Background Image
Next Page  22 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 22 / 48 Previous Page
Page Background

29.05.15 |

י"א סיון תשע"ה

| 162

גליון

שביעי

| 22

על פרופיל נמוכ. יש לככ יבה מאוד

משמעותית. ההשלכות של מ קנותיו

ההלכתיות ב פרו לא מאפשרות ליהודימ

להמשיכ לגור בגולה וגמ לא להרימ דגל

אחר מלבד דגל ישראל. מבחינתו מדובר

באי ור הלכתי להרימ דגלימ של מדינות

זרות, בוודאי מדינות שעל דגליהנ מוצב

צלב או מל האי לאמ, ה הר.

”כפי שאמרתי, דגל ישראל קיבל ח ינות

גבוהה מאוד כ מל יהודי. זוהי בעיה ליהודי

להזדהות עמ אומה אחרת משומ שהיהדות

כאמור, איננה רק דת- היא לאומ. משה

רבנו נענש ולא נקבר בארצ ישראל והמד

רש משווה בינו לבינ יו פ שכנ נקבר בארצ.

חז"ל קבעו כי משה הזדהה מול בנות יתרו

כמצרי ואילו יו פ הזדהה כעברי. העניינ

הוא ששניהמ דברו אמת, משה נולד במצ

רימ ויו פ נולד בארצ ישראל, אבל הנקו

דה שחז"ל ביקשו להעביר היא החיוב שיש

להזדהות כבנ האומה היהודית. הזהות של

יהודי היא היהדות, והוא צריכ להתגאות בה

ולא להחביא אותה. הדגל הוא בבחינת מנהג

שעמ ישראל קיבל על עצמו. יש לזה דינ

של מנהג ישראל שאינ לזלזל בו חלילה או

להתנכר אליו".

אבל ברור לכ שיהודי אזרח ארה"ב

לא יכול להתנכר לדגל ארה"ב. ממילא

אתה מעמיד אותו בגזירה שהוא לא יוכל

לעמוד בה.

”אתה צודק. זו גזירה שהציבור לא יוכל

לעמוד בה ולכנ אני לא מנפנפ בה מול

עיניהמ. אבל זה לא משנה את האמת. כש

דברתי עמ הרב דרוקמנ על ה וגייה הזו

הוא אמר לי שיש לומר את ההלכה הזו

אבל לא במלחמות".

לא מעט חרדימ מזהימ את הדגל

כ מל ללאומיות החילונית שבעטה בתו

רה. מבחינתמ לא מדובר במנהג קדוש

שהתקבל על ידי הציבור.

”דגל היהודימ קדמ לציונות לפחות בש

לושימ שנה. הדגל הזה היה ידוע בתור דגלמ

של היהודימ, והיומ הוא הפכ ל מל המובהק

ביותר עבור מי שרוצה להזדהות עמ העמ

היהודי, לכנ כל פגיעה בדגל היא פגיעה

ב מלי הי וד של עמ ישראל. פעמ שמע

תי מרב חרדי בניו יורק על היח הכפוי של

החרדימ ל מלי המדינה והיהדות. הוא אמר

לי בחצי צחוק שיש בו לא מעט

אמת, שמאז שהציונימ התחילו

לעלות לארצ המ, החרדימ, כבר

אינמ יכולימ לעלות לארצ. ומאז שהציונימ

החלו לשוחח בשפת הקודש אז החרדימ וית

רו על העברית. וכשהציונימ התחילו ללמוד

תנ"כ אי אפשר יותר ללמוד תנ"כ. ואז הוא

אומר לי: ’עוד מעט לא יישאר לנו דבר

ביהדות'. כלומר, אדמ צריכ להיות אמיתי

עמ עצמו ולראות מה התכלית לאי ור שהוא

כופה על עצמו והאמ הוא באמת קיימ".

ומכאנ למדת ששורפי הדגלימ ב אט

מר ונטורי קרתא המ חוטאימ לא קטנימ ?

”כנ זהו חטא. ב פרי הבאתי איגרת של

הרב צבי יהודה קוק כלפי מי שה תפק בח

שיבותו של הדגל, והוא כתב שדגל ישראל

מ מל את כיבוש ארצ ישראל שהיא מצ

ווה דאורייתא של ’והורשתמ את הארצ'. מי

שמכחיש את הדגל כופר בככ וכופר, כפי

שכותב הרב קוק, באחת

ממצוות התורה".

למעשה, מ כמ הרב שבט,

דגל ישראל היומ הוא ה ממנ

המובהק ביותר לעמ היהודי,

יותר אפילו מ פרי

תורה ואביזרי מצווה.

”מה שהשתרש -

התקדש" הוא קובע.

”אמ תעשה קר

בקרב רוב יהודי

העולמ", אומר הרב

שבט, ”ותניח לפניהמ פר תורה, לולב

ואתרוג ואת דגל ישראל ותבקש לשאול

מהו ה ממנ היהודי ביותר מבינ השלושה,

אני בטוח שרובמ יצביעו על הדגל. רוב

היהודימ בעולמ אינמ יודעימ מהו לולב

ואתרוג, אבל דגל ישראל הוא ה ממנ

היחיד שמהווה עבורמ את ’הקשר' בה"א

הידיעה עמ עמ ישראל. התובנה הזאת

מעניקה את החשיבות העצומה וההלכתית

לדגל ישראל".

רוב היהודים בעולם

אינם יודעים מהם לולב

ואתרוג אבל דגל ישראל

הוא הסממן היחיד שמהווה

עבורם את 'הקשר' בה“א

הידיעה עם עם ישראל

קידש את הדגל. הרב קוק

ביטל כליל את חשיבות הדגל. הרב פיינשטיין

קיים איסור על יהודי להניף דגלים של מדינות זרות

צילום: פלאש 09