Table of Contents Table of Contents
Next Page  135 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 135 / 168 Previous Page
Page Background

>>

135

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

מהלך פגישת אבחון לתהליך מנטורינג

מטרות:

היכרות וחשיפה לתהליך המנטורינג.

.

אבחון והתאמה לקראת תהליך המנטורינג

מהלך הפגישה:

הסבר למשתתף - מהי תכנית המנטורינג?

לפני ההסבר לפתוח בשאלה הפונה למשתתף:

מומלץ

האם אתה יודע/ מכיר/ שמעת על המושג ‘מנטורינג’?

מטרת השאלה: לבדוק עם איזו רמת היכרות/ ניסיון מגיע המשתתף, להתחיל יחד מהבנה

משותפת של תהליך המנטורינג במסגרת תכנית קידום, ולגייס את המשתתף בנקודה שבה

הוא נמצא בתהליך הקידום שלו.

הסבר על התכנית: תכנית המנטורינג עוסקת בסיוע מימוש הפוטנציאל האישי-תעסוקתי,

ושמה דגש בקידום קריירה ובפיתוחה דרך ליווי של מנטור המגיע מהעולם העסקי/ הציבורי.

המנטור מביא אתו ניסיון עשיר מעולם העבודה והיכרות עם שיקולים ועם עמדות של מעסיקים.

הוא מנוסה בתהליכי ליווי של עובדים ובעל רשת קשרים רחבה.

בדרג ניהולי, אשר יחנוך וילווה את המשתתף מתוך ניסיון תעסוקתי רחב,

מתנדב

המנטור הוא

קריירה מקצועית וניסיון חיים אישי עשיר. לצורך תהליך זה נדרש תיאום ציפיות בין שני הצדדים

וכן נדרשת מחויבות ומסירות לתהליך.

מסגרת זמן ההתחייבות לתהליך היא חצי שנה, כאשר המפגשים בין המשתתף למנטור יתקיימו

אחת לשבועיים-שלושה. מיקום ומועד הפגישות ייקבעו בהתאם למוסכם בין המשתתף לבין

המנטור.

דגשים:

,

יש להציג בפני המשתתף כי מטרת השיחה היא לבחון יחד אתו אם תהליך זה מתאים לו

ולהגיע לידי החלטה משותפת.

חשוב שהמשתתף ידע שהוא חלק מקבלת ההחלטה כדי ליצור שיתוף, אחריות ומחויבות

הדדית כבר מהשלב הראשון.

במהלך כל הפגישה חשוב להיות קשובים להתנגדויות, לחששות, לרצונות וכולי שעשויים

לעלות.

יש לשים דגש במוטיבציה, בפרואקטיביות, ביכולת ורצון להתחייב וכן בבשלות ופניות

רגשית לתהליך. סט השאלות בהמשך יסייע לכם לזהות את הנקודות הללו.

יש לשלב בשיחה חיזוקים לבחירה בתהליך זה, ולהדגיש את הערך המוסף של המנטור

בעבור המשתתף – סיוע בתהליכי קידום מזווית שונה. מנטור שמגיע מהעולם העסקי הוא