Table of Contents Table of Contents
Next Page  17 / 64 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 17 / 64 Previous Page
Page Background

4

כלים עיקריים

פגישת היכרות המאפשרת למקדם התעסוקה להכיר

¯

1 1 .

)

intake

פגישת היכרות מעמיקה ואבחון (

את המשתתף בהיבט התעסוקה. שליטה בכלי זה מחייבת מיומנויות של שאילת שאלות, סיכום,

שיקוף וחיזוקים, יכולת להוביל שיחה, הבחנה בין עיקר לטפל, הקשבה ויצירת אמון וקשר אישי.

בכלים לאיתור נטיות תעסוקה ובחינת סדרי העדיפות

2 2 .

שליטה

¯

שיקולים בתהליך בחירת התעסוקה

של המשתתף, איתור ערכים המובילים את המשתתף בבחירותיו ובחינת ניסיונו ויכולותיו בהקשר

התעסוקתי.

נפוצים והיכרות עם כלים

3 3 .

שליטה בכלי של ניתוח העיסוק ובמאפייני עיסוקים

¯

הבנת עיסוקים

לבחינת מידת התאמתו של המשתתף לתחומי עיסוק שונים, כדי לסייע בידי המשתתף לבחון

לעומק את אפשרויות התעסוקה המעניינות אותו והמתאימות לו.

לכתיבת קורות חיים, להכנה לריאיון עבודה ולאיתור משרות

4 4 .

שליטה בכלים

¯

ליווי בתהליכי מיון

רלוונטיות; יכולת שימוש ברשתות חברתיות וירטואליות וממשיות.

תכנית “אמות מידה בתעסוקה והכשרה מקיפה לתפקיד"

לעבודת מקדמי התעסוקה בתחומים השונים לא הוגדר סטנדרט אחיד וכל תכנית חופשייה לקבוע את

דרישות התפקיד ולקיים תהליכי הכשרה כראות עיניה. עם הטמעת תכניות התעסוקה במשרדי הממשלה

גדל מספרם של מקדמי התעסוקה ברחבי הארץ, ושייכותם הארגונית הלכה והסתעפה. בשל כך, הצורך

להכשירם, ללוותם ולוודא כי הם כשירים מבחינה מקצועית למילוי התפקיד הפך דחוף עוד יותר, ונולד

האתגר לשמר את המקצועיות של מקדמי התעסוקה, את תחושת השייכות המקצועית שלהם, את האחידות

ואת השפה המשותפת שנוצרו בשלבים השונים בחיי התכנית, בין תהליכי הפיתוח להטמעה. כך החלה

תכנית "אמות מידה בתעסוקה והכשרה מקיפה לתפקיד". התכנית שמה לה

2014

לפעול בתבת בשנת

למטרה לאתר את אמות המידה המקצועיות האחידות הנדרשות ממקדמי תעסוקה, להגדיר את תהליכי

ההכשרה הנדרשים למקצוע ולקבוע דרכי הערכה ומדידה לבחינת העמידה בסטנדרט המקצועי. למעשה,

התכנית מבטאת את הקשר בין מיסוד תכניות התעסוקה למיסוד תפקיד מקדם התעסוקה.

הכרה במקצועיות בתעסוקה

נעשה מהלך ניסיוני להטמיע תהליכי הכשרה והכרה במקצועיות העובדים במרכזי

2016

במהלך שנת

התעסוקה של משרד הרווחה בתל־אביב, ירושלים, חיפה, אשדוד ובאר שבע. מהלך זה נעשה בשיתוף

השירות לשיקום מקצועי תעסוקתי ובית הספר המרכזי להכשרת עובדים לשירותי הרווחה, והובילה

אותו ד”ר שלי נורדהיים־גולן. המהלך החל בהבניה של תהליכי ההדרכה בתכניות התעסוקה על בסיס

אמות המידה המקצועיות שנקבעו (קורס כניסה לתפקיד ותהליך חניכה), לצד הבניית אופן עבודת מרכזי

התעסוקה ושינוי שגרות העבודה שנהגו בהם. שיאו של המהלך היה יום הערכה מסכם שעברו מקדמי

כלי העבודה של מקדם התעסוקה בתחום הפרט מגוונים ומשתנים מתכנית לתכנית ומאוכלוסייה לאוכלוסייה. עם זאת

4

יש כלי עבודה משותפים מרכזיים שבהם על מקדם התעסוקה לשלוט היטב כדי לסייע למשתתפים בהשגת מטרותיהם

התעסוקתיות.

17

9 '

גיליון מס

|

אדם ועבודה