Background Image
Next Page  26 / 40 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 26 / 40 Previous Page
Page Background

שאיפה להשתית

החזון:

סביבה לימודית וחברתית

אסתטית, בטוחה ומגינה.

סביבה שתאפשר התפתחות

אישית לקראת מצוינות לכל מוריה

ותלמידיה. ההתפתחות תתקיים על

בסיס עקרונות של קבלה וכבוד הדדי

תוך שותפות ומחויבות בין כל באי

בית הספר. שמירה על גבולות ברורים,

אחידים ומשותפים תהיה הבסיס לקיום

אורח חיים תקין ומאפשר בבית הספר.

תכלית בית הספר היא להכשיר את בוגריו

לאתגרי המחר תוך שימת דגש על תחום

המדע והטכנולוגיה ופיתוח אחריות

לשימוש מושכל בידע מתחום המדעים

לשם שיפור אורח החיים והשבחתו לצורכי

הקהילה. בוגרי בית הספר יהיו מכוונים

לאורם של ערכים חברתיים: מוסר, כבוד

לכל אדם בהיותו אדם, בעל אחריות

אישית, מעורבות סביבתית וחברתית.

בית הספר היסודי נטופה מונה 712 תלמידים.

המוטו של בית הספר, “חושבים רחוק חושבים

ירוק”, מרמז על האוריינטציה המדעית שבחר.

לפני חמש שנים, כשמנהלת בית הספר, מירי

כהן, נכנסה לתפקידה, היא החליטה לקדם את

גיבוש חזון בית הספר. “הזווית של המדעים היתה

קיימת כבר בבית הספר, והחלטנו לעלות שלב

ולחבר את ההיבט הסביבתי גם לקשר אל הסביבה

האנושית והפיזית”, היא מספרת.

פינת החזון מוקמה על מפגש של שלושה

קירות בכניסה לבית הספר, בעזרת המעצבת

ליאת פלד, ותוכננה בזיקה לעיצוב הקומה

כולה. הפינה צבעונית ועליזה, ומעוטרת

בציורים של פרחים, פרפרים, ספרים וילדים

קוראים ומחייכים. בקטע שטוח בזווית המפגש

של הקירות מוקמו דגמים של כמה פטריות

צבעוניות, שכאילו צומחות מתוך דשא ירוק

שעליו שוכבים וקוראים שני ילדים. “הגוונים

השולטים שנבחרו הם כחול וירוק, צבעים רגועים

שקשורים לסביבה”, אומרת כהן. “בפינה הזאת

יש מלל רב יחסית, משום שכתובים בה החזון

והתקנון, אבל העיצוב ידידותי, עליז ומאיר פנים,

ולא פעם אני רואה ילדים והורים עומדים מול

הפינה, וקוראים את הטקסט”.

מחנך לערכים,

החזון:

טכנולוגיה ומצוינות בד בבד

עם העמקת הזהות היהודית

והישראלית. מחנך את הבא

בשעריו להיות אזרח ערכי ואחראי,

פעיל בקהילתו, נאמן למדינתו ונכון

לשרתה, בוגר היוצר דיאלוג פורה עם

הסביבה וממצה את כישוריו ויכולותיו.

הבוגר יפתח חשיבה עצמאית, יצירתית,

ביקורתית ואחראית. בית הספר מאפשר

דרכי ביטוי מגוונות לכל תלמיד ומטפח

את ייחודו כפרט.

גיבוש החזון היה אחד הדברים הראשונים

שעשתה מרי שפונט, מנהלת תיכון אורט רבין

בגן יבנה, עם כניסתה לתפקיד לפני חמש שנים.

שפונט, שהיתה לפני כן מנהלת חטיבה עליונה

בתיכון, הרגישה שבית הספר, שמונה 051,1

תלמידים, מכיתות ז’ עד י”ב, בשל למהלך.

“כשמנסחים חזון הוא הופך לדבר מודע יותר

ולמצפן אמיתי שמכוון את העבודה היומיומית”,

היא מאמינה. “הנראות היא חלק חשוב בנושא,

והחזון חייב לבוא לידי ביטוי גם במרחבים ועל

קירות בית הספר”.

עיצוב הכרזות והחללים נעשה בעזרת המעצבת

כוכבה ליקוורניק וכן בסיועה של בלה ויטקובסקי,

מורה לאמנות בבית הספר. את הבאים לבית הספר

מקדם המשפט “מנהיגות יוצרת מנהיגות אחרת”,

והערכים השונים המוזכרים בחזון באים לידי

ביטוי בחללי המבנה, למשל ב”שדרת המנהיגות”,

“פרוזדור מעורבות חברתית” או “פרוזדור אהבת

הארץ”. הקירות השונים לבנים, ופסים של צבע

ממסגרים אותם ומחברים ביניהם.

החזון עצמו תלוי בכל כיתה, במשרד המנהלת

ובלובי הגדול בכניסה לבית הספר. הפינה בלובי

מציגה את החזון בדומה להכרזת העצמאות של

המדינה, עם חתימות של השותפים לתהליך: ראש

המועצה, נציגי הורים, מועצת תלמידים ומורים.

ליד החזון החתום ותמונתו של רבין מצוירים על

הקיר תווים משירו של קובי אפללו “מכתב לאחי”,

שלפי הלחן שלו חובר שיר חזון לבית הספר.

“החזון נמצא מול העיניים שלנו כל הזמן”, אומרת

שפונט. “לפעמים הורים בשיחה מעמתים אותנו

עם רעיונות מהחזון, ואז אני יודעת שהצלחנו”.

// פינות חזון

הסביבה הפיזית

אסתטיקה וצבעוניות

נטופה, נצרת

שדרת המנהיגות

רבין, גן יבנה

א

חת המשימות שעומדות בפני מנהלי

ביתי ספר היא יצירת חזון בית ספרי,

שלאורו אמור הצוות להתנהל. החזון

כולל פעמים רבות מלים גבוהות,

רעיונות מופשטים ומטרות נעלות, ופינה אסתטית

וצבעונית במבנה עשויה לסייע להמחיש את החזון

ולחברו אל הצוות והתלמידים.

כשהמלים היפות המופיעות

בחזון בית הספר מקבלות ביטוי

בין כתליו, התלמידים קרובים

אליו יותר וחשים את השפעתו

לימור דומב

בחיי היומיום

מתרגמים

חזון למציאות

ינואר 5102

<

שיעור חופשי

26