Next Page  46 / 68 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 46 / 68 Previous Page
Page Background

אייר תשע"ד

46

ה

מפגשים שעורכת אתי אלבוים,

מחברת הטרילוגיה “אמא קסומה”, עם

תלמידים בבתי ספר כוללים קריאת

קטעים מספריה, הקרנת מצגת המתארת איך

ספר נולד, שיחה, ובעשר הדקות האחרונות

היא עושה קסמים. עם זאת, אחרי שקיימה

בתי ספר, היא

60-

מפגשים עם תלמידים בכ

משוכנעת שהצלחת המפגש תלויה קודם כל

בעבודת ההכנה שנעשית עם התלמידים.

“יש בתי ספר שבהם הופך המפגש של הסופר

עם התלמידים לאירוע של ממש ולחגיגה.

המנהל בא לקבל את פניי ואומר כמה מלות

פתיחה, עבודות כתיבה שעשו תלמידים

מוצגות בבית הספר וניכר כי מייחסים

לקריאה ולכתיבה ערך גדול”. לעומתם ישנם

בתי ספר שבהם התלמידים באים לא מוכנים,

שואלים אותה לשמה, אין שום התרגשות, ואין

התעניינות מיוחדת לא מצד המורים ולא מצד

התלמידים. “אם המורים רואים ערך במפגש

עם אדם יוצר, שילמדו ויכינו את התלמידים

לפני המפגש”, היא מסכמת.

ם הפכה לאשת עדות

ֵ

הא

, תושבת אלקנה, נשואה ואם

51 ,

אלבוים

לשישה, נולדה בבני ברק להורים ניצולי שואה

מצ'כוסלובקיה, שעבדו בליטוש יהלומים

בעסק של קרוב משפחה. "גדלתי בבית שמח,

לא בית כבד ושותק של ניצולי שואה, עם

הורים בעלי השכלה רחבה שעודדו אותנו

לקורא ולכתוב", היא מספרת. "שתי אחיותיי

היו גדולות ממני, נישאו ועזבו את הבית ולכן

גדלתי כמעין בת יחידה". כאשר הגיעה לגיל

, הגיל שבו הייתה אמהּ באושוויץ במשך

15

כשנה, ביקשה מן האם לספר לה על קורותיה

במשך שנה זו. "בעקבות השיחות בינינו הפכה

אמי לאשת עדות", מספרת אלבוים, "היא

למדה קורסים ביד ושם, נפגשה עם בני נוער

וסיפרה להם את קורותיה במלחמה. בהמשך

גם ליוותה משלחות תלמידים לפולין".

ם, שרה ליבוביץ,

ֵ

לפני כשבועיים שבו הא

ובתה ממסע של שמונה ימים בפולין יחד עם

משלחת נוער שהורכבה משלושה בתי ספר.

"פנו לאמי וביקשו שתצטרף כאשת עדות והיא

התנתה זאת בכך שבתה תצטרף אליה. שתינו

חווינו שם חוויות חזקות וחזרנו עם שפעת",

היא מספרת.

במקביל לשיחות בין הבת לבין אמהּ בסוף

שנות השבעים על השנה שעברה עליה

ם לכתוב שירים, לרוב

ֵ

באושוויץ, החלה הא

על פתקים שהייתה מניחה במקומות שונים

בבית. לפני שנים אחדות החלו האם ובתה

באיסוף השירים הללו. "היינו מדברות כל יום

בטלפון, ולפעמים אמא הייתה מוצאת איזה

פתק, מקריאה לי את השיר בטלפון ומנסה

לשחזר יחד אתי מתי הוא נכתב ובאלו נסיבות.

שירים והוצאנו אותם כספר

250-

כך אספנו כ

משפחתי".

המסרים עליהם התחנכה, מספרת אלבוים, היו

להיות בני אדם טובים יותר, להתנדב ולעזור,

"יש בתי ספר שבהם

הופך המפגש של הסופר

עם התלמידים לאירוע

של ממש ולחגיגה.

המנהל בא לקבל את

פניי ואומר כמה מלות

פתיחה, עבודות כתיבה

שעשו תלמידים מוצגות

בבית הספר וניכר

כי מייחסים לקריאה

ולכתיבה ערך גדול. אם

המורים רואים ערך

במפגש עם אדם יוצר,

שילמדו ויכינו את

התלמידים לפני המפגש"

הסופרת

עושה קסמים

הסופרת אתי אלבוים נוהגת לחתום את המפגשים

שלה עם קוראים צעירים במעשי קסמים. היא החליטה

לעשות זאת אחרי שנשאלה שוב ושוב אם היא יודעת

לעשות קסמים, כמו הגיבורים שעליהם היא כותבת

צילמה: מירי צחי

§

כתבה: רותי גליק