Table of Contents Table of Contents
Next Page  18 / 48 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 18 / 48 Previous Page
Page Background

18

>>

צעד ראשו ן : התנעה

לפני שיוצאים לדרך - מקבלים “אור ירוק” ומתניעים!

בדומה לכל שינוי שאנו מעוניינים להוביל בארגון, גם תהליך פיתוח מסלולי

קריירה לעובדים בתפקידי כניסה מתבסס, בראש ובראשונה, על מחויבות

הארגון וההנהלה. מחויבות זו נוצרת מתוך הבנת הצורך בהתנהלות שונה

לאור “תקיעות” ארגונית. מטרתו העיקרית של הצעד הראשון היא לוודא,

כי קיימת הבנה שיש צורך בתהליך לפיתוח המסלולים וכי המנכ”ל, הנהלה

והארגון מכירים בצורך זה ומגויסים לתהליך. על מחויבות זו לקבל ביטוי

מעשי באמצעות הקמתו ומינויו של צוות משימה, שיהיה אמון על מיפוי

המסלולים, הגדרתם ובנייתם.

צעד שנ י : אפיון

איפה אנו נמצאים - ולאן נרצה להגיע?

על מנת להגדיר את המסלולים שיש לבנות, חשוב תחילה לבצע אפיון

של המצב המצוי אל מול המצב הרצוי. כשם שבמפה טופוגרפית קיימים

רבדים גלויים מעל פני השטח וגם כאלה המסתתרים מתחת לפני השטח,

) וגם

קיימים

כך גם במרבית הארגונים ישנם מסלולי קידום גלויים (מסלולים

). על צוות המשימה

ספורדיים

תופעות סמויות, שיש לחשוף אותן (מסלולים

,

פוטנציאליים

לאתר ולאפיין את המסלולים הללו ובמקביל לזהות מסלולים

חדשים, שניתן לפתחם כמענה לצורך קיים. מתוך כלל המסלולים הנדרשים

בארגון נבחרים אלה אשר יפותחו בפועל. צוות המשימה מתפצל לצוותי

עבודה כמספר המסלולים ועובר לשלב הבנייה.

)4

X

4(

צעד של ישי : בנייה

מודל “ארבע על ארבע” לבניית מסלולי קריירה

ידי צוותי

צעד זה מהווה את ליבת התהליך וכולל את בניית המסלולים בפועל

(מדדים) שיש לעבור

ארבע תחנות

העבודה. ראשית, כל מסלול נבחן על פי

) תועלות המסלול לארגון;

1( :

דרכן, כדי להגדיר את מאפייני המסלול, שהם

) התפתחות העובד (על פי ארבעת ממדי הקידום, שהם: מקצועי, כלכלי,

2(

)3( ;)

תנאי העסקה וסובייקטיבי, כפי שתוארו בפרק הקודם בתדריך זה

,

“תיק מסלול”

) מיתוג. ממצאי שלב זה מתכנסים לתוך

4( ;

משאבים נדרשים

)4( ;

) הכשרה

3( ;

) צומת החלטה

2( ;

) תפקיד

1( :

המתייחס לארבעה רכיבים

כאן השם “ארבע על ארבע”).

תגמול (ומ

צעד רב י ע י : יישום

To walk the talk

תהליך פיתוח מסלולי קריירה אינו מסתיים בבניית המסלולים. כדי להבטיח,

שעובדים אכן ישולבו במסלולים שנבנו, חיוני ליישם פעולות אופרטיביות

(כגון: קביעת יעדים בכל מסלול, ביצוע תהליכי מיון, עדכון נהלים, שילוב

בשגרות הארגוניות וכדומה), לתקשר את המסלולים לכלל עובדי הארגון,

להגדיר מנגנוני מעקב ובקרה לבחינה תקופתית של עמידה ביעדים ולחגוג

“הצלחות קטנות” בדרך אל היעד הסופי.