Table of Contents Table of Contents
Next Page  134 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 134 / 168 Previous Page
Page Background

134

<<

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

מהלך פגישת הכנה עם משתתף

לשיחה עם מעסיק בנושא קידום

רקע ומטרה:

שיחהבין המשתתףלבין מעסיקו הנוכחי בנושאקידום, עשויהלפתוחבפני המשתתףאפשרויות

נוספות. כדי לבדוק ולמצות את האפשרות הזו, יש לבחון עם המשתתף אם כדאי לקיים שיחה

כזו עם המעסיק, ובהתאם לכך לקיים פגישת הכנה לקראת השיחה עם המעסיק.

לא תמיד המעסיק ער ומודע לרצון של העובד בקידום. בשל כך עובד המעוניין בקידום במקום

עבודתו צריך לאותת על כך. דימוי הולם למצב זה הוא איתות לצורך השתלבות בנתיב בכביש:

האיתות מייצר תקשורת והצהרת כוונה לפעולה. אמנם לא תמיד מאפשרים לרכב להשתלב

מייד בנתיב, וייתכן שנצטרך להמתין להזדמנות הבאה, אך נקטנו בצעד שמבהיר לסביבה את

רצוננו להשתלב ב’נתיב הקידום’.

כיצד ניערך לקראת שיחה עם מעסיק?

יש לבצע הערכת מצב של העובד במקום העבודה הנוכחי (מיפוי יכולות,

בירור ראשוני:

כישורים, הישגים, תוצאות, מה המעסיק חושב עליי, באיזו אופן מעריך אותי) ולחשוב עם

מי על העובד לקיים שיחה כזאת – יש לזהות את גורמי המפתח וההשפעה ולקיים את

השיחה עם אותם גורמים.

בין מה שברצוננו להשיג בשיחה לבין האפשרויות האחרות שעשוית לעלות

תיאום ציפיות:

בשיחה, שפחות ציפינו להן. קידום הוא תהליך שלוקח זמן, וייתכן שיחלוף זמן רב (מכמה

חודשים ועד שנה-שנתיים או יותר) עד להשגת תוצאות. בזמן הזה חשוב להמשיך להפגין

השקעה ומוטיבציה כדי להוכיח את הרצון בקידום ולחזקו.

כאשר הקידום שלנו מתחבר גם לצרכים של המעסיק,

איתור צורכי המעסיק והבנתם:

הסיכויים לקידום גדלים.

לאסוף מידע מקדים בסביבת העבודה עוד טרם השיחה, שיכול

בירור אפשרויות קידום:

להצביע על ניצול הזדמנויות ועל אפשרויות קידום. מנגד, לקבל מידע מהמעסיק במעמד

השיחה לשם בחינת חלופות.

להבליט את היתרונות היחסיים, תוך מתן דוגמאות.

ערך מוסף אישי:

בהתאם לצרכים האישיים, בהקשר ספציפי למשתתף.

התאמה אישית על פי המשתתף:

לאחר הכנה והיערכות בכל הנקודות שצוינו לעיל, יש לקיים סימולציה עם

סימולציה:

המשתתףכדילדמותאתהשיחהולאפשרלוהזדמנותלהתמודדעםשאלותולחוותהתנסות.

: על הרכז המשחק את תפקיד המעסיק, לקיים את השיחה מזווית

דגשים לסימולציה

הראייה של המעסיק. יש לשים לב לחלקים שבהם למשתתף יש קושי בהתמודדות, ולסמן

אותם כנקודות ל’עבודה’. כמו כן יש לחזק ולהעצים את החלקים הטובים בסימולציה כדי

לייצר חוויית הצלחה ולחזק הביטחון העצמי של המשתתף.