>>
29
27
5
אפיון
מתווה
הקידום
בארגון:
מיפוי
מסלולים
קיימים,
ספורדיים
ופוטנציאליים
המסלול
מטרה
אמצעי
דוגמאות
קיים
איסוף
וריכוז
על מידע
אודות
מסלולי
קידום
קיימים
בארגון
)צילום
"תמונת
, מצב"(
במטרה
נדרש אםה לבחון
לשפרם
אםהו
ניתן
לשכפלם
במקומות
נוספים.
-
איסוף
על מידע
מסלולים
קיימים
באמצעות:
בחינת
הגדרות
ותיאורי
תפקיד
קיימים,
מיפוי
מבנה
ארגוני,
בחינת
ו/או דוחות
בסיסי
נתונים
של
הארגון,
בחינת
המידע
הקיים
בפורטל
הארגוני.
-
בחינת
האפשרות
ליצירת
מסלולים
דומים
במקומות
נוספים
בארגון.
ויצו וב
התקיים
מסלול
עתודה
ניהולית
למטפלות
שיועדו
לתפקידי
או ניהול
שמנהלות
בפועל
מכוח
המציאות
וזקוקות
לכלים
ניהוליים.
כחלק
מדרישות
המערכת,
מנהלות
מעון
נדרשות
להיות
אקדמאיות.
בעקבות
תהליך
החשיבה
לולי מס על
הקריירה
יצו, ובו
השתנו
מאפייני
מסלול
העתודה
והתמזגו
לתוך
מסלול
"אקדמיזציה".
מסלול
זה
משלב
מטפלות
בלימודי
תואר
ראשון
ובכך
את מאפשר
קידומן
העתידי
לתפקידים
הדורשים
תואר
אקדמי.
ספוראדי
זיהוי
תופעות
בלתי
פורמליות
וערוצי
קידום
שאינם
ממוסדים
במטרה
, למסדם
לייצר
האחדה
)סטנדרטיזציה(
וליצור
מסלולים
דומים
במקומות
נוספים.
-
איסוף
על מידע
מסלולים
ספורדיים
באמצעות:
ראיונות,
קבוצות
מיקוד,
שאלונים.
-
מיסוד
באמצעות
"שיום"
התהליך
ושיוכו
למסלול
קידום.
-
למידה
ושיתוף
בידע
ובחינת
האפשרות
ליצירת
מסלולים
דומים
במקומות
נוספים
בארגון.
באלקטרה
היה מקובל
שטכנאים
רב ותק בעלי
מטפלים
בקריאות
שירות
מורכבות
מדדים ה אולם , יותר
לקידום
)ותק/שכר/הכשרה(
היו לא
ממוסדים
ואחידים.
כתוצאה
מהמהלך
שנעשה
ו הוגדר
סוגי בבירור
הטכנאים:
טכנאי
מתחיל,
מתקדם,
מיומן,
מוביל,
בכיר
ומאסטר
,
בכל כאשר
קטגוריה
ו הוגדר
ותק,
שכר תנאי
והכשרות
מקצועיות.
התהליך
מוסד
לכדי
מסלול
"ביטחון
תעסוקתי"
,
שהונגש
לכלל
העובדים
והגדיר
מתי וצ
קידום
ברורים.
פוטנציאלי
הגדרת
מסלולים
חדשים
שנדרש
לפתחם
כמענה
לצורך
קיים.
-
איסוף
על מידע
מסלולים
נדרשי
ם
באמצעות:
ראיונות,
קבוצות
מיקוד,
שאלונים,
בחינת
תפקידים
במחסור,
זיהוי
נקודות
נטישה
של
עובדים.
-
ביצוע
בנצ'מארק
בארגונים
אחרים
לצורך
בחינת
מסלולים
אפשריים.
באלקטרה
זוהתה
עזיבה
מוגברת
בקרב
טכנאים
ותיקים
ומיומנים
,
ההופכים
צמאים. ע להיות
זאת בעקבות
נעשתה
חשיבה
לגבי
מסלול
אפשרי,
מסלול
"מועדון
, הזהב"
5
טרתו שמ
גשר בניית
כלכלי
ומקצועי
באמצעות
ליווי
טכנאים
ותיקים
במעבר
לעצמאות.
הוגדרו
הסף תנאי
לקבלה
למסלול
כך)
שיתאים
לטכנאים
ותיקים
בלבד(
ונעשתה
חשיבה
לגבי
משאבים
ראשוניים
,
בהם יזכו אלו שטכנאים
במעבר
לעצמאות.
5
בתהליכי
. פיתוח