המוסיקליות של צ'ייקובסקי: אגם הברבורים,
היפהפיה הנמה ומפצח האגוזים. הכוריאוגרפיה
היא של תיירי מלנדן, מנהלה האמנותי של הלהקה
שמשלב בבלט שפת תנועה עכשווית. המופעים
ייערכו בראשית פברואר במשכן לאמנויות
בהרצליה, ובהמשך החודש בבאר שבע, בפתח
תקווה, במודיעין ובקיבוץ יגור.
יעלה בסוף ינואר במשכן לאמנויות
"בלט ציריך"
על פי
,
"רומיאו ויוליה"
הבמה בתל אביב את
שייקספיר. זהו בלט בשלוש מערכות ובהשתתפות
57 רקדנים, המגוללים את סיפור האהבה הטרגי
הגדול בין שני צעירים שמנסים להתגבר על
מכשולי המוסכמות החברתיות של הימים ההם,
במטרה לממש את אהבתם. על הכוריוגרפיה חתום
המנהל האמנותי של הבלט, כריסטיאן שפוק, ואת
המוסיקה יצר סרגיי פרוקופייב.
תיאטרון
תיאטרון מחול
,
"מי לקח את הגבינהשלי?"
לילדים ולכל המשפחה בביצוע שישה מרקדני
להקת "קולבן דאנס" הירושלמית. הבמה על
תפאורתה המרשימה - ספריה גדושת ספרים
שבמרכזה ספר ענק שבו מדפדף המספר - מזמינה
את הטף למסע בעולם המשלים של איזופוס. על
הבמה רוקדים ומספרים שלושה משלים עם מוסר
השכל - ובעיקר יוצרים עולם של תנועה ועושר
ויזואלי. הכוריאוגרפיה היא של אמיר קולבן, שגם
משתתף במופע כמספר, ואת התפאורה והתלבושות
עיצבה סבטלנה ליפשיץ ברוח בלתי מינימליסטית
ועשירה.
, הצגה חדשה של "הקאמרי" תל
"גורודיש"
אביב, הציגה עד כה פעמים ספורות וכבר זוכה
לשבחי הביקורת, בעיקר בזכות הרלוונטיות שלה.
את המחזה כתב הלל מיטלפונקט, שגם ביים, והוא
מספר את סיפורו של אלוף שמואל גונן שנתפש
כאחד מגיבוריה של מלחמת ששת הימים, אך שנים
ספורות אחר כך קבעה ועדת אגרנט כי הוא אחד
מהאשמים בכישלונות הימים הראשונים במלחמת
יום הכיפורים ב־3791. באמצעות ההצגה מתוודע
הקהל לדרכי הפעולה של הממסד הפוליטי והצבאי
ונחשף לאווירת ימי האופוריה של ישראל הכמעט
כל יכולה, עד וההתפכחות. ההצגה החדשה מעוררת
מחשבות על ישראל של היום ושומרת כאמור על
רלוונטיות, במיוחד אם מביאים בחשבון שהקאמרי
כבר העלה גרסה שלה לפני כ־02 שנה. בתפקיד
הראשי של הגנרל, שבסוף הקריירה הצבאית שלו
כפה על עצמו גלות באפריקה, מככב נתן דטנר
המצוין. מצטרף אליו צוות נכבד של שחקנים
ראויים מאוד. את המוסיקה המקורית כתב אורי
ודיסלבסקי ועל עיצוב התאורה חתום אבי בואנו
יונה (במבי).
, הצגה אמיצה ויוצאת
"נופל מחוץ לזמן"
דופן של תיאטרון "גשר" היפואי, נוגעת גם
היא בהוויה הישראלית המוכרת כל כך למרבה
הצער - כאבי השכול. ההצגה, על פי ספרו
עטור השבחים של דוד גרוסמן ובבימויו של
יחזקאל לזרוב, היא מעין מסע שלוקח את הקהל
למחוזות של רגש שכמעט קשה לבטא במלים.
הקהל שלוקח חלק פעיל בהצגה נחשף לכאב
וגעגועים קשים דרך סיפורו של אב שכול, שאחרי
שנים של כאב מודיע יום אחד לאשתו כי החליט
לצאת ל"שם" (ממלכת המתים) כדי למצוא את
בנו שאיננו. לא קל לצפייה, אבל חשוב. ההצגה,
המיועדת לבני 61 ומעלה, כוללת עבודת מופת
של דורון תבורי בתפקיד האב. ההצגה תועלה
בסוף ינואר בתיאטרון חיפה.
יעל אפרתי
למעלה - עבודה של
גבי בן אברהם מתוך התערוכה
עדות מקומית.
למטה - בלט ביאריץ
בריקוד "מג'יפיק". נתן דטנר
בהצגה "גורודיש"
צילום: ג׳ראר אלון
37
שיעור חופשי
>
ינואר 5102