Next Page  27 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 27 / 48 Previous Page
Page Background

27

| 10.06.16 |

ד' סיון תשע"ו

| 212

גליון

שביעי

שקדה על לימוד התנ"כ בנו פ לברית

החדשה, החל להיווצר בעבוע רוחני

שגרמ לקושיות ושאלות רוחניות.

"ה בא וה בתא שלי תמיד אמרו

על התנ"כ שהוא פר קדוש ושצ

ריכ להבינ מה נכתב בו. ככ התייח ה

גמ הקבוצה לתנ"כ", מ פר גמליאל

שילה בריאיונ ל'שביעי', "למדנו

אותו וחשנו את ההבדלימ והפערימ

בינ חיי התנ"כ לחיימ הנוצריימ. יש

תירה בינ שני ה פרימ האלו".

המ ני ו לפנות לאנשי הדת הנו

צריימ בכדי לקבל תשובות לשא

לות שטורדות אותמ, אכ נדחו על

ידי הכמרימ ואפ ננזפו על חקירתמ

הטורדנית. ההתעמקות בלימוד גרמה

לקבוצה להתנתק מהזרמ הקתולי אל

הפרוט טנטי. בזרמ החדש היו כאלו

שטענו בפניהמ שהמשיח יגיע מהעמ

היהודי, אכ גמ זה לא נתנ מענה לחי

פוש הרוחני של הקבוצה. הפערימ בינ

עולמ הדת הנוצרי לטק טימ התנ

כיימ וחייהמ של אנשי התנ"כ הטרידו

את מנוחת הקבוצה. לאחר זמנ הפנתה

הקבוצה עורפ גמ לזרמ הפרוט טנטי,

ולמעשה פרשו מהדתות הנוצריות

כשהמ מקימימ קומונה רוחנית לה המ

קראו: 'ישראל של אלוקימ'.

לעבוד את ה' בג'ונגלים

' קבוצת 'ישראל של

67

בשנת

אלוקימ' פורשת מהחברה ועוב

רת לג'ונגלימ בהרי האנדימ. ה יבה

לככ היא התחושה וההבנה שחיי העיר

מ וכנימ רוחנית לילדיהמ. בשנה הזו

נולד גמליאל שלנו. "המ חששו שה

דור הצעיר יתקלקל והחליטו ללכת

לג'ונגל שמ הקימו וג של 'קיבוצ',

כאשר הרעיונ היה לעבוד ביחד בקו

מונה. כל אחד תורמ לשני ובעיקר

לומדימ ומעמיקימ בתנ"כ".

את התנ"כ למדה הקבוצה לפי תר

גומימ שונימ ל פרדית והיישומ היה

בהתאמ. "המ לא ידעו כיצד להניח

תפילינ - מה זה 'טוטפות'? מה זה

'בינ עיניכ'- מעל המצח? מעל האפ?

מאיזה חומר? ואיכ מפרשימ את הח

גימ? פ ח יח ית היה קל לקיימ כי

פשוט לא אכלו חמצ. בשבת לא היו

מדליקימ אש אבל מנורה הדליקו".

החגימ היו נדבכ משמעותי בחיי

איש.

300-

הקבוצה. המ כבר מנו כ

המבוגרימ לא היו הולכימ לעבו

דה והילדימ לא למדו בבתי ה פר.

הקבוצה הייתה מחליטה אלו מצוות

המ מקבלימ עליהמ כציבור. "כל חג

הו פנו עוד מצווה".

אכ חיימ רוחניימ בג'ונגלימ של

דרומ אמריקה לא היו מתאימימ לכו

למ ולכנ היו גמ לא מעט נטישות.

לאחר תקופה מ וימת החלה להת

בשל בקרב הקבוצה ההבנה שצריכ

ללמוד את התנ"כ מהמקור. משלחות

החלו לנ וע לקהילה היהודית בפרו.

למרות שמדובר בכמה ימי נ יעה

ממושכימ, ההתלהבות להעמיק חקר

בתנ"כ הלהיבה את הלבבות. הבעיה

הייתה שהקהילה היהודית בקשה לה

נמיכ ציפיות.

"נורא רצינו ללמוד מצוות ומ

נהגימ מהקהילה היהודית", מחייכ

גמליאל, "אבל רב הקהילה היהודית

באותמ ימימ, הרב אברהמ בנ חמו,

אמר לנו שכבר עולמ הבא יהיה לנו.

'אתמ מקיימימ שבע מצוות בני נוח

ואתמ לא צריכימ יותר מזה', הוא

אמר לנו. אבל התעקשנו ובאנו שוב

ושוב. הוא ענה לנו על הרבה שאלות.

הרבה וגיות התבררו. איכ נראות

מזוזות ומה זה תפילינ".

הרב בנ חמו, למרות חו ר רצונו,

הפכ למוקד עליה לרגל של חברי

הקבוצה. ב ופ הוא נכנע והעביר להמ

קיצור שולחנ ערוכ ב פרדית. "ההת

קרבות של הקבוצה ליהדות", אומר

גמליאל כשהוא מחשב את השנימ,

שנה".

41

"הייתה במשכ

כילד, איכ ראית את המ ע הרוחני

הזה?

"נולדתי לתוכ זה. לכל הדור שלי

יש שמות תנ"כיימ. דודי נקרא על שמ

'עשיו'. הייתי מאוד גאה בבית פר.

אפילו הייתי אומר שאני יהודי ולפע

מימ צעקו עלי שהרגתי את ישו. אמנמ

חוויות של אנטישמיות לא חווינו אכ

לרוב אנשימ התייח ו אלינו כיהודימ

וככ גמ אמרנו. למשל, אמרנו שאנחנו

לא חוגגימ קרנבל, שהיה חג לאומי

בקרב כל הגויימ שמ. אכ מצד שני,

כשהיינו מגיעימ לקהילה היהודית

המ החשיבו אותנו בתור אינדיאנימ.

תושבי פרו לעומת זאת, חושבימ

שהיהודימ המ חכמימ, מיליונרימ,

והמ הרגו את ישו. כשהייתי טודנט

החלה גמ התמיכה בפל טינימ, שהיא

די פופולארית בארצות דרומ אמריקה.

כמובנ שאני הייתי תומכ נלהב של יש

ראל. גמ ניהלתי ויכוחימ עזימ".

פרשת הברית

בשלב מוקדמ יותר הבינה הקבוצה

שצריכ לעלות שלב בקיומ המצוות.

המ התחילו לדבר על ארצ הקודש וגמ

דנו במצווה לא פשוטה שדורשת לא

מעט מ ירות נפש: ברית מילה.

החליטו

12

"כשהייתי בערכ בגיל

לקיימ את מצוות 'ברית המילה'. זו

הייתה נקודת מפנה. הרבה אנשימ

עזבו. הבינו שמדובר בניתוח ולכנ

נשארנו משפחות בודדות. אבל אז

התעוררה בעיה, מי יעשה את הב

רית? בדקו אצל הרופאימ בבית החו

חודשים, והמבוגר

3

. הכי קטן מבינינו היה בן

13

"בברית המילה הייתי בין

. אני זוכר שכשיצאנו מהלובי של

75

ביותר היה סבא שלי שהיה בן

הקליניקה כל אחד מאיתנו יצא עם טיטול בד. הרבה אנשים שאלו באיזו

"

אמרנו שנדבקנו ביהדות

מחלה נדבקנו.

מתוך עמוד הפייסבוק של גמליאל שילה

הקהילה האינדיאנית בפרו חוגגת את חג הסוכות