אייר תשע"ד
16
"זה שאנחנו כאן זה הניצחון שלנו, גם בתור אוטיסטים וגם בתור יהודים", כך
אמר תלמיד אוטיסט במהלך מסע לפולין שערכה הישיבה התיכונית אמי"ת
כפר גנים. מנהל הישיבה מביא את דברי התלמיד כדוגמה להצלחת החינוך
לשוויון ערך האדם שמנחה את פרויקט שילוב התלמידים האוטיסטים
צילמה: אסנת קרסננסקי
§
כתב: ראובן שבת
ניצחון האוטיסטים
במסע לפולין
כ
ששה עשר אחוזים מתלמידי הישיבה
התיכונית אמי"ת בשכונת כפר גנים
שבפתח תקוה הם תלמידי החינוך
המיוחד, אוטיסטים ולקויי למידה. הישיבה,
שנה על ידי שר החינוך,
14
שהוקמה לפני
שי פירון, שוכנת בשכונת כפר גנים בפתח
תקוה ונחשבת לאחת המצטיינות בחינוך
הממלכתי דתי. היא מקיימת לצד לימודי קודש
מתוגברים, מגמות פיזיקה, אלקטרוניקה,
ביולוגיה, תקשורת. בשנה הבאה מתוכננת
להיפתח מגמת מחשבים חדשה, בשיתוף עם
.8200
יחידת המודיעין העילית של צה"ל
לומדים לחוד ומתפללים ביחד
פרויקט שילוב תלמידי החינוך המיוחד
בישיבה הוקם על ידי מייסד הישיבה, שי
תלמידים, שלושים הם
550
פירון. כיום מתוך
אוטיסטים בדרגות שונות וששים הם תלמידים
לקויי למידה הסובלים מדיסלקציה, הפרעות
קשב וריכוז, דיסקלקולציה, דיסגרפיה, ובעיות
רגשיות.
הלימודים העיוניים מתקיימים בנפרד, אבל
בתפילה, בפעילויות חברתיות ובטיולים
תלמידי החינוך המיוחד משולבים עם
התלמידים ה'רגילים'. הרב חגי גרוס, מנהל
הישיבה, טוען כי השילוב טוב לכל הצדדים
ויוצר תשתית לחברת תלמידים שוויונית. הרב
מביא שני אירועים כדוגמה להצלחת השילוב.
האחד אירוע שהתרחש במסע לפולין, כאשר
אחד התלמידים האוטיסטים קם, לתדהמת כל
המשתתפים, ואמר: "אני מתרגש להיות כאן
כי הבנתי שהנאצים הרגו קודם כל את בעלי
המוגבלויות ואחר כך את היהודים. אני גם זה
וגם זה ולכן חשוב לי להיות כאן ולהבין שהיום
הכול השתנה. זה שאנחנו כאן זה הניצחון שלנו
גם בתור אוטיסטים וגם בתור יהודים". האירוע
השני היה כאשר תלמיד מכיתת האוטיסטים
נבחר, זו שנה שנייה ברציפות, לרב פורים
המוצלח ביותר.
כיתות תקשורת
התלמידים המאובחנים כאוטיסטים
30
מגיעים לישיבה מאזור פתח תקוה וממקומות
מרוחקים יותר והם לומדים בחמש כיתות
תקשורת הפועלות בקמפוס של הישיבה.
הרב חגי גרוס, מנהל הישיבה
יי