את הפנייה לקהל המטרה הממוקד שלו. המדיה החדשה
מאפשרת מנעד רחב של פעילויות וסגנונות, תוך “תנועת
מלקחיים” רלוונטית לכל קהל מטרה.
לחשוב לאומי, לפרסם ברמה בינלאומית
כשמדובר במסעי פרסום לאומיים, חברתיים וציבוריים,
הדילמה מצטמצמת. הטון והסגנון של פרסום נושאים כאלה
נוטים באופן טבעי לעשות שימוש בקודים ובמסרים מקומיים,
המוכרים לעמוד השדרה של החברה הישראלית. אחרי הכול,
לא יעלה על הדעת, כמו שאומרים אצלנו בפוליטיקה, שנושאים
ישראליים ציבוריים, מטעם המדינה, יעשו שימוש בפסקול
) שבחו”ל...
COOL(
שאינו ישראלי ויתיימרו לשדר את הקול
אנחנו, אנשי הקריאייטיב - סליחה, היוצרים - של מסעי
הפרסום הללו, כבר למדנו להתאים עצמנו. בטווח האינסופי
של עולם היצירה והרעיונות, אנחנו מצליחים לייצר תקשורת
בשפה מקומית מאד, לשלב בה כוכבים מקומיים מאד, כמו
דני קושמרו ל”אדי -המרכז הלאומי להשתלות”, או אריק זאבי
למשרד התמ”ת - מטה כחול לבן; ומצד שני, להציע רעיונות
הרלוונטיים לכל מקום בעולם מבלי “לפגוע” בישראליות, דוגמת
ילד הזכוכית המתנפץ בתשדיר של הרשות הלאומית לבטיחות
בדרכים - או מוצרים הזוללים חשמל, למשרד האנרגיה והמים.
המציאות לימדה את כולנו לאמץ את המוטו של תאגידי הענק
הבינלאומיים:
THINK GLOBAL - ACT LOCAL
או בקיצור, גלוקאל. בדיוק כמו צירופים אחרים מתוצרת ישראל
בלבד - שניצל בפיתה, ו...יאללה ביי!
_______________________________________
*רעיונאית, שותפה ליצירת מסעי פרסום של לפ”מ.
5
34...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 2,3,4,1