Table of Contents Table of Contents
Next Page  75 / 94 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 75 / 94 Previous Page
Page Background

עט

השדה

75

או כך, תחרותיאום היא מציאות חיינו. היא כנראה הייתה קיימת מאז ומעולם ובוודאי תמשיך

להתקיים. נותר לנו להיות מודעים אליה ולהשלכותיה, להמשיך לחקור את מאפייניה לעומק,

ולנסות לדלות ממנה דברים חיוביים שיקדמו את הצלחתנו – האישית והמקצועית גם יחד.

שלך?

מהי התחרותיאום בארגון

ובהקשר זה לא נותר לי אלא לשאול:

מקורות

Best, R. (2011). Intelligence Information: Need-to-Know vs. Need-to-Share,

(electronic version). Congressional Research service. Retrieved at June 6, 2011

.from:

http://www.fas.org/sgp/crs/intel/R41848.pdf

Johansson, M. (2012). The Balancing Act-Cooperating with Competitors, Umeå

School of Business and Economics, Umeå. Retrieved at November 20, 2012

.from:

http://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:561395

Minà, A. (2012). Genesis and Conceptualization of Coopetition Strategy (electronic

version). Archivio istituzionale dell’Universita’ di Catania, 2011. Retrieved at

:October 21, 2012 from

http://dspace.unict.it/bitstream/10761/1168/1/MNINNA82R46G273A-Tesi%20

.A%20Mina%202011.pdf

Nalebuff, B. J. & Brandenburger, A. M. (1997). Co-opetition: Competitive and

Cooperative Business Strategies for the Digital Economy, Strategy & Leadership

.25, Iss 6, 28–35

Padula, G., & Dagnino, G. B. (2007). Untangling the Rise of Coopetition: The

Intrusion of Competition in a Cooperative Game Structure. International Studies

.of Management and Organization 37 (2), 32–52

Soekijad, M., & Van Wendel de Joode, R. (2011). Co-opetition in Knowledge

Intensive Networks: Two Case Studies,

Pilotsystems.net.

Retrieved at October

.21, 2011 from:

http://www.pilotsystems.net/actus/coopetition-etudes-de-cas.pdf