Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  7 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 7 / 48 Previous Page
Page Background

7

עשרת המורים הזוכים הם נעמי כהן, מורה למתימטיקה בבית הספר לוינסון בקרית ים;

עליזה רוט, מורה לפיזיקה בבית הספר בר אילן בנתניה; דודו שרייבר, מורה לפיזיקה

בישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה; דני יוסף, מורה לפיזיקה באורט קריית מוצקין;

רענן דונוביץ, מורה לביוטכנולוגיה במעבדות בלמונטה בירושלים; שלומי כהן, מורה

לאלקטרוניקה בתיכון הנדסאים הרצליה; קלודיה סאדן, מורה לכימיה בבית ספר תיכון

כרמל; עודד רייכספלד, מורה למכטרוניקה בבית הספר אורט מגדים בכרמיאל; רוידה

שיבאן, מורה למתמטיקה בחטיבת הביניים סריסה בירכא; ואיציק קנטור, מורה לפיזיקה

בבית הספר הר וגיא בקיבוץ דפנה.

: "עליזה

הסטודנטית איילת אלפרט (הפקולטה לרפואה) על המורה עליזה רוט

היתה יושבת עם התלמידות באופן פרטני כדי שיבינו מה שהוסבר בשיעור, והתעניינה

בכל אחת מבנות המגמה. בעזרת ניסויים שהיא ביצעה, ומיכשור שהביאה למעבדה

בדרך-לא-דרך, היא ריתקה את כולנו והראתה כי פיזיקה היא אכן תיאור מדויק ויפה של

המציאות. השיעורים שלה היו השיעורים המרתקים ביותר שהיו לי בתיכון."

:

ה רוידה שיבאן

ָ

הסטודנט יוסף רמאל (הנדסה אזרחית וסביבתית) על המור

"בחטיבת הביניים בירכא הייתי ילד רועש שתמיד מסתבך לקטטות, והמורים בכלל לא

רצו להקשיב לי. רוידה שיבאן היתה המורה היחידה שהקשיבה. איתה הרגשתי שמישהו

מעוניין לשמוע את דעתי, שיש לי ערך כבן אדם. כל מה שהשגתי בחיים אני חייב לה."

: "כבר מהשיעור

הסטודנט עמית ווגפט (הנדסת מכונות) על המורה דני יוסף

הראשון בפיזיקה, בכיתה ט', הבנתי שהמורה דני הוא אדם מיוחד. ובאמת, הוא הצליח

להשפיע על חיי, והעובדה שאני כאן בטכניון, ובמסלול המצוינות 'ברקים', קשורה במידה

רבה אליו."

: "בכל פעם שהוא

הסטודנטית מור דהן (הנדסה אזרחית) על המורה דודו שרייבר

היה רואה שאחד התלמידים מהנהן סתם ולא מבין באמת, הוא היה ניגש אליו בסוף

השיעור וקובע איתו פגישה בערב. וככה, על חשבון זמנו הפנוי, הוא היה עוזר לתלמיד

להשלים את החומר. עד היום, כשאני מתלבט בקשר למשהו בלימודים שלי בטכניון, אני

מתקשר אליו להתיייעץ."

: "רענן תמיד דרש מאיתנו

אפרת חרמון (הנדסת חשמל) על המורה רענן דונוביץ

לעבוד קשה, אבל גם הסביר את הרציונל שמאחורי כל למידה תיאורטית, וישב איתנו

עד שהבנו את החומר. הוא הגדיל לעשות כשלקח אותנו לסיור במפעל בירה ולמאפיית

אנג'ל, כדי שנראה במו עינינו את תהליכי התסיסה שעליהם למדנו. רענן הוציא אותנו

והראה לנו מה זה ללמוד לבד, וכך זרק אותנו למים העמוקים של

comfort

zone

מה-

הלימודים הגבוהים. אחרי הלימודים אצלו, מה זה כבר חדו"א 1?"

:

הסטודנטית נטליה רוגוז'אן (הנדסת אווירונוטיקה וחלל) על המורה שלומי כהן

"שלומי ראה כל תלמיד ותלמיד, ועשה מאמצים רבים כדי לאפשר לכל תלמיד למצוא

את המסלול המתאים לו. הוא לימד באופן כזה שהנושאים (חשמל ומערכות ספרתיות)

נראו לנו כמו פאזל מרתק שצריך להרכיב. מאז לא נתקלתי במורה או מרצה שהצליח

לעורר בי עניין כה רב בנושאים אלו. לא היה לי עוד מורה שהצלחת תלמידיו, הן בחייהם

האישיים והן והמשך חייהם המקצועיים, היתה חשובה לו כל כך."

: "היא

ה קלודיה סאדן

ָ

הסטודנט אמיר שאגורי (הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון) על המור

היתה מורה למופת, ותמיד באה עם חיוך. היא הסבירה באיטיות כדי שכל התלמידים יוכלו

להפנים את החומר. היא נתנה לי ביטחון בכך שתמיד אוכל לקבל את הציון הגבוה ביותר.

בלי האמון שהיא נטעה בי לא הייתי יכול להתקדם הלאה."

: "עודד פתח

הסטודנט אריאל הפנר (הנדסת חשמל) על המורה עודד רייכספלד

את מגמת המכטרוניקה בבתי הספר בכרמיאל כפעילות משותפת עם מכללת אורט

בראודה. הוא עודד 'עבודה דרך הידיים', למידה עצמאית, חשיבה יצירתית, שיתוף פעולה

ועבודת צוות. הוא קיבל אותי למרות שבאותה תקופה לא השקעתי בלימודים, הצית בי

את החדווה ללמוד, ואני יכול להגיד בפה מלא שבזכות הארבע-חמש שעות הללו בשבוע

סיימתי את התיכון."

: "הוא היה המחנך שלי,

הסטודנט עפרי גליקסמן (מכינה) על המורה איציק קנטור

אבל בעצם גם הרבה יותר מזה. בגלל קשיי הלמידה הקשים שלי (דיסלקציה ודיסגרפיה)

הוא עזר לי לרכז את החומר ועשה לי סיכומים. עד היום, כשאני צריך איזה יעוץ, אני

פונה אליו כי אני יודע שתמיד יהיה לו זמן להקשיב ולגרום לי לחקור דברים לעומק. אני

חייב לו הרבה על הכלים שהוא נתן לי, ועל הדרך שהוא לימד אותי לגשת לדברים."

"המורה היחידה שהקשיבה לי"

בתמונה הימנית, מימין לשמאל: דודו שרייבר, עודד

רייכספלד, רענן דונוביץ', שלומי כהן, פרופסור פרץ לביא,

עליזה רוט, רוידה שיבאן, נעמי כהן, דני יוסף. בתמונה

למעלה: הסטודנט בני ויצמן ומורתו הנערצת נעמי כהן