Table of Contents Table of Contents
Next Page  132 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 132 / 168 Previous Page
Page Background

132

<<

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

הסבר – אימון סקאלה

הנושא שבוחרים להתאמן עליו:

שואלים את המשתתף מהו הנושא שהוא בוחר להתאמן עליו.

לעתים יש צורך בחידוד ובהגדרה מדויקת של הנושא. לדוגמה אם המשתתף אומר “שביעות

רצון מהעבודה”, כדאי לשאול שאלות שיבהירו מה משפיע על שביעות הרצון שלו מהעבודה,

ולזקק את היחסים עם העמיתים, למשל, כמשפיעים על שביעות הרצון או על מידת ההצלחה

שלו בביצוע משימות בעבודה וכדומה.

במהלך אימון הסקאלה:

המאמן שואל את המשתתף שאלות ומבקש דוגמאות, הבהרות, הסברים.

המאמן מתעד את דברי המשתתף, משקף לו את דבריו ומוסיף שאלות במידת הצורך.

1

שלב

מציין שליטה

1-

מייצג שליטה מעולה ו

10

על הלוח, כאשר

10

עד

1-

המאמן מצייר קו סקאלה מ

במידה מועטה.

המאמן שואל את המשתתף איפה הוא ממקם את עצמו ביחס לנושא

1 1 .

מיקום עצמי כיום:

שבחר להתאמן עליו. אם יש קושי למשתתף לענות, אפשר לשאול אותו אם הוא מכיר

מישהו שהוא טוב מאודבתחום והיה רוצה להיות כמוהו – איך הוא ממקם עצמו ביחס

אליו?

המאמן מבקש מהמשתתף לפרט את התכונות ואת הכישורים

2 2 .

“בזכות מה הגעת לשם?”

שבזכותם הוא מיקם את עצמו במספר שבחר. בשלב זה מומלץ שהמשתתף ייתן דוגמאות

לאופן שבו באים לידי ביטוי היכולות והכישורים שלו.

המאמן מציע לוח זמנים בהתאם לנושא שנבחר ולזמן

3 3 .

זמן?”

x

“לאן היית רוצה להגיע בעוד

שלוקח להשיג אותו, ובהתאם למסוגלות של המשתתף לאורך האימון. כעת מבקשים

מהמשתתף לבחור מספר שהוא שואף להגיע אליו ובודקים – האם הזמן שנקבע הוא

ריאלי?

“למה חשוב לך להגיע לשם?”

4 4 .

5 5 .

“בעוד כמה זמן תגיע לשם?”

2

שלב

המאמן מזמין את המשתתף לעבור למקום שהיה רוצה להגיע אליו.

בניית תמונת עתיד:

“מה יש כאן (במקום החדש)? איך זה נראה? איך המצב החדש בא לידי ביטוי?”

1 1 .

“מה התווסף? מה שונה?”

2 2 .

“מה זה מאפשר לך?”

3 3 .

“איך אתה מרגיש במקום הזה?”

4 4 .