אחרי עשרים וארבע שנים ב"מרכז רישום וקבלת מועמדים"
בטכניון פרש אבנר לב רן, ראש המרכז, לגמלאות. לב רן
הגיע למרכז בסוף שנת 4891, כאשר הוכנסו לשם מסופי
והחל המעבר מעבודה מבוססת-נייר להקלדה ישירות
IBM
למחשב מרכזי. "אני עוזב את מרכז הרישום והקבלה
כשהוא ממוחשב לחלוטין, מאפשר הרשמה וקבלה, שינויים
ועדכונים - והכל מן הכורסה בבית, ללא נייר לחלוטין,"
אמר לב רן בטקס הפרידה.
תחת ניצוחו של לב רן התרחב המרכז והשתכלל. מספר
הנרשמים לטכניון עלה מדי שנה בכעשרה אחוזים, ואחוז
הבנות הלומדות בטכניון עלה בהדרגה והוא עומד כיום
על כ-%04. להלן כמה מאבני הדרך החשובות בתקופה זו:
1 9 8 6
פתיחת "מדור המידע למועמדים", הכולל ייעוץ
ממוחשב המאפשר למועמד לחשב מראש את
סיכויי הקבלה שלו.
1 9 8 9
חנוכת מסלול מלא"ך, שמטרתו לתת הזדמנות
למועמדים בעלי ציוני סכם נמוכים.
1 9 9 2
תחילת קליטה ממוחשבת של ציוני הבגרות
ממשרד החינוך )יחד עם אוניברסיטת תל אביב(.
1 9 9 3
תחילת פיתוחו של "מענה קולי ממוחשב",
שנחנך ב-6991 ונתן למועמדים גישה ממוחשבת
)קולית( לנתוניהם.
1 9 9 6
הקמת אתר האינטרנט של המרכז, המספק
גישה מלאה לכל המידע המופיע בידיעון
המודפס.
2 0 0 0
אפשרות להרשמה מקוונת באינטרנט, וכעבור
שנתיים - הרשמה מלאה ללא נייר, על סמך
נתוני בחינות הבגרות המועברים באינטרנט.
בהרשמה האחרונה נרשם שיא בהרשמה
באמצעות האינטרנט - %07 מן המועמדים
נרשמו באופן מקוון.
2 0 0 8
הפעלת המוקד הטלפוני, המשרת את כל
הפונים בענייני רישום וקבלה וחשבונות
סטודנטים.
מפקד
הבקו "ם
הטכנ י ו נ י
א ב נ ר ל ב ר ן , ש ע מ ד ב ר א ש מ ר כ ז
ה ר י ש ו ם ו ה ק ב ל ה , י ו צ א ל ג מ ל א ו ת
העתיד
לקראת פרישתו ניסח לב רן מתווה ל"מרכז ייעוץ ומבקרים",
והעבודה על הקמתו כבר החלה. על פי התוכנית יהיה
המרכז הציר המרכזי של כל מועמד ומתעניין, והוא מהווה
הרחבה מהפכנית של מדור המידע הקיים.
לב רן ניסח גם חזון עתידי לשיווק הטכניון לסטודנטים
עתידיים, תחת הכותרת "ננו-שיווק או כל יום פתוח".
במרכז המודל המוצע עומדת ההכרה בכך שהפנייה
למועמדים ולמתעניינים חייבת להיות אישית ויומיומית,
ולהתמקד במתעניין הבודד. בלב הפעילות הזו יעמוד מרכז
בשם "מדור ייעוץ ומבקרים", שיציע לפונים מפגש אישי
עם יועצים, אפשרויות ממוחשבות ל"סיור וירטואלי" ברחבי
הקמפוס, בפקולטות ובמעבדות; צפייה בהרצאות לדוגמה
או בסרטים שצולמו בימי "בית פתוח", ובסרטוני תדמית
של הפקולטות; שימוש בתוכנות ייעוץ המחשבות סיכויי
קבלה, מציגות אפשרויות תעסוקה וכיו"ב, ועוד.