>>
41
תדריך הפעלה
|
קידום בתעסוקה
מתוך הניסיון המצטבר בעשרות קורסי הכשרה שקיימנו לרכזי קידום, להלן כמה המלצות
חיוניות לשמירה על אפקטיביות ההכשרה:
לפני תחילת הקורס מומלץ לקיים שיחה אישית עם כל אחד
•
תיאום ציפיות לפני הקורס:
מהרכזים לצורך תיאום ציפיות הדדי. יש חשיבות רבה לכך שרכז יבין למה הוא מצופה
בקורס ובתפקיד, ולכך שהממונה על ההכשרה יקבל תמונה מלאה של ציפיות הרכזים
מהקורס. רצוי לשתף בתהליך הזה גם את המנהלים של הרכזים.
גיבוי ותמיכה מצד המנהלים בתכניות המקור חיוניים להצלחת ההכשרה,
•
מעורבות המנהלים:
ולאחר מכן לעמידה ביעדי הקידום. ניתן להגביר את מעורבותם ואת מחויבותם של המנהלים
בדרכים שונות: שיתוף המנהל לפני תחילת הקורס; מתן משימה שעליה יעבדו הרכז והמנהל
במהלך הקורס (כמו בניית תכנית עבודה אישית); וכן קיום ימי הכשרה משותפים לרכזי
קידום ולמנהלי תכניות המקור.
כאמור,הרכזים החדשים מגויסים עם ידע ועם ניסיון
•
התבססות על ידע קיים של הרכזים:
קודם בהשמה. הקורס מתבסס בחלקו על הידע הקיים בתהליכי ההשמה, תוך התאמתו
לעובדים בשכר נמוך המצויים בתהליכי קידום. בשל השונות בין תכניות המקור, קיים ערך
מוסף לשיתוף כלים ותהליכי עבודה בין רכזי הקידום.
הכשרת רכז הקידום תוך שילוב שיטות לימוד מגוונות, לדוגמה:
•
שיטות לימוד מגוונות:
נדרשת יכולת למידה ופתיחות למודלים חדשים.
1 1 .
הקניה של ידע תיאורטי:
משחקי תפקידים שבהם מתנסים הרכזים בתרגול כלים
2 2 .
תרגול באמצעות סימולציות:
ותהליכי קידום שנרכשו בהכשרה.
עבודה בזוגות ובקבוצות המאפשרת דיון ולמידת עמיתים.
3 3 .
למידה חברתית:
למידה מרכזי קידום ותיקים אשר מגיעים למפגש עם הרכזים,
4 4 .
למידה מסיפורי הצלחה:
מספרים על עבודתם ומשיבים על שאלות.
שילוב מפגשים עם גורמים חיצוניים במסגרת
•
מפגשים עם מעסיקים ועם אנשי מקצוע בתחום:
הכשרת מומחי הקידום. לדוגמה מנהלי משאבי אנוש בארגונים, המאפשרים למידה על
זווית המעסיק לקידום; וכן מנהלי קשרי קהילה, אשר שותפים לתכנית המנטורינג.
תהליך ליווי ולמידה ארוך טווח
בתום קורס ההכשרה לתפקיד משולבים רכזי הקידום בתהליך ליווי ולמידה ארוך טווח, למשך
כשנה וחצי מסיום הקורס. התהליך כולל שלושה מרכיבים עיקריים:
אחת לרבעון בהנחיית מנהלת ההדרכה של תכנית קידום, המיועדים
•
מפגשי למידה קבוצתיים
, שבה משתפים
למידת עמיתים
לכלל מומחי הקידום בפריסה ארצית. מפגשים אלה כוללים
, שנועדו להעמיק
הרצאות והכשרות
הרכזים בהתנסויותיהם ולומדים זה מזה, ולעתים שילוב
ולתרגל כלים קיימים ולהקנות ידע וכלים חדשים.
אחת לחודש למומחי קידום בתכנית המקור (לדוגמה לכלל
•
מפגשי למידה קבוצתיים ייעודיים
מומחי הקידום של ריאן או לחלופין של תכנית מפתח). מטרת מפגשי הלמידה לתת מענה