כרך פז | גיליון #02 | זכויותך | כסלו תשעד, נובמבר 2013 - page 26

26
תשע"ד 3102 -4102
זכויותיך
יישום הרפורמה
(סעיף ג' (5))
הרפורמה תבוצע באופן הדרגתי על כלל עובדי ההוראה החל ב־7002.9.1. השלמת
.
יישום הרפורמה לא תהיה מאוחרת מיום 3102.9.1
עובד הוראה חדש
(סעיף ה' (8))
"עובד הוראה חדש" יהיה מועסק על פי תנאי הרפורמה, אף אם בית הספר בו
.
הוא מועסק, טרם נכלל ברפורמה
מתמחים בהוראה
(סעיף 541, 841)
מתמחה בהוראה, המועסק בשליש משרה לפחות, יועסק אך ורק בתנאי הרפורמה.
תקופת ההתמחות לא תעלה על שנתיים, אשר במהלכן יהיה חייב להשלים זכאות
לתואר אקדמי ולתעודת הוראה. אם לא יעשה כן לא יוכל להמשיך להיות מועסק
עפ"י תנאי הרפורמה. תקופת ההתמחות לא תובא בחשבון לעניין ותק לשכר ולעניין
פרק הזמן הנדרש לקידום בדרגה. תקופת ההתמחות תובא בחשבון לעניין ותק
לצורך קביעות, ותק למענק יובל וותק להבראה. לימודים בתקופת ההתמחות אינם
מוכרים לקידום בדרגה.
עובד הוראה אקדמאי קיים
(סעיף ה'9, 01, 15 א')
עובד הוראה אקדמאי קיים ייכנס לרפורמה כאשר יצטרף בית ספרו או גן הילדים
לרפורמה.
עובד הוראה לא אקדמאי קיים (כולל גננות)
(סעיף 15 א',ב')
א. עובד הוראה בעל ותק לשכר של עד 72 שנים, כולל ותק צבאי, יצטרף לרפורמה
בתנאי שיחתום על התחייבות ללמוד ולהשלים לימודים לתואר אקדמי.
ב. עובד הוראה בעל ותק לשכר של 82 שנים ומעלה, כולל ותק צבאי, יצטרף
לרפורמה בלי שיידרש לחתום על התחייבות ללמוד לתואר אקדמי.
המרת שכר לאופק חדש
(סעיף 44)
במשכורת חודש מרץ,
דרגתו של מורה ב "אופק חדש" נקבעת על פי נתוני שכרו
טרם הכניסה ל"אופק חדש", פרט למקרים חריגים, כגון: מורה שהיה בשנת שבתון
או בחל"ת ועוד.
לוקחים את רכיבי השכר להמרה מה"עולם הישן": שכר משולב, תוספת 49, הסכם
מסגרת, תוספת 1002, תוספת 8002, תוספת 1102 (למצטרפים מתשע"ב ואילך),
גמולי השתלמות (כולל כפל תואר), גמול פיצול, גמול מקצוע והכשרה, תוספת שכר
, גם אם בפועל
על בסיס משרה מלאה
מינימום (אם ניתנה) ומחשבים נתונים אלו
עבד המורה פחות ממשרה מלאה, ומכפילים את סכום רכיבי השכר ב" מקדם המרה*".
הצטרפותו
" - שיעור התוספת האחוזית לשכר, שמקבל המורה בגין
מקדם המרה
" *
.
ל"אופק חדש"
טבלת מקדמי ההמרה (תוספת השכר) למורים אקדמאים:
(סעיף 44 ג')
מעמד המורה
(סטטוס)
יסודי
חטיבה
מורה רגיל/ה
17%
27%
מחנך/ת
20%
30%
מורה אם
24%
34%
מורה אם ומחנכת
27%
37%
טבלת מקדמי ההמרה (תוספת השכר) למורים לא אקדמיים:
(סעיף 44 ג')
מעמד המורה
(סטטוס)
יסודי
חטיבה
מורה רגיל/ה
13.6%
21.6%
מחנך/ת
16%
24.0%
מורה אם
19.2%
27.2%
מורה אם ומחנכת
21.6%
29.6%
מימון שכר לימוד למורים שאינם אקדמאים
עובד הוראה במסגרת "אופק חדש" המבקש ללמוד לתואר אקדמאי מתקדם, זכאי
להחזר שכר לימוד בלבד (ולא למענק שעות) בהתאם לתנאים של משרד החינוך.
מבנה שבוע העבודה החדש
(סעיף 41, 51 יסודי, 71 חט"ב, 81 חינוך מיוחד)
, גם בבתי ספר הפועלים 6 ימים
חמישה ימי עבודה בשבוע
מורה במשרה מלאה יעבוד
בשבוע. ניתן לעבוד 4 ימים בשבוע במקרים מיוחדים, באישור מנהל ביה"ס.
שעות פרונטאליות, שעות פרטניות ושעות
שבוע העבודה יהיה בן 63 שעות, בהן:
מורים במשרה חלקית - לא פחות מ־%33 משרה - יעבדו בכל אחד מסוגי
שהייה.
.
השעות, יחסית להיקף משרתם, בהתאם לטבלאות מבנה שבוע העבודה
פעילויות נוספות
(סעיף 82)
מנהל יכול לבקש ממורה לבצע מטלות בביה"ס במסגרת תפקידיו (על פי המפורט בחוזר
מנכ"ל) מעבר לשעות עבודתו. שעות בהן מתבצעת פעילות זו יתקזזו משעות שהייה של
המורה באותו חודש.
מורה אם/גננת אם בחט"צ - החל משנת הלימודים תשע"ב:
1. זכאית להפחתת שעה אחת מהשעות הפרונטאליות וכן להפחתה של שעה אחת
משעות השהייה.
2. מורה אשר בהסכמתה, בשל צרכי המערכת, לא תפחית שעה פרונטאלית, ייחשב
כאילו הוסיפה שעת הוראה פרונטאלית אחת מעבר לשעות בהן היא מועסקת בפועל
והיקף משרתה יגדל.
מבנה שבוע העבודה למורות אמהות מופיע בטבלאות בהמשך החוברת.
פיזור ימי עבודה בשבוע:
%58-%001 - עד 5 ימים
%07-%48 - עד 4 ימים
%05-%96 - עד 3 ימים.
פעילות חוץ בית-ספרית
באופק חדש חלו שינויים בהסדרים של ליווי תלמידים ופעילות חוץ בית ספרית,
הקשורים במועד סיום יום הלימודים, ולכן נקבע:
פעילות המסתיימת עד שעה 00.51 - 0 יח' גמול
פעילות המסתיימת בשעות 00.51 - 00.61 - 5.0 יח' גמול
00.61 - 00.81 - 5.1 יח' גמול
00.81 - 00.12 - 3 יח' גמול
00.12 - 00.42 - 5.4 יח' גמול
פעילות מנותקת בין 00.61 ל-42 - 3 יח' גמול
פעילות עם לינה - 5.6 יח' גמול
יתר הכללים הנהוגים בעולם הישן ממשיכים לחול גם לגבי עובדי הוראה המועסקים
בתנאי הרפורמה.
משך השיעורים
לא השתנה באופק חדש - שעתיים ביום 05 דקות, כל השאר 54 דקות, כולל שעות
פרונטאליות, פרטניות ושהייה.
אורכה של שעה פרטנית ושל שעת שהייה הוא שווה ערך לאורכה של שעה פרונטלית
בפני כיתה, דהיינו 54 דקות. זמן ההפסקות לא ייחשב כחלק משעות השהייה.
שעות פרטניות
(סעיף 51 יסודי, 71 חט"ב, 81 חינוך מיוחד)
מיועדות לעבודה עם קבוצה המונה עד חמישה תלמידים. בחינוך המיוחד - עם קבוצה
המונה עד שלושה תלמידים. תוכן השעות הפרטניות ייקבע ע"י מנהל בית הספר עפ"י
הנחיות משרד החינוך.
מחנך כיתה יקדיש שעתיים מתוך השעות הפרטניות ל"ניהול כיתה", לשיחות אישיות
עם יחידים ו/או לעבודה קבוצתית בתחום החברתי-ערכי-רגשי, עם תלמידי הכיתה בלבד.
הערה: שעות פרטניות יכולות להיות בסוף יום או כשעת רוחב באמצע היום ובתנאי
שתלמידים לא יוצאו משיעור אחר.
חל איסור לבצע מילוי מקום בשעה פרטנית.
מורי השילוב לא ילמדו שעות פרטניות תלמידים שאינם תלמידי כיתתם.
ניהול כיתה
(הסכם 3102.9.71)
2 שעות מהשעות הפרטניות יקדיש מחנך הכיתה ו/או חונך אישי לניהול כיתתו, על פי
שיקול דעתו הבלעדי.
1...,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36 16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,...188
Powered by FlippingBook