Table of Contents Table of Contents
Next Page  52 / 94 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 52 / 94 Previous Page
Page Background

עט

השדה

52

להיכרות עם

לתרום

ומשמעותית, היא עשויה

חיובית

היא

ההתנדבות

בהנחה שחוויית

מיומנויות

ולפיתוח

חברתית

אחריות

תחושת

פוליטי, לטיפוח

לגווניה, לרכישת ידע

החברה

כי התנסות מוקדמת בפעילות התנדבותית חיובית

נמצא

15

השתתפות אזרחית פעילה.

של

16

בגיל ההתבגרות, תוביל להתנדבות בעתיד.

ומשמעותית,

שני מחקרים נוספים שנערכו בשנים האחרונות מחזקים סברות אלה. במחקר אחד, שבו

נערכה השוואה בין מידת ההתפתחות של אכפתיות, אלטרואיזם, אזרחות ואחריות אזרחית

בקרב תלמידים המעורבים בפעילות התנדבותית בית-ספרית, לבין תלמידים שלא השתתפו

בפעילות מעין זו, התברר כי אצל התלמידים שהיו מעורבים בפעילות התנדבותית, הסבירות

מרו את הערכים והנכסים האישיותיים שלהם עם התבגרותם גבוהה משמעותית

ַ

כי יש

במחקר השני נמצא כי תכניות מעורבות בקהילה וחשיפה

17

מזו של הקבוצות האחרות.

לאסטרטגיות יעילות של למידה אזרחית היו המנבאים החזקים ביותר למחויבות למעורבות

18

אזרחית בעתיד.

. אני מצליח יותר: שיפור הישגים לימודיים ואקדמיים

6

חוקרים רבים ביקשו לבחון האם להתנדבות יש השפעה על הישגים לימודיים של בני הנוער

המתנדבים, בעיקר סביב תכניות לימודיות בית-ספריות המשלבות למידה והתנדבות.

במחקרים נמצא כי למתבגרים מתנדבים היה ממוצע ציונים גבוה יותר, הערכה עצמית

19

לימודית גבוהה יותר ושאיפות אקדמאיות מוגדרות וברורות יותר מאלה שלא התנדבו.

מחקר אורך על ההשפעות לטווח ארוך של פעילות התנדבותית במהלך הלימודים במכללות

בארצות הברית, העלה כי מעורבות בפעילות התנדבותית במהלך הלימודים במכללה קשורה

20

בשאיפות להשגת תארים מתקדמים יותר ובהשגתם בפועל.

. ההתנדבות תעזור לי בעתיד: למידת מיומנויות, קידום קריירה עתידית והשתלבות

7

בעולם התעסוקה

בשנים האחרונות הולכת ומתגבשת התפיסה, הן בקרב החוקרים והן בקרב בני הנוער

עצמם, כי התנדבות יכולה לסייע לבני הנוער לפתח ניסיון, לצבור ידע, ליצור קשרים בעלי

תועלת ולצבור מיומנויות שיסייעו להם לפתח את הקריירה העתידית שלהם ולהשתלב

). הפעלת תלמידים בקהילה והחינוך לאזרחות בדמוקרטיה: הפרויקט “מחויבות אישית-

2003( ’

איכילוב, א

15

.254–237 ,)2( 5

שירות לזולת”. עיונים בחינוך

Edwards, B. et al. (2001). Who is being Served? The Impact of Student Volunteering on Local

16

.

Community Organizations. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly 30 (3), 444–461

Furco, A., & Root, S. (2010). Research Demonstrates the Value of Service Learning. Phi Delta

17

.Kappan 91 (5), 16–20

Kahne, J., Sporte, S., De la Torre, M., & Easton, J. (2008). Small High Schools on a Larger Scale:

18

The Impact of School Conversions in Chicago. Educational Evaluation and Policy Analysis, 30

.

(3), 281–31

5

.Wilson, J. (2000). Volunteering. Annual Review of Sociology 26, 215–240

19

Astin, A. W., & Sax, L. J. (1998). How Undergraduates are affected by Service Participation. The

20

.

Journal of College Student Development 39 (3), 251–

263