כרך פז | גיליון #02 | זכויותך | כסלו תשעד, נובמבר 2013 - page 29

29
תשע"ד 3102 -4102
זכויותיך
/
PituchMektzuei7-9/ResimatMosdot.htm
בכל הדרגות, מוותק של 82 שנים ומעלה במועד
מורה לא אקדמאי (מוסמך/ בכיר)
o
4 שנים מתוך המתווה לקידום לדרגות 2-6.
־
כניסת בית ספרו לרפורמה, ילמד 003 שעות ב
ילמד 07 שעות בשנה, לפי מתווה הסגנים/
סגן מנהל ראשון/ מנהל אקדמאי
o
המנהלים, לצורך קידום בדרגה.
, ילמדו בקורס להתפתחות
גננות חדשות, בשנה שלאחר ההתמחות בהוראה
o
המקצועית במכללות לחינוך, בהיקף של 06 שעות, הכולל 04 שעות קורס לגננות
שעות לצורך ליווי אישי ע"י גננת מלווה.
20־
מתחילות ו
המסגרות המוכרות לקידום בדרגה בהן ניתן ללמוד לפיתוח
מקצועי
של משרד החינוך (פסג"ה).
מרכזי פיתוח סגלי הוראה
o
- שלומי (הוראת מדעים וטכנולוגיה), בית יציב
מרכזים ארציים של משרד החינוך
o
(מקצועות היהדות, הרוח והחברה).
לחינוך ומוסדות אקדמיים, המוכרים ומפוקחים ע"י המל"ג. יש
מכללות אקדמיות
o
לקבל אישור מיוחד מהמפקח על ההשתלמויות במחוז טרם הרישום לקורס.
המאושרים לאופק חדש.
קורסים של הסתדרות המורים
o
עד 021 שעות לפיתוח מקצועי
־
מזכה ב
זכאות לתואר שני/ שלישי
קבלת תעודת
למורים המתקדמים לדרגות 2-6, עד 051 שעות לפיתוח מקצועי למורים המתקדמים
לדרגות7-9, עד 041 שעות לפיתוח מקצועי לסגנים ולמנהלים. השעות נצברות לקידום בדרגה.
שעות לפיתוח מקצועי לצורך קידום פעם אחת בדרגה (או בחצי
60־
יוכרו ל
פרסומים
דרגה). לאישור השעות יש להגיש בקשה לוועדת פרסומים במטה כ"א בהוראה.
שבתון
(סעיפים: 83 ג' 5; 83 ד' 2)
. לצורך
שנת השבתון נחשבת כשנת ותק בהוראה ושנת עבודה לצורך חישוב פנסיה
קידום בדרגה תיחשב שנת השבתון כחצי שנה. מורה שיעבוד 3/1 משרה במהלך שנת
השבתון, תיחשב שנה זו כשנה מלאה למניין השנים הנדרשות לקידום בדרגה (פז"מ).
חצי שנת שבתון.
עובד הוראה הנמצא בחצי שנת שבתון, יוכל ללמוד עד 09 שעות שיוכרו לקידום בדרגה
באופק חדש.
בחירת השתלמויות על פי תקנון הקרן.
עובד הוראה, המתקדם לדרגות 2-6, הנמצא בשנת שבתון, יוכל ללמוד עד 081 שעות
לפיתוח מקצועי.
עובד הוראה המתקדם לדרגות 7-9, סגן מנהל ראשון/מנהל הנמצא בשנת שבתון, יוכל
ללמוד עד 012 שעות לפיתוח מקצועי.
ניתן להעביר רק 09 שעות לקידום במעבר מדרגה לדרגה.
תוך כדי עבודתו ב"אופק חדש", יוכרו לו 06 שעות
עובד הוראה הלומד לתעודת הוראה
לפיתוח מקצועי עם הצגת הזכאות לתעודה.
לא יכולים לצבור שעות לקידום בדרגה במהלך שנת ההתמחות. בשנה זו
מתמחים
o
עליהם להשתלם בסדנת סטאז' שאינה מוכרת לקידום בדרגה.
מחוייב ללמוד ב"סדנת תמיכה למורים מתחילים באופק חדש",
מורה בשנה ראשונה
o
שעות לצורך פיתוח מקצועי וקידום
60־
במכללה להכשרת עובדי הוראה. סדנה זו תוכר ל
בדרגה.
מוכרת לקידום מקצועי, תתקיים אך ורק במהלך שעות
השתלמות מוסדית, שאינה
השהייה המוקצות לישיבות.
של
לעבור השתלמות מוסדית בת 03 שעות
על כל בית ספר, הנכנס ל"אופק חדש",
o
הטמעת אופק חדש.
מומלץ לעובד ההוראה לסיים ללמוד את סך השעות הנדרש לשנה (06/07/57 שעות)
o
במהלך השנה ולא להסתמך על קורסי קיץ.
חובה על המורה לוודא, טרם הרישום לקורס, שהקורס מוכר לקידום על פי מתווה
"אופק חדש". במקרה של ספק יש לקבל אישור בכתב מהמפקח על ההשתלמויות
על ההכרה בקורס ל"אופק חדש" לפני ההרשמה לקורס.
06 שעות/07 שעות/57
־
נכון לתשע"ב אין לדרוש ממורה ללמוד יותר מ
שעות בהתאם לדרגתו.
- חיסורים או איחורים בקורסי התפתחות מקצועית יהיו ע"פ
היעדרויות וחופשות
משעות הקורס,
80%־
הכללים שהיו לפני "אופק חדש", דהיינו - חובת נוכחות לפחות ב
מותרת - בנוסף
בחופשת לידה
הגשת עבודה חייבת בציון וכיו"ב. לעובדת הוראה הנמצאת
- היעדרות בת שבועיים ממועד הלידה בקורסי הפיתוח המקצועי בגין חופשת הלידה.
גמולי השתלמות (טרם "אופק חדש")
(סעיף 44 ב' 5)
גמולי השתלמות, שנרכשו לפני המעבר לרפורמה, יובאו בחשבון בחישוב השכר הקובע
להמרה.
כתחליף לגמולי השתלמות, הוסכם על מסלולי פיתוח מקצועי אשר ייטיבו את שכרו של
המורה ויתנו אופק קידום מקצועי לעובדי הוראה.
מורה אשר השלים זכאות לתואר אקדמי או לגמול השתלמות בין חודש מרץ בשנה
שקדמה למעבר שלו לרפורמה לבין תחילת שנת הלימודים בה עבר לרפורמה, תילקח
בחשבון, בשכר להמרה, זכאותו לתואר אקדמי או לגמול השתלמות כאמור.
מורה אשר השלים זכאות לתואר אקדמי או לגמול השתלמות בין תחילת שנת הלימודים
בה עבר לרפורמה לבין 13 בדצמבר באותה שנת לימודים, תבוצע לגביו המרת שכר
מחודשת, בה תילקח בחשבון, בשכר להמרה, זכאותו לתואר אקדמי או לגמול השתלמות
כאמור, בתחולה ממועד הזכאות.
עובדי הוראה הלומדים לקראת תואר ראשון או תואר שני
(הסכם 3102.9.71)
עובדי הוראה המועסקים בתנאי הרפורמה בבתי ספר או בגני ילדים, אשר לומדים
, ואשר זכאים לקבל החזרי שכר
לימודים אקדמיים לקראת תואר ראשון או תואר שני
לימוד עבור הלימודים האמורים, על פי הכללים הקיימים כיום, וכפי שיהיו מעת לעת,
תעמוד האפשרות לבחור, לפי רצונם, בין הפחתת שעות משעות ההוראה הפרונטאלית
השבועיות ("מענק שעות") לבין קבלת החזרי שכר לימוד, כאמור.
יישום האמור בסעיף זה יבוצע לאחר שיסוכמו בין הצדדים כללים בדבר היקף הפחתת
השעות כאמור, באופן שלא תידרש לצורך כך הקצאת עלות נוספת, מעבר לעלות
המוקצית כיום לצורך החזרי שכר לימוד.
יועץ חינוכי
(סעיפים 921, 031, 131)
מבנה שבוע העבודה של היועץ החינוכי הוא כשל מבנה שבוע העבודה של המורים:
שעות פרונטאליות (שעות תקן), שעות פרטניות ושעות שהיה (לפי טבלת שבוע עבודה)
בהבדלים הבאים:
לפי היקף המשרה יחולקו לשעות הוראה פרונטאליות ולשעות
השעות הפרונטאליות
ייעוץ, בהתאם לקביעת מנהל בית הספר.
יהיו שעות ייעוץ (לא הוראה).
השעות הפרטניות
של היועץ ישמשו גם לצורך מילוי תפקידו כיועץ.
שעות השהיה
יועץ חינוכי יידרש לעבוד בהוראה פרונטאלית לא פחות משישית משרתו (כלומר
4 שעות
־
- 6 מתוך 63 שעות ליועץ חינוכי במשרה מלאה) ובכל מקרה לא פחות מ
פרונטאליות לכל שיעור משרה.
יתרת השעות תוקדש לייעוץ. הזכאות לגמול ייעוץ מותנית בעבודה בייעוץ של 7 שעות
לפחות. כדי לזכות בשיעור המרבי של הייעוץ, יש לעבוד לפחות 61 שעות בייעוץ.
7 שעות ייעוץ לפחות, הוא כלהלן:
־
הגמול ליועץ חינוכי, המועסק ב
לבעל רישיון זמני בייעוץ %6.
לבעל רישיון קבוע בייעוץ %9.
61 (אך לא פחות
־
יועץ חינוכי בעל רשיון ייעוץ קבוע, שמספר שעות הייעוץ שלו נמוך מ
7), יקבל גמול ייעוץ לפי הנוסחה הבאה.
־
מ
מספר שעות הייעוץ
X
הגמול המירבי
____________________________
16
נפגעי רפורמה ומורי ז'-ח' בבתי ספר א'-ח'
(סעיף 94)
מיבנה שבוע העבודה של מורים "נפגעי רפורמה", שבסיס משרתם הוא 42 שעות, וכן
של מורים המלמדים בכיתות ז' ח' בבתי ספר 8 שנתיים, במשרה מלאה, תהיה כבבתי
ספר יסודיים:
62 שעות פרונטאליות
o
5 שעות פרטניות
o
5 שעות שהייה
o
המרת שכרם תבוצע לפי מקדמי המרה למורה בחטיבת ביניים - בין %72 לבין %73
בתוספת %5.21 על פי הסטטוס של המורה ושיעור משרתו על בסיס 42 שעות .
שעות גיל למורים
(סעיף 62)
(לא כולל) - זכאים להפחתה של 2 שעות פרונטאליות
מורים קיימים מגיל 05 עד 55
בהתאם לשיעור משרתם.
1...,30,31,32,33,34,35,36,37,38,39 19,20,21,22,23,24,25,26,27,28,...188
Powered by FlippingBook