26.05.17 |
א' סיון תשע"ז
| 258
גליון
שביעי
| 36
גמ היא היתה מלמדת והתלמידימ היו
כותבימ ומעבירימ הלאה. תורתה של
ימימה מדברת על עבודת ה' בכל
מרחבי החיימ, עד הפרט הכי קטנ".
למרות האווירה הח ידית וההילה
ביב דמותה המיוחדת, כלל התל
מידימ עממ שוחחנו מ כימימ שאצל
ימימה לא היה מושג של הערצת
האדמ, ושהיא עצמה התרח
קה מכל פר ומ והתנהלה
בצניעות גדולה. את רוב
שיעוריה העבירה
כשהיא כלל לא
עומדת מול
תלמידיה, אלא
יושבת קומה
מעליהמ ומדברת
משמ.
”עשר שנימ למד
תי אצל ימימה,
ומעולמ לא
ראיתי אותה",
אומרת שליו,
ש ע ו ק ת
שנימ
18
כבר
בלימוד והנחיית
קבוצות. ”היא
לא חשפה את החיימ הפרטיימ שלה,
היתה מאוד צנועה ואמרה שהכל
מכוח התלמידימ. ימימה היתה אומרת
שרבי שמעונ בר יוחאי הוא ה'מגיד'
שלה ודרכו היא מקבלת את השפע
והידע. ימימה היתה רו
חנית, קשורה למירונ,
ע קה הרבה בתפילות
וחיה חיי שליחות. בימי
חמישי היא לא הייתה
מלמדת אלא מרפאה
כל מיני מחלות. אני
זוכרת איכ עד ופ הר
חוב היו מכוניות ש תמו
את הכני ה מרוב אנשימ
שהגיעו, וככה גמ אני
הגעתי אליה".
לטענת שליו, רבבות
אנשימ בכל רחבי הארצ לומדימ
’ימימה' והתופעה רק הולכת ומת
עצמת. ”עוד כמה עשרות שנימ היא
תהיה כמו רבי נחמנ מבר לב של
הדור הזה, שהתחיל עמ כמה תלמי
דימ בודדימ וצמח לתנועה. עברו רק
שנה וזה מתפשט כמו אש בשדה
18
קוצימ, כולל גמ הרבה שאינמ דתיימ
ששומעימ מפה לאוזנ ובאימ".
שליו מנ ה לתמצת את הק מ:
”הלימוד נותנ כלימ לאדמ לקבל את
עצמו, קבלה עצמית וכבוד גדול למי
שאתה, ולמה שיש לכ לתקנ. מצד אחד
חומ וקבלה, ומצד שני תביעה לתהליכ
של התקדמות והתפתחות מתוכ המונ
גמישות. כשאתה יותר גמיש ו לחנ
ומאמינ בעצמכ, אתה ממילא מקבל
יותר את הזולת. על קיר המכונ של
ימימה נכתב ’ואהבת לרעכ כמוכ',
לשמוח ולשמח לאהוב את עצמכ
ולאהוב אחרימ - זו כל התורה".
למרות התדמית התורנית של ימי
מה, שיעוריה ע קו יותר בנפש, והר
בה פחות בתורה ובמצוות, ועדיינ,
בעקבות הלימוד רבימ חזרו בתשובה
או התקרבו לדת. ”כשהאדמ נהיה קרוב
אצל עצמו ומשיל הגנות וח ימות מול
חייו, ממילא האלוקות נהיית הרבה
יותר טבעית ובאופנ טבעי אתה מת
חבר ליהדות", מ בירה שליו. ”אנשימ
לא חזרו בתשובה באופנ י טמתי.
הכל התלבש עמ הלימוד
”בזכות ימימה הבנתי שאני
אברי גלעד:
לא חשוב, ולא העיסוק ברייטינג של אתמול
ומחר, ובמה אומרים וחושבים עלי, שהביא
אותי למבוי סתום. הלימוד הוא גם אחת
הסיבות שהשתניתי פוליטית"
באופנ טבעי. ימימה כמעט לא דיברה
על מצוות, אלא נתנה כלימ רוחניימ
לתיקונ יח ימ בינ אדמ לעצמו ול
ביבתו. באמת אינני יודעת איכ ניתנ
לבנות בית בלעדיה בדור הזה. ימימה
דיברה רבות על הכוחות של האישה
ביהדות. היא כל הזמנ העצימה בצו
רה שבה אישה תבינ את כוחה בבניינ
הבית. זו לא היתה העצמה נשית שמ
פרקת בית".
לא כת, לא עבודת אלילים
אביטל ברעמ, תלמידה ותיקה
של ימימה ומנחת קבוצות כבר
שנה המלמדת באזור המ
15
רכז, מנ ה גמ היא לה ביר
את וד ההצלחה: ”מדובר
בכלימ מאוד מעשיימ שני
תנ ליישמ במציאות, כמו
הפרדה בינ טפל לעיקר,
יכולת לדייק במידות, לקבל
את עצמכ והאחר ולהיות נוכח
בתוכ התרחשויות החיימ מנקודת
מבט מועצמת. זה תופ כי זה
פועל בשטח. זה עוזר לא
נשימ לשנות את החיימ
שלהמ בתהליכ למידה
אפשרי לכל אחד. זה
מאפשר שיפור בדי
מוי העצמי, בחו נ,
ביח ימ בינ אישיימ,
וזה ממש עובד".
”כל תלמידה וכל
קבוצה שלמדה אצלה
קיבלה משהו אחר,
וממילא מעבירימ לדור
הבא משהו אחר ומיוחד,
כי ימימה היתה מעיינ
נובע", מ בירה ברעמ,
”אבל העקרונות מאוד
דומימ".
90
צילום: פלאש
חסידות בת זמננו. שליו