23.10.15 |
י' חשון תשע"ו
| 180
גליון
שביעי
| 28
לרמאללה, או לאבד את ה טטו של
'תושב קבע'. באחת נשמטת הקרקע
הכלכלית. וזה לא פשוט".
תשמע, לא הור ימ פה בתימ של מח
בלימ אז קשה לראות פה גירוש משפחות.
”למדתי לאורכ עשרות השנימ שאינ נ
קציה חמורה יותר מגירוש. אני זוכר אנ
שימ שהיו מוכנימ ללכת לכלא ולא לחטופ
גירוש. הבעיה, ש נקציית הגירוש טורפדה
ב-29' בגירוש המפור מ למרג' א-זוהור.
המדינה היא זו שהתקפלה בטעות כי חששה
שבג"צ לא יאשר, וכשהמחבלימ היו על
האוטובו הוחלט על פשרה ושהגירוש יהיה
לזמנ קצוב. זו הייתה טעות א טרטגית שעד
היומ משליכה על וגיית הגירוש".
והיומ גירוש משפחות מחבלימ יעבור
את אישור בג"צ?
”למזלנו יש את הרשות הפל טינית. וזה
מאפשר לנו בלא מעט מקרימ לגרש פל
טינימ לשטחי יהודה ושומרונ ועזה, וזה
כבר קרה בעשרות מקרימ. על פי הדינ
הבינלאומי והחוק היבש זה אפשרי. מעבר
לככ צריכ לשלול תושבות קבע וזו פגיעה
מיידית, והתהודה של הפעולה הזו היא עצו
מה. אגב, הפרקליטות ו'העליונ' אינמ מנו
תקימ מהעמ, בוודאי לא בעיתויימ קשימ".
את 'התנועה הא לאמית' מוציאימ
מחוצ לחוק?
”המ היו צריכימ להיות מחוצ לחוק מזמנ".
אז למה זה לא קורה?
”כשהייתי ראש שב"כ הצלחנו לשימ
את שייח' ראאד לאח לתקופה מ וימת
בכלא. הכנ נו אותו על הבאת כ פי תרו
מות שנתנו לגני ילדימ והועברו לארגו
ני טרור בשומרונ. באווירת האינתיפאדה
השנייה הוא נכנ לשלוש שנימ. הכוח שלו
בציבוריות הערבית נחלש באותו זמנ והוא
עבר לה תה, אבל המ נזהרו מאוד. הצ
עדימ נגד 'התנועה הא לאמית' צריכימ
להיות הרבה יותר תקיפימ. אמנמ שללו
ל לאח את הכני ה לירושלימ אבל אינ
יבה שהוא לא יהיה במעצר בית. ההוויה
של 'התנועה הא לאמית' היא ה תה פרו
עה נגד קיומה של מדינת ישראל, ובעי
תוי הזה יש הזדמנות לעבור את המשוכה
המשפטית".
הביקורת בשמאל על המהלכ הזה
היא שאתה מעוניינ להוציא אידיאולוגיה
מחוצ לחוק ולא עבריינימ.
”שייח' ראאד לאח הוא טרורי ט. הוא
לא עו ק באידיאולוגיה אלא בה תה לט
רור. לצורכ העניינ אמ אבו מאזנ היה יש
ראלי גמ אותו היה צריכ להעמיד לדינ,
משומ שהאמירה ש'יהודימ מטמאימ את הר
הבית ברגליהמ' היא ה תה לטרור".
”הם מתים למות על הר הבית"
למרות הדברימ החריפימ והקריאה לפ
עולות כמו גירוש ייעני מחבלימ ופגיעה
ב טטו 'תושב הקבע' שלהמ, דיכטר מבטא
לא מעט עמדות יוניות. הוא לא נמנה על
המחנה הימני קולני בליכוד של מירי רגב
חוטובלי-דנונ. הוא מצדד בהחלטה למנוע
את עליית היהודימ בעת הזאת להר הבית.
דיכטר מאמינ בהיתכנות של שלומ בינינו
לבינ הפל טינימ. אמנמ לא בעת הזו, אכ
ביומ מנ הימימ אפשר יהיה להגיע לשלומ
עמ הפל טינימ. הוא מאמינ בפשרה ובחלו
קת הארצ לשני העמימ, אמ כי בשמירה על
גושי ההתיישבות כולל בקעת הירדנ.
מדוע לא ור על יהודימ לעלות להר
הבית? מדוע הנתקפ נענש?
”אני רק מזכיר לכ שבאינתיפאדה הש
נייה הר הבית היה גור למעלה משנתיימ.
כשנמצאימ במצב חירומ, כשיש פיגועימ
קשימ, והרקע שלהמ על פי מה שהאויב
מפרש הוא פגיעה בהר הבית, אז העולמ
לא כמנהגו נוהג. באינתיפאדה השנייה
היו הרוגימ על הר הבית. והיומ לא בכדי,
המשטרה נזהרת לא לייצר הרוגימ על הר
הבית. יש הבדל משמעותי אמ נהרגימ
מתפרעימ אלימימ בהר הבית לבינ שער
שכמ. והמ מתימ למות על הר הבית. תנ
להמ הרוגימ על הר הבית, תנ להמ מהומות
על הר הבית וכמה שיותר. לכנ לשאלתכ,
האמ המהלכ הזה היה צודק? התשובה היא
לא. האמ מדובר בצעד חכמ? טקטית זה
הדבר הנכונ לעשות".
בטווח הארוכ, אתה משדר שהר
הבית לא שלכ. אתה משדר חולשה ומ
עביר את המ ר שאינ לנו שייכות לארצ
הזאת. ממשלת ישראל וגרת ליהודימ
את המקומ הקדוש ביותר לעמ היהודי.
”אני לא מ כימ לאמירה הזו. היא
לא נכונה ולא מדויקת. ה טטו
”שייח' ראאד סלאח הוא
טרוריסט. הוא לא עוסק
באידיאולוגיה אלא בהסתה
לטרור. לצורך העניין אם
אבו מאזן היה ישראלי גם
אותו היה צריך להעמיד לדין,
משום שהאמירה ש'יהודים
מטמאים את הר הבית
ברגליהם' היא הסתה לטרור“
צילום: יונתן סינדל, פלאש 09
צילום: גיל לביא
טרוריסט, לא אידיאולוג. סלאח
לא ממליץ לשנות את הסטטוס-קוו בהר הבית. דיכטר