מזמנת לסטודנטים אפשרות
¢
הקליניקה החינוכית
¢
להשתלב כעוזרי הוראה במקצועות המדעיים בבתי הספר
קיבל
¨
בתחילת סמסטר חורף
¨
ום אחד
¢
ברקים
¢
עתודאי בתכנית
¨
אושר שפירא
מייל מפרופסור
¨
בפקולטה להנדסת מכונות
במכתב הוזמן אושר להצטרף
Æ
נמרוד מויסייב
שבמסגרתה ישתלב
¨
לתכנית ייחודית וחדשה
אושר השיב
Æ
כעוזר הוראה בבית ספר תיכון
≠
קליניקה חינוכית
¢
וכך הצטרף לקורס
¨
בחיוב
במחלקה להוראת הטכנולוגיה
¢
מדעית
Æ
והמדעים
עתודאי בתכנית
¨ß
גם מיכאל רבינוביץ
קיבל
¨
בפקולטה למדעי המחשב
¢
פסגות
¢
קודם
ª
נושא החינוך לא זר לו
Æ
מייל דומה
ללימודיו בטכניון עשה שנת שירות בחברה
נחשף שם להדרכה
¨
סים בטבעון
¢
למתנ
Æ
ונדלק
≠
ולהוראה
±μ
אושר ומיכאל הצטרפו לקבוצה של
במהלך סמסטר החורף הם
Æ
עתודאים
עברו הכשרה בנושאי תורות למידה ושיטות
וגם התנסו בתכנון ובהעברה של
¨
הוראה
כיום הם מלמדים
Æ
שיעור בתחומי המדעים
Æ
בנוה שאנן בחיפה
¢ß
עירוני ג
¢
ב
ארבעה תארים טכניוניים
הוא סיפור
¨
ר ארי גרו
¢
ד
¨
המרצה שלהם
∫
יש לו ארבעה תארים טכניונים
Æ
בפני עצמו
בהצטיינות
©
תואר ראשון כפול בפיסיקה
תואר
¨®
בהצטיינות
©
ובהנדסת חשמל
®
יתרה
שני בהנדסת חשמל ודוקטורט בפיסיקה
יש לו
≠
וכמו לא די בכל אלה
Æ
תיאורטית
Æ®
בהצטיינות
©
מאוניברסיטת חיפה
MBA
גם
הוא רץ למרחקים ארוכים
¨
וחוץ מזה
על עיסוקיו הספורטיביים
Æ
וטריאטלוניסט
במהלך הדוקטורט התחלתי
¢ ∫
הוא מספר
¨
להתאמן באופן רציני יחד עם נתנאל לינדנר
שהיה אז דוקטורנט לפיסיקה ובעוד שנה
מה
Æ
יצטרף לפקולטה לפיסיקה כחבר סגל
שנחמד זה שבתחרויות השתתפו גם המנחים
פרופסור אריק אקרמן ופרופסור
∫
של שנינו
¢Æ
אסא אוירבך
דוקטורט באופטיקה
≠
דקה לפני שהחל פוסט
¨
קוונטית באוניברסיטת אינסברוק באוסטריה
הוא החליט לוותר ולעשות את מה שתמיד
נחשפתי להוראה
¢ Æ
הוראה
∫
רצה לעשות
כשהייתי מדריך בבית הספר לטיסה של
בסוף כל שיעור
¢ Æ
הוא אומר
¢¨
חיל האוויר
הרגשתי
≠
אבל נהניתי מאוד
¨
הייתי סחוט
לאחר שנה
¢Æ
כמו כוכב רוק אחרי הופעה
כחבר סגל במחלקה לפיסיקה במכללת
שבסיומה נכלל
¨
בכרמיאל
¢
אורט בראודה
¢
¨
בין חמשת המרצים הטובים ביותר במכללה
הזמין אותו פרופסור אבי ברמן להצטרף
למחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים
היום הוא משמש ראש המסלול
Æ
בטכניון
Æ
להוראת הנדסת חשמל במחלקה
¨
ראש המחלקה
¨
פרופסור אורית חזן
מדעית
≠
מסבירה כי הקליניקה החינוכית
שואבת את השראתה מהקליניקות
שבהן סטודנטים למשפטים
¨
המשפטיות
מתנסים בטיפול משפטי וכך מסייעים בין
הקליניקה
¢ Æ
השאר לאוכלוסיות נזקקות
מציעה פתרון חלקי
¢ ¨
היא אומרת
¢¨
שלנו
¢Æ
לבעיית החינוך המדעי בישראל
התוכנית נפתחה ביוזמתו של פרופסור
ומונהגת על ידי ראש מינהל
¨
נמרוד מוסייב
התוכנית
Æ
ל
¢
כוח אדם טכנולוגי ומחקר בצה
¨
מתקיימת לראשונה כפיילוט ארצי בטכניון
ופרופסור חזן מציינת כי כלל הסטודנטים
®
לא רק עתודאים
©
לתואר ראשון בטכניון
מוזמנים להשתתף במחזור השני של הקורס
¨®≤±¥∞π¥Øμ© ¢
מדעית
≠
קליניקה חינוכית
¢
השנה
Æ
שיפתח בסמסטר החורף הקרוב
כולם
¨
סטודנטים
±μ
משתתפים בקליניקה
Æ¢
עתודאים להוראה
¢
עתודאים בתוכנית
כל הדרכים מוביל%ת לטכניון
נולד בפרויקט
¢ß
עירוני ג
¢
הקשר עם
פרויקט החושף
¨¢
מוביל ת לטכניון
¢ ≠
אחר
תלמידות מבית הספר לפקולטות השונות
ר מיכל
¢
את הפרויקט מובילה ד
Æ
בטכניון
כאשר עלה הרעיון להקמת
Æ®
גבעול
©
סרי
הקליניקה העבירה סרי שמות של תלמידים
הקליניקה
¢
ו
¨
פוטנציאליים לפרופסור חזן
Æ
יצאה לדרך
¢
החינוכית
הסטודנטים המשתתפים בפרויקט אומרים
מלבד
Æ
שזו התנסות מצוינת וכיף גדול
נקודות
≥©
הניקוד האקדמי שהם מקבלים
קליניקה
¢
על השתתפות בקורס השנתי
הם קיבלו הבטחה מהצבא
¨®¢
מדעית
≠
חינוכית
שיוכלו ללמוד גם במהלך שירותם הצבאי
Æ®
חצי יום בשבוע
©
הבעיה הייתה ביצירת הקשר עם
¢
מספר הסטודנט מיכאל
¢¨
התלמידים
¨
אבל עכשיו הקשר כבר מצוין
¢ ¨ß
רבינוביץ
¨
התקשורת מצוינת
¨
האווירה רגועה
¢Æ
והתלמידים באים כי הם סקרנים
¢¨
הרצון ללמוד
≠
זה מה שמשותף לכולם
¢
והעובדה שאנו
¢ Æ
מוסיף אושר שפירא
¨
קרובים בגילנו לתלמידים היא יתרון
¢Æ
לא חיסרון
סקרנים
באים כי
י
¢Æ
פתרון חלקי לבעיית החינוך המדעי בישראל
¢
ר מיכל סרי
¢
אושר שפירא וד
¨ß
מיכאל רבינוביץ
¨
ר ארי גרו
¢
ד
∫®
מימין לשמאל
©
בתמונה
אקדמיה וקהילה
≤≥