28
<<
תדריך מנטורים
פ ר ו פ י ל ה מ נ ט י
•עובד בשכר נמוך מתמשך, המביע מוטיבציה לקידום תעסוקתי.
•משתייך לתכנית קידום תעסוקתי ומלווה בתהליך על ידי רכז קידום.
•בעל צורך במודל לחיקוי מעולם העבודה, סיוע בקבלת החלטות, חשיפה לשיקולים
ועמדות של מעסיקים, הרחבת רשתות חברתיות-מקצועיות, גישור על חסמים
תרבותיים ואחרים.
ת ומחויבות לתהליך, עקביות והתמדה.
ּ
•פניו
•רצון, מוטיבציה ובשלות לקידום.
•סקרנות וצמא ללמידה ולהתפתחות.
•יוזמה ולקיחת אחריות.
•פתיחות ונכונות לשיתוף.
•סבלנות לתהליך ממושך שתוצאותיו אינן מיידיות.
•שפה עברית ברמת ניהול שיחה.
•מיומנויות מחשב בסיסיות (לצורך התכתבות בדוא”ל).
.61
לצפייה במתווה לפגישת אבחון לתהליך מנטורינג עברו לעמוד
הכשרת המנטורים
ניתן להניח כי המנטורים, מעצם תפקידם כמנהלים, התנסו במידה כזו או אחרת בחניכת עובדים.
עם זאת, יש חשיבות להקניית מיומנויות ליווי וחניכה באופן מובנה, שיאפשר לכל מנטור, גם
אם לא התנסה עד כה בחניכה, להצליח בתהליך. נוסף על כך הנחת היסוד היא כי מנטורים
אשר התנסו בחניכת עובדים, התנסו לרוב במודל פנים-ארגוני (כלומר בתוך הארגון). תהליך
המנטורינג בתבת, המיושם לרוב במודל חוץ-ארגוני עם אוכלוסיות מגוונות, מצריך היכרות עם
אוכלוסיות מתרבויות שונות וכן עם המאפיינים, החסמים והצרכים הייחודיים של המנטי'ס; על
כן מתייחסת ההכשרה גם להיבטים האלה.
שעות, אחת לשבוע.
3.5
ההכשרה כוללת שלושה מפגשים קבוצתיים בני
שני המפגשים הראשונים מתקיימים לפני ההצמדות למנטי'ס. המפגש השלישי מתקיים אחרי
שבוצעו הצמדות ולאחר שהמנטורים קיימו פגישה ראשונה עם המנטי'ס.
תכני ההכשרה מקנים את הידע ואת הכלים הנדרשים לניהול תהליך החניכה, כמו תפקיד
המנטור, היכרות עם אוכלוסיית היעד, הכנה לפגישה הראשונה עם המנטי, הבניית הפגישות