מגזין הטכניון | סתיו 2013 - page 28

28
סטודנטים
מבחינתי לא רק ליעד הסופי
יש משמעות אלא גם לדרך, כי
בה נולדים דברים. זה הניסוי שלי -
וגם אם הוא לא יצליח, יש לו ערך
עבורי."
איגור גרושקו, שסיים הקיץ את
לימודיו בפקולטה לארכיטקטורה
ובינוי ערים בטכניון, מדבר על
- פרויקט
Haifa
Breaks Ground
הסיום שלו, שמציג פתרון חדשני
לבעיית התחבורה ולבעיות נוספות
בחיפה.
"התגלית המרכזית של איגור,"
אומר אדר' גבי שוורץ, שהנחה
אותו בפרויקט, "היא שציר מנהרות
הכרמל וציר רכס הכרמל - שני
קווים שלכאורה לא נפגשים - דווקא
מצטלבים; הם עוברים זה מעל
זה באזור קרית ספר, ואיגור קורא
בעצם לחבר ביניהם באמצעות פיר
אנכי. התערבות אנכית כזו תציל
את חיפה לא רק מאסון תחבורתי,
אלא גם מהשתלטות בלתי הפיכה
של מגדלים, גורדי שחקים ומבני-
קופסאות למיניהם - קניונים, מתחמי
קולנוע וחניונים - הפוגמים ברקמה
העירונית כבר כיום."
"אנשים נאחזים במקובל ובמוכר
comfort zone
ומתבצרים ב-
שלהם," מסביר גרושקו. "המטרה
ע הזה,
ַ
שלי היא לערער את הרוג
לעורר דיון בעולם האדריכלות,
להרחיב את גבולות השפה ולזרוע
זרעים של שינוי."
הסבר ונמק.
כשמדובר בתכנון עירוני נרחב,
האדריכלות המסורתית "מדברת"
איגור גרושקו מציע להציל
את חיפה מקטסטרופה
תחבורתית וארכיטקטונית
באמצעות פיר אנכי, שיחבר
בין ציר המנהרות לציר
הכרמל ובין הרכבת לשאר
אמצעי התחבורה
"להשאיר את פני הקרקע פנויים למגורים ולפעילות
עירונית." הדמיה של הפרויקט התת-קרקעי
ע, לעורר דיון." איגור גרושקו
ַ
"לערער את הרוג
"
כשזה
עמוק
צילום: חיים זינגר
1...,29,30,31,32,33,34,35,36,37,38 18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,...48
Powered by FlippingBook