Next Page  52 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 52 / 64 Previous Page
Page Background

בשביל הקרדיט.

אני רוצה שיבואו לע

זור באמת. אני מחפש

אנשימ אמתיימ שרו

צימ ל ייע".

”לכו הכי רחוק שאפשר"

העולימ מאתיופיה היו רובמ ככולמ

r

שומרי מצוות. לעומת זאת, הדור

השני שנולד בארצ מאופיינ באחוזי

חילוניות גבוהימ במיוחד. למה?

”זו שאלה טובה, ורק לאחרונה הש

תתפתי בוויכוח גדול עמ משרד החינוכ

בנושא הזה. אתה מגיע למקומ חדש,

ולהורימ יש חו ר יכולת ללמד בגלל

פערי שפה ותרבות. ממילא הדור הצ

עיר נמשכ אחרי תרבויות אחרות כדי

לנ ות להשתלב. זה מתבטא באי חבישת

כיפה והפ קת שמירת שבת, תוכ הרבה

לחצ חברתי. בנו פ, גמ החברה הצעירה

של העדה האתיופית לא מ פיק מודעת

ומכירה את העבר שלה ואת ההי טו

ריה של העדה. אמ ההורימ היו מ פרימ

לילדימ את יפור העדה ואת כל מה

שעברו, המ היו חובשימ כיפה. העולימ

החדשימ חובשימ כיפה ושומרימ שבת,

אבל הילדימ שלומדימ נשלחימ לבתי

פר חילוניימ וגרימ באזור חילוני, ולא

רוצימ להיראות שונימ.

”ב ופ, החשבונ פשוט. אתה נמצא

ב ביבה דתית? תהיה דתי. חינוכ

ממלכתי? תהיה חילוני ששומר על

ליל ה דר ועל תרבות יהודית, ומ

כיר את היהדות רק כתרבות ולא

כמצוות התורה".

גמ אלי ני נהולצ, מנהל קרית

החינוכ אמי"ת ’יהודה' בעפולה, בה

לומד דללינ יחד עמ עוד עולימ נו

פימ מאתיופיה, מתייח ל וגיית

החילונ בחברה האתיופית. לדבריו,

ה יבה המרכזית נעוצה ב ביבה בה

גדלימ ובחוויה שהמ חווימ מ ביבמ

בדרכ להשתלבות בחברה. ”אנחנו

רוצימ ומשתדלימ לייצר בבית ה פר

אווירה שתכבד את התרבות הדתית

והמ ורת, וגמ ת ייע להמ להשתלב

בחברה הישראלית באופנ מלא, בצו

רה שלא תעודד את החבר'ה לזנוח את

תרבותמ הקודמת כדי להשתלב".

אתה מרגיש שדללינ השפיע על

r

התלמידימ האחרימ בבית ה פר?

”דללינ חווה קשיימ אובייקטיביימ

מאד גדולימ, גמ בתחומ האישי, כולל

אובדנ הורימ בגיל כל ככ צעיר. אלה

קשיימ שרוב התלמידימ לא חווימ

אותמ. אבל בניגוד ל יכויימ היבשימ

ולאמירות הבנאליות ביח למה המ

יכולימ לעשות מבחינה לימודית ומ

בחינה של השתלבות בחברה הישרא

לית, ובניגוד לתיאוריות של תקרות

זכוכית למיניהנ, הוא מצליח לעשות

עבודה מאוד חשובה עמ הרבה כוח

רצונ, מאמצ אישי, למידה והשקעה,

ומגיע לתוצאות טובות מאוד. יש לא

מעט תלמידימ שמ תכלימ על ה י

פור שלו ככזה שניתנ ללמוד ממנו

משהו חשוב לחיימ שלהמ. זה יפור

שמלמד שאדמ מ וגל להצליח ולש

בור את ה טטי טיקות היבשות".

בשנה שעברה כיהנ בוגר בית החי

נוכ אליאב בטיטו כיו"ר מועצת התל

מידימ והנוער הארצית, והוביל יוזמות

חברתיות משמעותיות. בבית החינוכ

מאמינימ כי דללינ הולכ בדרכיו של

אליאב, כמנהיג צעיר ומבטיח.

”אמ לאדמ יש מטרה", מ כמ

דללינ, ”אמ הוא מצא אותה ומש

קיע בה - הוא יכול להצליח בה. אמ

לאדמ יש חלומ, הוא יכול להגשימ

אותו. תחלמו ותגשימו. אני תמיד

אומר: אל תקשיבו למבוגרימ שי

כולימ לייאש אתכמ. המ אומרימ ’זה

לא בשבילכמ', ’זה קשה מדי'. מנ ימ

לשכנע אותנו לוותר על חלומות.

”אני אומר בעיקר לבני העדה

האתיופית: בשנימ האחרונות היו

דיונימ רבימ והפגנות על גזע

נות והדרה. תהיו חלק מהחב

רה הישראלית, תנו מעצמכמ,

תמשיכו לתת. על ידי עשיה

ונתינה אפשר להילחמ בגזע

נות. לכו הכי רחוק שאפשר,

כי השמיימ המ הגבול".

‚ƒ€Ž ‹‚–~ ‰

"

‹

."

‹ƒ˜‡

‡Ž~—

ƒƒ‡‰

‡Š— ‹‡‡…‚Œ

‡˜Š‡•

ƒ‡–‚ ˜~

"

, ’למען ילדים יתומים', שלקוח ממה שעברתי.

הקמתי פרויקט

, ויהיו

יהיו לצעירים האלה חברה ובית חם

בסניפים שנפתח

פסיכולוגים ועובדים סוציאליים

שם מדריכים בהתנדבות,

הגשמה עצמית

‹~— ŒŠŒ

‡ŠŠ

"

˜~ –ƒ—Š Š€ƒŒ

."

˜ƒ—‡‚ ˜ƒ•‡†‡††‚

–‚ ‚‡—‡‚ —~–

:

‡Œ‡Œ

ƒ~†

‡ŠŠ

,

ƒ~Š

‡…”

Š‚ŽŒ

,

“Šƒ‚Ž‡Ž

‡Š~ƒ

ˆƒŽ‡…‚ ˜‡‡–•

‡˜–’~

‡—

:

‹ƒŠ‡”

09.06.17

/

„

"

—˜

ƒ‡

ƒ

"

†

/

260

ƒ‡Š

Ö

//

ˆƒŽ‡…Š ˜

"

‡Œ~

-

‡‡— ‘ƒŒ

/

12