

איך אפשר להעביר את התקציב מגיוס עובדים חדשים למסלולי קריירה?
¯
אני חושבת
[מנהלת גיוס ורווחה, ענף הרכב]
המשתתפים התבקשו לדרג את רמת הבשלותשל הארגון שלהם לתהליך. כדי לפתוח את מרחב האפשרויות
בפני מי שהתקשו לראות כיצד אפשר לבנות מסלולי קריירה אצלם בארגון, הוטלה על המשתתפים
המשימה לדמיין כיצד ייראו מסלולי הקריירה לעובדים במשרות כניסה בארגון שלהם בתוך כמה שנים.
בעקבות זאת התחלקו המשתתפים לשלוש קבוצות, וכל קבוצה הורכבה ממנהלים מתחום משאבי אנוש
ומיועץ ארגוני מלווה. תחילה התקשו המשתתפים להשתחרר מקשיי היום־יום ולתת דרור לדמיון, אולם
בסופה של המשימה כמעט כולם כבר ידעו איזה עתיד הם מאחלים לארגון שלהם.
אצלנו יש הכי הרבה תחלופה אצל העובדים בתפקידי כניסה. השאלה היא איך להצליח
לשמר עובדים? אילו מסלולים אפשר להציע לעובדים ותיקים שאין להם לאן להתקדם? אלו
עובדים רבים שיש לדאוג להם. [ממלאת מקומה של מנהלת משאבי אנוש, עמותה]
מות
ְ
אני שואלת את עצמי האם עכשיו זה הזמן הנכון ליצירת מסלולי קריירה? האם תהיה הרת
מצד ההנהלה? כרגע בארגון יש פוקוס על מהלך תפעולי גדול. האם יש מקום לשינוי נוסף?
[מנהלת משאבי אנוש, ענף הרכב]
המטלה של יצירת תמונת מסלולי הקריירה בעתיד הדגימה את התועלת הרבה שבשני המסלולים
שבהכשרה, המסלול הפרטני־קבוצתי והמסלול של מנהלים־יועצים. הדיון בקבוצות, מגוון הדעות ונקודות
המבט והליווי של יועצים ארגוניים לצד מנחות ההכשרה אפשרו בסופו של דבר להתגבר על הקושי
להאמין שיש אפשרויות חדשות ולמצוא רעיונות ופתרונות למסלולי קריירה לכל הארגונים שהשתתפו
בהכשרה. ממצב שבו יצירת מסלולי קריירה נראתה כמעט בלתי אפשרית נבנתה תכנית ראשונית לכל
ארגון. הרעיונות היו רבים ומגוונים:
חדשים וכן לקידום מקצועות קיימים. ליצור אפשרויות
•
להקים בתוך המפעל מכללה ללימוד מקצועות
קידום ואופק לעובדים על ידי חלוקה לרמות במכללה. [מנהלת משאבי אנוש, מפעל עיבוד שבבי]
היררכיה ביניהן. לקבל לעבודה אוכלוסייה
•
לחלק את העובדים במשרות כניסה למחלקות קטנות וליצור
הטרוגנית יותר וכך ליצור מגוון חלקי משרות: משרת אם, סטודנטים למשמרות לילה וכדומה. [ארגון
בענף הרכב]
מסלול התפתחות
•
יצירת מסלול לאקדמאים: לגייס סטודנטים בתחומים רלוונטיים בלבד ולפתח
להשתלבות בארגון; ליצור חבילות של מלגות ודמי קיום תמורת התחייבות לתקופת הלימודים ופיתוח
אפשרויות מקצועיות אחר כך. [עמותה]
לקבוצה היה חלק חשוב בפיתוח היכולת למצוא פתרונות חדשים ולאתר דרכים כיצד ליצור מסלולי
קריירה בארגונים שבהם נראה היה תחילה כי יהיה זה בלתי אפשרי לעשות זאת.
איך באמת אפשר לעשות
¯
בקבוצה עזרו לי להאמין שהשינוי הזה אפשרי. חשיבה ממוקדת
את זה ולאן אפשר להגיע? איך לצאת ממצב של לקבל לעבודה כל מי ש”זז” ובמקום זאת
ליצור תנאי סף וקריטריונים לקבלה? בקבוצה נמצאו אפיקים ופתרונות איך לעשות את זה.
[מנהלת משאבי אנוש, עמותה]
31
9 '
גיליון מס
|
אדם ועבודה