41
ÔÂÈÎˉ ÔÚÓÏ Ï‡¯˘È· ÔÂÈÎˉ È˘¯Â„ ˙„‚‡
,
Better Place
ש י א ג ס י , מ י י ס ד ו י ו “ ר
ב ה ר צ א ה ה ש נ ת י ת ב ט כ נ ו ל ו ג י ה ו כ ל כ ל ה
ע “ ש י צ ח ק מ ו ד ע י ז “ ל
, הוזמן להיות המרצה האורח במסגרת
Better Place
שי אגסי, מייסד ויו“ר
ההרצאה השנתית בטכנולוגיה וכלכלה ע“ש יצחק מודעי ז“ל.
אגסי, בוגר הטכניון ובנו של ראובן אגסי, בוגר הטכניון גם הוא, נרשם
ללימודי התואר הראשון בפקולטה למדעי המחשב בטכניון בהיותו בן
,
ËÙÂҘȘ
61 בלבד. מיד לאחר שירותו הצבאי הקים יחד עם אביו את
ומאוחר יותר גם עסק
¨ÏÙ‡
שעסקה בשיווק תכנה למחשבי מקינטוש של
שהקים
¯ÈË≠ÙÂË
בפיתוח בתחומי הלמידה הממוחשבת. חברת הסטרט-אפ
SAP
הגרמנית ואגסי היה לאחד משבעת חברי הנהלת
SAP
נמכרה לחברת
העולמית, הטכנולוג הראשי של החברה, וחבר הדירקטוריון היחיד שלא
היה גרמני.
.
ÒÈÈÏÙ ¯Ë·
והודיע על הקמת
SAP
ב-7002, עזב אגסי את
ב-3002 הופיע אגסי ברשימת 02 האנשים המשפיעים על הכלכלה
, והמגזין סיינטיפיק אמריקן בחר בו כאחד
TIME
וב-
CNN
הגלובלית ב-
מעשרת המנהיגים הבולטים בעולם המדע לשנת 9002.
בדברי ההקדמה להרצאתו של אגסי אמר פרופסור רפי רום, סגן הנשיא
, הוא
ÒÈÈÏÙ ¯Ë·
לקשרי ציבור ופיתוח משאבים, כי כשהקים אגסי את
השיב בעצם על השאלה אותה נשאל ב-1002: כיצד תהפוך את העולם של
0202 למקום טוב יותר?
Ìȇ·‰ ˙¯„Ï
בעז מודעי, בנו של יצחק מודעי ז“ל, אמר בשם המשפחה שלבחירה בשי
אגסי כמרצה האורח יש משמעות רבה. כרבים אחרים ביקר גם בעז מודעי
בגלילות, והתרשם לא רק מהיוזמה אלא בעיקר
ÒÈÈÏÙ ¯Ë·
באתר של
מהחזון. שי אגסי מייצג בעיני רבים את מה שמייחד את מדינת ישראל.
גם אביו המנוח של בעז, יצחק מודעי, היה איש חזון, שראייתו היתה ראייה
עתידית. לא במקרה היה מודעי האב שחקן שח מוכשר. במשך כ-02 שנה
היה יצחק מודעי פעיל מאוד בתחום הפוליטי. ”שאלתי אותו פעם,“ אמר
בעז מודעי, ”מה מסייע לו בקבלת החלטות. הוא השיב שהוא מחליט על
פי צו מצפונו בלבד וכי הוא חושב לא רק על ההשלכות שעשויות להיות
להחלטותיו על בני דורו אלא גם על הדורות הבאים. אבי הבין את גודל
האחריות המוטלת עליו. להחלטות המתקבלות היום עשויות להיות
השלכות על עשרות השנים הבאות.“
שי אגסי התוודה בתחילת הרצאתו שבגיל 51 וחצי, כאשר התגורר עם הוריו
בארגנטינה, הוא הבין שדי לו בבית הספר, והחליט לנסות להתקבל ללימודי
מחשבים באחת מהאוניברסיטאות המובילות בארה“ב. הוריו העדיפו לחזור
לישראל ושבנם ילמד באחד המוסדות האקדמיים כאן. לאחר שלא הצליח
להרשים את דיקן בית הספר למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב, שסירב
לקבלו ללימודים בשנת הלימודים הבאה, הגיעו האב והבן למודי הניסיון
לטכניון, ולאחר שהציג עצמו ואת הישגיו ביקש שי להתקבל ללימודים מיד.
שבועיים לאחר אותה פגישה הוא הצטרף לטכניון.
”בדור הראשונים, שהקים את מדינת ישראל,“ אמר אגסי בתחילת הרצאתו,
”לא היו מהנדסים כפי שאנחנו מכירים היום. אלה היו אנשים עם חזון
שדמיינו את הבלתי-אפשרי. הם בעצם הגו והמציאו מדינה שלא היתה
קיימת קודם לכן, כאשר המשאב היחיד שעמד לרשותם לצורך מימוש
החזון היו צעירים כמו אבי שהגיעו לארץ ותרמו מיכולותיהם. כך קמו גם
חברות הטכנולוגיה הגדולות, שהביאו לקדמה הטכנולוגית של ישראל“.
”לצעירים הלומדים היום בטכניון ניתנים הכלים,“ אמר אגסי לסטודנטים
שישבו בשורות האחרונות של האולם. ”השאלה היא מה תעשו עם הכלים
האלה. בטכניון אתם לומדים כיצד לבחון בעיה, גדולה ככל שתהיה, לפרק
אותה לגורמים, לפתור כל אחד מהם ולהרכיב פתרון. כל אדם צריך למצוא
את הדבר שאותו הוא עושה בצורה הטובה ביותר, ואת מה שהוא אוהב
ביותר לעשות.“
ל ה פ ו ך א ת ה ע ו ל ם
ל מ ק ו ם ט ו ב י ו ת ר
ל ד מ י י ן א ת ה ב ל ת י א פ ש ר י . ש י א ג ס י
ב מ ס ג ר ת א י ר ו ע י ה ק ו ר ט ו ר י ו ן
48,42,43,44,45,46,47 31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,...1