Next Page  28 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 28 / 48 Previous Page
Page Background

10.06.16 |

ד' סיון תשע"ו

| 212

גליון

שביעי

| 28

לימ והמ לא ה כימו. הלכנו לקהילה

היהודית, היו שמ שניימ - שלושה

מוהלימ שלא ממש התלהבו. ב ופו

של דבר, הקבוצה הצליחה לשכנע

מישהו שהוא גניקולוג וגמ מוהל".

ככ, קבוצה שלמה של משפחות שנו

לדו כנוצרימ גמורימ, הלכו למוהל

היהודי לקיימ את מצוות המילה.

גמליאל זוכר היטב את הימימ

הללו. המ חרוטימ בזיכרונו ובבשרו.

. הכי קטנ

13

"בברית המילה הייתי בנ

חודשימ, והמבו

3

מבינינו היה בנ

גר ביותר היה בא שלי שהיה בנ

. אני זוכר שכשיצאנו מהלובי של

75

הקליניקה כל אחד מאיתנו יצא עמ

טיטול בד. והגיעו הרבה אנשימ שה

תכלו ושאלו באיזו מחלה נדבקנו.

אמרנו שנדבקנו ביהדות".

אחרי המילה זה היה עניינ של זמנ

עד שחברי הקבוצה יתחילו לעבור

תהליכ גיור. הרבנימ הראשיימ באותמ

ימימ התוודעו ל יפור המרעיש על

קבוצת האינדיאנימ שעושה את דרכה

ליהדות. הרב מרדכי אליהו והרב אב

רהמ שפירא שלחו את אב בית הדינ

של חיפה הרב מרדכי אוריה ואת הרב

אליהו אביחיל, לבקר את הקבוצה.

ה יפור הזה גמ גרמ ל כ וכ עמ

רב הקהילה היהודית המקומית. רבימ

מהיהודימ בפרו היו נשואימ לגויימ.

וכששמעו שיש

קהילת אינדיאנימ

שפותחת בתהליכ

גיור המ דרשו

מהרב המקומי

לגייר לאלתר את

בני זוגמ. "הקהילה

היהודית החרימה

את הרב כי הוא ירב לגייר את

אותמ גויימ שהתחתנו עמ יהודימ.

הוא התעקש על ככ שגוי שמתגייר

חייב לדעת ולקיימ תורה".

מהרי האנדים להרי

השומרון

.22

גמליאל שילה מתגייר בגיל

באותה שנה הוא כבר עולה לישראל,

'. בארצ

90-

מדובר בתחילת שנות ה

יש אינתיפאדה ראשונה. גמליאל לא

מתבלבל ועושה את דרכו לשומרונ.

"הרבה לפני הגיור היינו מקבלימ

)'זוהר

Aurora

ירחונ ב פרדית בשמ

קוטבי'( שבו יש חדשות מארצ יש

ראל, וקראנו קצת על החיימ בשומ

רונ. לקראת ופ הגיור שאלו אותנו

אנשי ה וכנות לאלו מרכזי קלי

טה אנחנו רוצימ ללכת: תל אביב

או חיפה. אנחנו שאלנו מה לגבי

אלונ מורה, חברונ ומערת המכפלה.

מקומות שאברהמ אבינו היה שמ".

אנשי ה וכנות ני ו ללא הועיל

לה ביר שאלונ מורה זה מקומ מ ו

כנ. "רצינו מאוד את אלונ מורה כי

לשמ הגיע אברהמ אבינו, יעקב

אבינו ועמ ישראל עמ יהושע בנ

נונ. ובמקביל, גמ אנשי אלונ מורה

ה כימו לקבל אותנו. זה היה חלומ

שהתגשמ. בשבילנו הקימו מרכז

קליטה באלונ מורה שמעולמ לא

היה באזור הזה".

באותמ ימימ גורמימ בשמאל

זעמו על ההתנחלות של האינדיאנימ

שהתגיירו מעבר לקו הירוק. אנשי

שמאל היו בטוחימ שמדובר במזימה

של מתנחלימ. "הוזמנתי לדיונ בכ

נ ת ומישהו ממפלגת העבודה טענ

ששיקרו לגרימ שהתיישבו בשומרונ.

וכשהתחלתי לדבר ואמרתי שטוב

לנו בשומרונ, שאלו אותי אמ הכ

ריחו אותי להגיע. לא רק שהיה לנו

טוב שמ המקומ הזכיר לנו את הטבע

וההרימ שמהמ הגענו".

הקליטה בישוב אלונ מורה הייתה

מיוחדת. בלילה הראשונ חיכו תוש

בי הישוב לעולימ החדשימ שהגיעו

בשלוש לפנות בוקר וקיבלו אותמ

בשירת 'ושבו בנימ'. מטבע הדברימ,

אחרי שמפל ההתרגשות ירד, הגיע

המפגש עמ הבדלי התרבות. לא היה

קל לאורחימ החדשימ באלונ מורה.

"היה שוני תרבותי שאליו לא הת

כוננו. מהלבוש עד להרגלי האכילה.

את השפה העברית כמעט ולא הכרנו,

ומה שהכרנו היה מהלשונ התנ"כית,

ככ שהיינו יכולימ לשאול 'איכה'

כשהתכוונו להשתמש במילה 'איפה'.

מבחינת פרנ ה, חלק מהמשפחות היו

לפני העליה עמידות כלכלית וחלק

לא. ההורימ שלי היו בינ המשפחות

העמידות יח ית. כשהגענו לארצ

אבא שלי התחיל לעבוד בחברת

'שמיר' והעבודה הייתה קשה פיזית,

למרות זאת המ אפ פעמ לא התלוננו.

עמ זאת, יש משפחות שלא עלו לארצ

בגלל הפערימ".

מאז העליה הראשונה של אנשי פרו

היו עוד שלוש עליות נו פות. בחוד

שימ הקרובימ מתוכננת עליה נו פת.

גמליאל אשר מעביר הרצאות ברחבי

הארצ אודות מ עו אל חיק היהדות,

מבקש לומר למתגיירימ החדשימ

שחיי הגירות לא קלימ והגירות צריכה

להיות מתוכ בחירה מוחלטת. וגמ אחרי

שמתגיירימ, אומר גמליאל, עבודת ה'

צריכה להימשכ במלוא המרצ. "להתק

בל לעמ ישראל זה כמו להתקבל לנב

חרת. לא כל מי שמשחק יפה באימונימ

נכנ לנבחרת. ואחרי שמצליחימ

להיכנ לנבחרת חייבימ להמשיכ לה

תאמנ, כי המ חיינו ואורכ ימינו".

"גורמים בשמאל זעמו על ההתנחלות של האינדיאנים שהתגיירו מעבר

לקו הירוק. הוזמנתי לכנסת ומישהו ממפלגת העבודה טען ששיקרו לגרים.

שאלו אותי אם הכריחו אותי להגיע"

כשאמרתי שטוב לנו בשומרון

ספר התורה שנכתב בפרו

ע"י הקהילה האינדיאנית

האחים למשפחת שילה בבר מצווה בפרו לפני הגיור