37
| 26.05.17 |
א' סיון תשע"ז
| 258
גליון
שביעי
את הקריירה ברצינות גדולה, להיות
יותר בתודעת שליחות. הלימוד שלי
עמ ימימה הוא גמ אחת ה יבות שה
שתניתי פוליטית".
אינ תירה בינ הלימוד של ימי
מה, שמדגיש את ראיית הטוב,
לבינ איש תקשורת שבמהותו אמור
לחפש ביקורת?
”אינ תירה. ראיית הטוב אינה
הדחקת הרע. מבחינתי, כאיש מק
צוע, המשמעות היא שלא אתעלמ
מהטוב ולא אהפוכ את הרע לחזות
הכל. בזכות ימימה גיליתי שדבר
שאינו רע, אינו בהכרח משעממ. כל
נפתחת
2
תוכנית בוקר שלי בערוצ
בחמש יבות שבגללנ היומ הזה הוא
יומ טוב, גמ זה כתוצאה מלימוד עמ
ימימה. אני מנ ה קודמ כל להגיד את
הטוב, לה תכל על הטוב, ואחר ככ
אמ יש דברימ פחות טובימ שצריכ
לדבר עליהמ, משתדלימ להתמקד
בגופו של עניינ, ולא לחפש את הרע
בכל אדמ. אינ אצלנו אפ פעמ אייט
מימ של רכילות, לעג וכל מיני מ
רימ מה וג הזה, תמיד נעדיפ לשמוע
מחקר פורצ דרכ או חבורת נערימ
שעשתה מעשה טוב".
”תורת ימימה לא אמורה לעשות
אותכ פראייר", מ כמ גלעד. ”השא
לה המרכזית היא איפה אתה ממקמ
את עצמכ, האמ אתה מחפש את
הטוב, וכשהרע מגיע אתה מתייח
אליו נקודתית. הרי לחפש ולמצוא
את הרע זו עבודה קלה".
ימימה היתה טהורה
גלעד כמובנ, אינו לבד. מפור מימ
רבימ נצפימ בחבורות הלימוד של
ימימה, ובהמ שלמה ובנ ארצי והזמ
רת אתי אנקרי, שעוד ה פיקה ללמוד
אצל ימימה עצמה. עידית שילה,
רעייתו של עורכ עיתונ ’בשבע' עמ
נואל שילה ומנחת קבוצות ימימה,
מ פרת: ”זו היתה חוויה עוצמתית,
פגשנו אישה שיש לה דרכ ולימוד
ימימה נולדה עם יכולת מיוחדת לראות
עידית שילה:
פנימה אבל לפני הכל היו בה קדושה וטהרה ורצון עז
ללמוד וללמד. הלימוד הוא תהליך פנימי שבו אדם חופר
את הבאר הפנימית שלו ומגלה שכבות של לכלוך עד
שמגיע למקום זך יותר
אחד מאותמ שהצטרפו ועברו שינוי
משמעותי הוא איש הטלוויזיה אברי
גלעד, שמשתתפ בקבוצת לימוד של
שנימ. ”לא הכרתי את
14
ימימה כבר
ימימה. היא דיברה הרבה על קשר
לחומר הלימוד ולא למעביר, לכנ
אינ עניינ לקשר לימימה עצמה או
להשתטחות על קברה, ואינ כאנ כת
או עניינימ שדומימ לעבודת אלילימ
שיש בזרמימ אחרימ ביהדות".
”כאיש תקשורת", מו יפ גלעד,
”הבשורה של ימימה מבחינתי היתה
הוצאת עצמי מהמרכז. הבנתי שאני
לא חשוב. מה שאני עושה זה מה
שחשוב ומה שישנה, ולא אני. הב
שורה הגדולה שלה, כמו שהיא היתה
אומרת, ’נוכחות שקטה בעשיה עכ
שווית'. העבר והעתיד זה אולי מאוד
מעניינ אבל לא משרת אותכ, והעי
וק בזה מיותר. עי וק באיכ היה
הרייטינג אתמול, ואיכ הוא יהיה
מחר, ומה אומרימ עליכ ומה חושבימ
עליכ, כל הדברימ הללו שהיו מאוד
חזקימ בחיימ שלי והביאו אותי ל וג
של מבוי תומ, הכל נהיה פתאומ לא
חשוב".
לדברי גלעד, ”הלימוד של ימימה
מורכב ואי אפשר לתמצת אותו במילה
או במשפט, הוא לא פועל ב י מאות
אלא בעבודה. הלימוד הזה הביא אותי
לכתוב ’מלאכות', כפי שהיא היתה
קוראת לזה, מאמרימ קצרימ ותוב
נות. מעולמ לא כתבתי לפני כנ וזה
מאפשר לעשות עבודה פנימית רצו
פה. אני חושב שזה עושה אותי אדמ
טוב יותר, קשוב יותר, פחות מתע ק
רק בפופיק ויותר בכלל, בעמ. תורת
ימימה מאפשרת לי קיומ בנינוחות,
מתוכ צמיחה ולא דרכ מאבק, לה
תכל על עצמי בבדיחות הדעת ולא
לקחת את עצמי ברצינות, לא לקחת
צילום: אלעד דוידי
הפרדה בין טפל עיקר. ברעם
והדרכות מאוד אישיות, עמ יכולת
להבינ מה כל אחד צריכ לעשות ול
תקנ. לימימה היתה דמות של צדקת,
והיא לימדה את תלמידיה להיות
צדיקימ, לא במובנ של מ פר המצוות
שמקיימימ אלא במובנ של אהבת ה',
דרכ חיימ והתקרבות פנימית לעצ
מכ. וכנ כיצד ללמוד להתנהל נכונ
ומדויק".
היו לה כוחות מיוחדימ?
”ימימה היתה טהורה,
היתה לה נקיות מו
חלטת. יכול להיות
שהיו לה כוחות
של ראיה. אבל
אני מבינה וחוש
בת שבכל אדמ יש
יכולות, וככל שאדמ מתנקה היכולת
גדלה. כמו חוש מו יקלי שאינ לכולמ
ברמה שווה, ככ היא נולדה עמ יכו
לת מיוחדת לראות פנימה. אבל לפני
הכל היו בה קדושה וטהרה ורצונ עז
ללמוד וללמד".
”הלימוד של ימימה", אומרת שילה,
”הוא לימוד של מודעות למהות הפ
נימית והתקרבות אליה, תהליכ פנימי
שבו אדמ חופר את הבאר הפנימית
שלו ומגלה שכבות של לכלוכ וחול
עד שהוא מגיע למקומ זכ יותר, מעיינ
נובע. את השכבות והדפו ימ הרעימ
או המיותרימ צריכ להשיל מעלינו.
אלו דברימ פשוטימ שמרוב פשטותמ
אנשימ לא יודעימ אותמ, כפי שאומר
ה'מ ילת ישרימ'. בכלל, אני מוצאת
הרבה הקבלות בינ ’מ ילת ישרימ',
•
פר ’התניא' ותורתה של ימימה".