Table of Contents Table of Contents
Next Page  21 / 94 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 21 / 94 Previous Page
Page Background

עט

השדה

21

הצוות החינוכי נחלק לשלוש קבוצות בולטות: אלה שהאמינו ביכולתם לשנות את התמונה

העגומה של התמודדות בית הספר עם תלמידים בסיכון בעזרת הדרכה ממומחים מנוסים

בשדה זה; אלה שהתנגדו למהלך של שינוי באופן סמוי ושקט, ואלה שהתנגדו למהלך של

שינוי באופן גלוי ותקיף. אך ככל שנעשתה האווירה בקבוצה נינוחה יותר, הסירו המורים את

המסכות והשמיעו את קולם. רבים מהם ציינו כי הלגיטימציה לדבר על כל המתרחש הייתה

נדירה בעבר, עד כי רובם שכחו שיש להם יכולת מחשבה עצמאית ותודעה נפרדת, ושכחו

לזקוף לזכותם את עשייתם החינוכית עד כה. הגרעין של המורים שהנהיג את ההחלטה

להשקיע בתלמידים ולתגבר את מערכת השעות בלימודים עיוניים היה נחוש בדעתו להצליח

עמם:

בעבודתו

השמים הם הגבול אם רוצים, אני לא אוותר לאף אחד, אצלי כולם ילמדו. מהיום הראשון

הסברתי להם שבית ספר זה לא פיקניק, אצלי כולם ייגשו לבחינה בלשון ולא משנה מה

יהיו התוצאות, צריך להרים להם את הראש [...] (מרים).

אני מלמד אותם את המקצוע פי ארבעה יותר מאשר עשיתי בעבר, והם יצליחו בסוף. יש

לי המון סבלנות. זה לא קל, זה נכון, אבל החלטנו ביחד, אסור לנו להתייאש ולחזור למה

שהיה שנה שעברה (סיריל).

דעו בסוף, אני מאכילה אותם

ֵ

אני מלמדת אותם אנגלית. הם לא יודעים הרבה אבל הם י

(רינה).

A-B-C

בכפית, והם יקלטו בסוף. התחלתי ממש ב-

הם רואים שקורה משהו בבית הספר, שכולם משקיעים בהם, וגם שוקעים!!!! הם לא

ממש מבינים, אבל יש אווירה בבית הספר של התחלה חדשה, צריך להאמין. אצלי ברור

להם שהם חייבים ללמוד [...] (לאה).

אסור לנו לוותר על אף תלמיד. הרי לא חוכמה ללמד רק מי שרוצה. צריך לחפש איך

לגרום לכולם ללמוד. זאת משימה קשה, נקווה שנקבל כלים מהג’וינט בנושא [...] הם

המומחים, ככה הציגו לנו אותם (סיריל).

הקול החזק נותר קולם של המורים שביטאו נחרצות את חוסר אמונם בשילוב תלמידים עם

מחסומי למידה והשתלבות בשגרת יום הלימודים בבית הספר:

זה דור אבוד, הם חושבים רק על בנות והם לא מכבדים את המורה [...] אין להם רצון

ללמוד והם מתמחים בלעצבן את המורים [...] הם בבית הספר בשביל כיופים [...] ממש

מופקרים (דבורה).

התלמידים האלה ממש כפויי טובה. ניסיתי איתם בטוב, ברע [...] לא הולך. מה לא עשיתי

בשבילם, הם לא מעריכים דבר [...] חסר להם הרבה ידע וחומר והם גם חסרי מוטיבציה

וחסרי גבולות [...] לא הגעתי למקצוע ההוראה בשביל לעשות בייביסיטר (אירית).

יש לי תכנית לימודים שאני חייבת להספיק ללמד. תלמידים שבאים ללמוד אצלי ראויים

ליחס ולהשקעה, אחרים מקומם לא פה. אני במפורש דורשת מכל התלמידים לבצע