Table of Contents Table of Contents
Next Page  16 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 16 / 64 Previous Page
Page Background

קידום יוזמות ועידוד

¯

חיזוק הפרו־אקטיביות של המשתתף בתהליך ההשתלבות בתעסוקה

2 2 .

לפעולות עצמאיות.

תפיסת הליווי התעסוקתי כזירת אימון לעולם העבודה וכבסיס לחיזוק מסוגלות תעסוקתית.

3 3 .

.בהמיומנויות הנדרשות ממקדמי תעסוקה

ניהול מובנה של תהליך הליווי וחתירה להשגת תוצאה: זיהוי הצורך ומטרת

¯

ניהול מכוון תוצאה

1 1 .

תהליך הליווי; בניית תכנית ליווי אישית על בסיס אלה והגדרת אבני דרך ולוח זמנים; מעקב

אחר עמידה ביעדים והתקדמות אל היעד; התאמת התהליך לשינויים במטרות ובתהליכים מתוך

הרציונל שביסודם.

זיהוי החוזקות של המשתתף והמשגתן לתחום התעסוקה; עידוד

2 2 .

¯

הנעת חוללות עצמית וחיזוקה

המשתתפים להתנסות במשימות מגוונות וחיזוקם על התנסויות, על הצלחות ועל למידה מתוך

התנסות; מילוי משימות מאתגרות אך בנות השגה.

מיומנות העברת מסר ברור ומותאם לקהל היעד ויכולת לתת משוב איכותי, מקדם

3 3 .

¯

העברת מסר

ומסייע להתפתחות בתעסוקה.

מיומנויותשל הקשבה פעילה ושאילתשאלותמתוך תפיסה כי התשובותמצויות

4 4 .

¯

3

מיפוי תעסוקתי

אצל המשתתף. על מקדם התעסוקה להיות מיומן בזיהוי צרכים, שיקולים ונטיות תעסוקתיות וכן

לדעת לקשור אותם לאפשרויות התעסוקה השונות בשוק או למענים שונים בתכנית ומחוץ לה.

. גידע מקצועי

היכרות עם מושגי יסוד בתעסוקה (כגון אבטלה, ביקוש והיצע העבודה, תת־תעסוקה, עובדים

1 1 .

עניים, שכר ממוצע, שכר חציוני) ועם השפה המקצועית בתחום הליווי התעסוקתי (חוללות עצמית,

ת, מסוגלות תעסוקתית וכדומה).

ּ

שיקולים בבחירת מקצוע, נטיות תעסוקתיות, פרו־אקטיביו

כיוון שקוד אתי אחיד טרם גובש נדרשים מקדמי התעסוקה לפתח חשיבה אתית,

¯

חשיבה אתית

2 2 .

להציף דילמות בעבודתם, לבחון את גבולות תפקידם ולוודא כי הם מבצעים אותו ללא משוא פנים

ותוך כדי שמירה על אמינות ועל סודיות כלפי המשתתפים.

על מקדמי התעסוקה לשאוף להתעדכן באופן קבוע במצב שוק

¯

היכרות עם שוק העבודה

3 3 .

העבודה ובשינויים המתחוללים בו, ללמוד את ההבדלים בין תחומי עיסוק שונים ובין סביבות

עבודה שונות ולהכיר את אופני המיון השונים בתהליכי גיוס עובדים.

היכרות עם מגוון השירותים שיכולה הטכנולוגיה להעניק בתחום ההשתלבות

¯

אוריינות טכנולוגית

4 4 .

בתעסוקה: דרכים מגוונות למציאת עבודה באינטרנט, השפעת הטכנולוגיה על שלבי המיון, שימוש

ברשתות חברתיות, שילוב טכנולוגיה בתהליכי הליווי ועוד.

מיפוי תעסוקתי הוא מונח שפותח לצורך תיאור תפקיד מקדם התעסוקה בתחום הפרט. המיפוי שונה מתהליכי אבחון ואינו

3

מבוסס בהכרח על מבחנים מובנים. מטרת המיפוי היא לבחון עם המשתתף את שיקוליו המרכזיים בבואו לבחור לעצמו את

הצעד הבא בפיתוח הקריירה שלו, ולחבר בין האפשרויות השונות שנדונות עם המשתתף לבין שוק העבודה ומענים קיימים

בתכנית ומחוץ לה.

16

9 '

גיליון מס

|

אדם ועבודה