Table of Contents Table of Contents
Next Page  25 / 94 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 25 / 94 Previous Page
Page Background

עט

השדה

25

לאן את חותרת איתנו היום? אני לא פסיכולוג, איך אגש לכל הבעיות של תלמידיי? באתי

ללמד ולא לטפל, אבל יש משהו חזק במה שהתנסינו היום, אי-אפשר שלא לראות מה

שהחמצנו. פעלנו לפי החשיבה הקונבנציונלית שלנו כמורים, הוספנו עוד ועוד שעות

לימודים [...] כי זה מה שאנחנו יודעים לעשות (סיריל).

איך לומדים מה חסר לתלמידים? איך משוחחים עמם? אני ניסיתי כמה פעמים לדבר על לבם,

הם לא מנדבים שום מידע. התשובות לא מוסיפות לך הרבה – כן, המורה, אני מבטיח, לא נכון,

שכחתי. הם לא ממשמסוגלים לעזור לנו ולכוון אותנו, אז איך ננחשמה הם צריכים? (יונית).

לאור התובנות החדשות שהתחזקו סביב הצורך של הצוות החינוכי לפתח מיומנויות של דיאלוג

ויצירת קשר אינטימי עם התלמידים כדי להכיר את צורכיהם מקרוב, תהתה המנהלת מעט נבוכה

ומעט מחויכת:

אז מה? המלךהואעירום. מכרנו סחורהשאי-אפשר למכור!!! מהאתאומרת, שסתםהתחייבנו

כלפי כל העולם לבגרות? אני שומעת את דברייך ויש בהם היגיון מסוים. לך יש ניסיון רב, עם

אוכלוסיות דומות, אז תגידי מה לעשות. אני מבינה שאינך יכולה למכור פטנטים, את זה אני

מקבלת. אין דרך חזרה. התלמידים נמצאים פה וצריך למצוא את הפתרון שיביא להצלחתם.

נראה מה נעשה עם כל ההבטחות שלנו (דברים אלה נאמרו בחיוך רך). בעיר הזאת, הסיסמה

היחידה המקובלת היא הבגרות. כל השאר לא נחשב חינוך!!!

קולה הרגוע של המנהלת לנוכח הקשיים הרבים שצצו בתחילת הדרך הוסיף אמינות באשר

לכוונתה האמיתית – לחפש את הדרך אל התלמידים, תהיה זו אשר תהיה, בלי שהיא נכנעת

ללחצים הפוליטיים המונעים את ראיית התמונה, כפי שזו מצטיירת בעבודתה עמם.

הצוות:

תמונת המצב לקראת אמצע הדרך מתבססת על רישומיםשל מפגשי

האמונה ביכולתשלנו, המורים להצליח עם תלמידיםשהמערכת התייאשה מהם, יכולה לספק

לנו ולהם את הדלק לשינוי. מה שעובד עם התלמידים שלנו זה קודם כול לשנות את המשוואה

כישלון’. כישלונות חוזרים ונשנים במשך שנים רבות גורמים

=

הקיימת בלב רבים, שהיא ‘אני

להרגשה זו, הילדים באים לתיכון כשהם מרגישים כך בלבם. זה תלוי בנו אם יצמחו או יתדרדרו

עוד שלב בחיים. האמונה שלנו בעצמנו כמחנכים יכולה לגרום לנו לחפש בצורה אקטיבית

וליצור דרכים לשנות את הגישה שלנו לתלמיד ואת הגישה של התלמיד לבית הספר. היום אני

יודע שגם להם התלמידים וגם לנו המורים יש יכולת להצליח. יש התחלות מבטיחות (סיריל).

אבל לי אין דרך לבדוק את היכולתשלהם, אני חייבת להגישציונים בשליש ובמחצית. המערכת

מחייבת אותי וחובתי לספק את הסחורה. אני אדם אמין וחייבת להתבסס על ציוני אמת.

איני מוכנה לזייף. הציונים של אותם תלמידים מדברים בעד עצמם – הם רחוקים מהרמה

הסבירה (דבורה).

הבעיה היא שאף אחד לא יכול להציע לך מה לעשות, אלה לא רק מילים, תמיד אמרת לי שרק

מי שמתנסה לומד את השיטה, כי היא מאוד אישית. היום אני יודעת שרק מי שהעזה להתמסר

הרבה מתלמידים שלא מאמינים

לתלמידים מצאה את הדרך. בחינוך [...] אי-אפשר להפיק