ להישאר כדיונ תלוש. דוגמאות

לשאלות המתעוררות כתוצאה ממפגש

זה הנ למשל: למה אנחנו מצפימ

מנ המחנכ? מהו תפקידו של לימוד

התנ"כ בבתי ה פר? האמ כדאי לחנכ

באופנ פלורלי טי? כל אלה הנ שאלות

שטרמ התבררו בהקשר של קיומ בדור

הגאולה, ופתרונ חלקי מוצא המחבר

באמצעות התבוננות בדור הכני ה

לארצ בימי יהושע בנ נונ.

‹‡‡…Š ‡ŒŠ˜

Ġ

-

Œ‡ ‚‰ŠŒ

'

Œ

254 / '

‹‡–’ ˜ƒ‡‡

'

˜~”ƒ‚

‚‚~ ‹‡—ƒ ˆƒŽ‡…

–‚

Œ ‚‡‡ŒŠ˜ Š~ ˜–„ƒ…

,

‹‡‡…Š ‚–ƒŒ

,

Ġ

-

Œ‡ ‚‰ŠŒ

‚’–Œ

ƒŽ‡~— ˜ƒ•Š‚ Š” ‹ ˜ƒ‡…Š

ƒ…‡Š”‚

–—~

חנוכ לנער על פי דורו

הרב יאיר יעקבי

עמ'

247 / '

הוצאת 'אמי"ת

עד לפני שנימ לא רבות, ילדימ ש

בלו מלקויות למידה נחשבו 'טיפשימ'

או 'עצלנימ'. היה זה ברור כי נער או

נערה שלא הצליחו לקרוא מנ הדפ או

לפתור תרגיל חשבוני פשוט גמ לא יצ

ליחו לאחר הלימודימ. בשנימ האחרונות

ה טיגמה הזו נעלמה ודרכי לימוד חדשות

הופיעו על מנת לעקופ את הבעיה. פרה

של מלכה ימנ-טוב 'תלמיד לחיימ',

מתאר ברגישות ובצלילות את חוויותיהמ

הכואבות של אותמ נערימ ונערות שה

שפילו את הראש כשביקשו מהמ לקרוא

מהלוח או לחשב תרגילימ פשוטימ. י

מנ-טוב, מומחית לא טרטגיות למידה

ורכזת פדגוגית באמי"ת איתנ מעלה

אדומימ, מכירה את עולמ הלקויות מק

רוב - אחותה מיכל התקשתה לפתח את

יכולת הדיבור. מלכה, האחות הטובה,

ני תה להיות לה לפה, אבל לאחר מעשה

התברר שדווקא הרצונ הטוב הזה העמיק

את הקשיימ.

ואולי כדאי להתעכב על הרצונ הטוב

הזה, כי הרבה פעמימ אנחנו רוצימ לע

זור או להיעזר ולא יודעימ מה ואיכ.

כי במקומ לתקופ את הלקות, כדאי

לפעמימ ללכת מ ביב ולראות איכ

אפשר לפגוש את האדמ שמאחו

ריה. אז כבר שלושימ שנה שמל

כה מלמדת בעלי לקויות, וב פר

החליטה מלכה ל פר את ה יפור

מנ ה ופ להתחלה. היא חזרה אל

תלמידימ מנ העבר ופשוט הקשי

בה להמ. לזיו הרופא האורתופד,

ליו פ החשמלאי, ולעוד

רבימ וטובימ שהצליחו

לחיות עמ הצל הזה

שלא מרפה.

כמו לצעוד על

מ לול מרו

צפ בשברי

ז כ ו כ י ו ת .

ככה הרגשתי כששמעתי את אמא של זיו

מתארת איכ נהג לצעוק בת כול "אופ

אני דפוק" בתור ילד. אינ דבר יותר כואב

להורה מלשמוע את הת כול של ילדו.

חלק מהילדימ הרגישו שהקושי המשמעותי

שלהמ הוא לא יכולת הקריאה, אלא הד

חיה והלעג החברתי. בריאיונ איתה שנימ

אחרי היא אומרת, "הייתי ילדה דחויה, לא

היו לי חברימ והצטערתי על ככ מאוד".

ה גנונ של ה פר קולח ואישי מאוד

אבל גמ מצליח ל פק תובנות מעמי

קות. למשל, ביקורת די נוקבת על שי

טות הקריאה הנהוגות בבתי ה פר שלא

מתאימות לכולמ )ולעתימ גמ לילדימ

'רגילימ'(, נכונות של המחברת להודות

בטעויות שלה שמהנ למדה לתקנ תוכ כדי

תנועה ועוד.

לאורכ כל ה פר אפשר כמעט לחוש

את אהבתה של מלכה לילדימ שאותמ

לימדה, את המ ירות הגדולה למקצוע

ההוראה, ואת הגאווה הגדו

לה על שהצליחה לעזור

להמ כמו גמ את

האהבה שנת

נו לה בחזרה.

ואינ כמו שמ

ה פר 'תל

מיד לחיימ',

שמלמד מי

המ הגיבורימ

האמיתיימ של

ה פר.

09.06.17

/

„

"

—˜

ƒ‡

ƒ

"

†

/

260

ƒ‡Š

Ö

//

ˆƒŽ‡…Š ˜

"

‡Œ~

-

‡‡— ‘ƒŒ

/

14