מגזין המים הישראלי
הנדסת מים
17
לדברי איתי ספיבק, מנהל הפרויקט מטעם חברת אלדד ספיבק, כיוון
שהמנהרה עוברת כמעט כולה בתוך מי תהום, יצרו החופרים לחץ אוויר
דחוס בקצה המנהרה בו מתבצעת באותה עת החפירה )חזית הכריה(,
שנועד לדחות את מי התהום המאיימים להציף אותה ובכך למנוע שקיעות
בכבישים שמעל.
כדי לאפשר לעובדים להתגבר על הבדלי הלחץ בין חזית הכריה לסביבה
החיצונית, הותקן בקצה המנהרה תא לחץ המדמה הפרש לחצים של צלילה
לעומק של עד 03 מטר. לפני כל כניסה או יציאה ממכונת החפירה, נדרשו
העובדים לשהות בתא הלחץ במשך כמה דקות, כדי לאזן את לחצי הגוף.
פרויקט הנחת קו הביוב מבוצע בידי חברת נתיבי איילון ואיגוד ערים דן
לתשתיות איכות הסביבה )איגודן(. העבודות, שהחלו בשנת 0102, בוצעו
בידי חברת זובלין הגרמנית ושטאנג הישראלית. חלקו הדרומי של הפרויקט
Wuwa Bau –
בוצע בידי חברת אלקטרה תשתיות חופרי השרון וחברת
הגרמנית. ניהול הפרויקט בוצע בידי אלדד ספיבק, חברה
MD[ %RHJO
להנדסה בע”מ.
לפני כל כניסה או יציאה ממכונת החפירה, נדרשו
העובדים לשהות בתא הלחץ במשך כמה דקות, כדי
לאזן את לחצי הגוף
”&ORVHd VKiHOd”
ביצוע המנהור והדחיקה בשיטת
אתר עבודה ופיר הדחיקה - מחלף ההלכה