אסטרטג מחשב קיצו לאחור
כדי להפוך את התהליך ליותר מעניין, הפינג-פונג האנליטי-
קריאטיבי משוחקמהסוף להתחלה. מתחיליםמהגדרתהיעדים
אליהם אנחנו רוצים להגיע. נקודה זו, טריוויאלית לכאורה,
מהווה לעיתים את רוב עבודת התכנון האסטרטגי. הגדרה
נכונה וריאלית של היעדים היא מחצית הדרך להצלחה. למרבה
הצער, רבים וטובים כושלים כאן. בחירת יעדים לא נכונים, או
לא ריאליים ביחס למצב או למשאבים, מהווה כמחצית הסיבות
לכישלונן של אסטרטגיות.
לאחר בחירת היעד - נקודת הסיום - מתחילה ההליכה אחורה
בדרכי המימוש כדי לוודא שאלו מגיעות בצורה היעילה ביותר
לנקודת המוצא. הדבר דומה למשחקי המבוך, שהדרך להצליח
בהם היא ללכת בהם מהסוף להתחלה.
לאחר שבחרנו את נקודת הסיום ואת הדרך ללכת ממנה
אל נקודת המוצא, מסבכים קצת את המשחק ומוסיפים את
כרטיסי ההפתעה של שינויי נסיבות, פעילות מתחרים וכד’.
עצמתה של אסטרטגיה נבחנת ביכולתה לשמש פלטפורמה
רחבה ואיתנה למגוון תמרונים טקטיים העשויים להידרש
במצבים משתנים.
זהו. אם קראתם עד כאן, הגענו לתחילת הסרט ולהערת
אזהרה על עיסוק באסטרטגיה: אם תבחרו לעסוק בתכנון
אסטרטגי, צפייה בסרטים וקריאה בספרים עלילתיים עלולה
להפוך למתסכלת למדי.
התחלה.
_______________________________________
*מנכ”ל קבוצת וילנאי לשיווק בע”מ, מעניק שירותי אסטרטגיה
ללפ”מ
13
34...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,...1