

יש אצלנו אפשרות לצאת ללימודים להשתלמות של שישה חודשים. יוצאים בעיקר מי
העובד חוזר לאותם שכר
¯
משרה ומעלה. אבל בתום תקופת הלימודים
75%
שעובדים
ותנאים, עם מחויבות להישאר תקופה מסוימת בארגון. אין פה מסלול ממותג, זה קצה חוט
למסלול. איך להפוך את הלימודים לכדאיים. [מנהלת משאבי אנוש, עמותה]
ד. שלב היישום
תהליך פיתוח מסלולי קריירה אינו מסתיים בבניית המסלולים. כדי להבטיח שעובדים אכן ישולבו
כגון קביעת יעדים לכל מסלול, ביצוע תהליכי מיון, עדכון נהלים
ליישם כמה פעולות במסלולים שנבנו חיוני
ושילוב בשגרות הארגון, וכן להציג ולהסביר את המסלולים לכלל עובדי הארגון, להגדיר מנגנוני מעקב
ובקרה לבחינה תקופתית של עמידה ביעדים ולחגוג "הצלחות קטנות" בדרך אל היעד הסופי.
שלב היישום עדיין רחוק, ויגיע רק לאחר בנייה של מסלול או מסלולי קריירה.
עבור המשתתפים בהכשרה
אבל שלב זה עורר שאלות רבות:
איך לשווק את מסלולי הקריירה לעובדים?
•
?
•
בהודעה פומבית או בשיחות אחד על אחד
¯
איך להודיע על המסלולים
אחת?
•
האם להטמיע את המסלולים בכל הארגון או להתחיל בפיילוט במחלקה
גדול יותר או במקום שבו יש
•
במקום שבו האתגר
¯
איך לבחור איפה להתחיל
¯
ואם פיילוט
פחות תחלופה?
ההנהלה בוחרת? העובד?
•
¯
איך למיין את העובדים למסלולים השונים
שיהיו (“למה הוא ולא אני”)?
•
איך לטפל בהתנגדויות
לרתום אותם לתהליך?
•
כיצד להתייחס למנהלי הביניים כדי
לקדם עובד אחד אבל הוועד רוצה לקדם עובד
•
מה חלקם של ועדי העובדים (כשמנהל רוצה
אחר)?
מתוך השאלות עלה בבירור שיש צורך להכין תשתית כמה שיותר רחבה ומפורטת למהלך כדי למנוע
התנגדויות בהמשך, וכי המנהלים יזדקקו לארגז כלים שיאפשר להם להתמודד עם ההתנגדויות הצפויות.
בתום שלב היישום התקרבו לסיומם שלושת ימי ההכשרה. שלושה ימים מלאים במידע חדשני שמעניק
לארגון אפשרויות חדשות. כל נציגי הארגונים הגיעו אל ההכשרה מתוך מצוקה גדולה, ולעתים מתוך
חשש שאין מה לעשות או שתהליך שינוי יהיה קשה מאוד. המידע החדש, לצד למידת העמיתים בקבוצה,
פתחו פתח לדרך
¯ "
השיחות הפרטניות עם מנחות הקורס וההבנה שיש מי שילווה אותם ב"יום שאחרי
חדשה.
הקורס פתח לי הרבה כיוונים ודרכים כיצד להתחיל לבצע את השינוי בארגון. בנוסף גם נתן
לי להבין כמה משמעותי יהיה התהליך הזה בנקודת הזמן שהחברה נמצאת בה. התחושה
היא שאכן קיבלתי הרבה כלים לעשייה. הקושי כרגע הוא איך להתניע את כל הדבר התהליך
הזה. [תגובה אנונימית, מתוך המשובים על הקורס]
33
9 '
גיליון מס
|
אדם ועבודה