27
|23.04.15 |
ד' אייר תשע"ה
| 157
גליון
שביעי
י
ִ
איכות
ְ
ים חינוך
ִ
מצמיח
ב פרתה
כבר 09 שנה
מכללה אקדמית לחינוך ולאמנויות
–
אמונה–אפרתה
י' בסיון
חמישי
19:00-15:00
28.5.2015
אחר צהריים פותח
ירושלים
רח׳ בן יפונה 71, בקעה
ההרשמה
בעיצומה
1-800-800-206
למידע נוסף ולהרשמה:
www.efrata.emuna-efrata.ac.il"השתמשתי בכישורים שלי כדי למנוע אלימות". אביקזר באימון
הכוח של האיש הישראלי הוא בפיו ובעיקר בתפילה. את כל
האימונימ אנחנו מתחילימ בתפילה. ככ בשיעורימ שאני מעביר
לילדימ וככ גמ עמ המבוגרימ. התפילה ביהדות היא נשק. 'חרב
התפילה', ככ קורא לה ר' נחמנ".
כמי שעו ק בתחומ פי י ומאוד לא שגרתי, יהודה נאלצ להת
מודד עמ מתח שקיימ מצד ה ביבה הדתית כלפי עי וקו.
"עולמ התורה התרחק מאוד מתחומימ כמו אומניות הלחימה
והוא אפ חושש מהמ", הוא מ ביר. "בעולמ התורני נהוג לכנות
את העניינימ הללו 'ידי עשו', והגישה אומרת שעדיפ ללמד את
הילדימ תורה ותפילה מללמד אותמ 'איכ ללכת מכות'. באופנ
כללי מדובר בגישה נכונה ובריאה, אבל היא לא מחוברת למ
ציאות. גמ אמ אני לא אלימ ואני שונא אלימות, ה ביבה שלי
אלימה ולכנ חייבימ ללמוד אומנות לחימה כל שהיא ולקבל
כלימ. במשכ שנימ רבות ניהלתי שיחות בנושא עמ הרב גבאי
ז"ל, שמאוד התנגד לעניינ. באחת השיחות האחרונות שלנו הוא
אמר לי: 'יהודה אתה צודק. צריכ ללמוד אבל בבקרה של איכ
ללמד ולמי'. ההנחיה הזאת הולכת איתי והיא מצטרפת גמ למה
שאבא שלי בזמנו אמר לי.
"אבא שלי שאל אותי פעמ, למה אני מלמד קרב מגע. עניתי
לו שאני עושה זאת כדי לתת לאנשימ כלימ כיצד להתגוננ. אבא
אמר לי אז דבר שאני לא אשכח אותו לעולמ, הוא אמר "קרב
מגע לא נועד להתגוננ בקרב אלא כדי למנוע קרב. כשאדמ בטוח
בעצמו כי יש לו כלימ והוא יודע מה לעשות, הוא יכול למנוע
•
מלכתחילה את העימות".
)הכתבה המלאה מופיעה בערוץ 'אורות' מבית 'ראש יהודי'(
É´Åó³ ¾ÇÆ
·
¸²´³¸ È
~
Ç
·Ä
¸´·Ä°Ã´ Å°´¿·Å¬ ¯®°¬½·
Dz º¶Æ²Å°
Dz º¶®°½Ç»