Table of Contents Table of Contents
Next Page  81 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 81 / 168 Previous Page
Page Background

>>

81

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

מהלך פגישה שלישית

זיהוי חסמים וחוזקות והגדרת שיקולים בבחירת מקצוע

מטרות:

היכרות עצמית, זיהוי החוזקות והחסמים האישיים, הגורמים המשפיעים עליהם (צרכים,

ערכים ומיומנויות) ובחינת דרכי פעולה לפירוק חסמים.

בחינת החזון ביחס למציאות התעסוקתית, המשאבים האישיים של כל משתתף (ניסיון,

כישורים) לאור מסלול הקידום שבחר.

בחינת מגוון השיקולים המשפיעים על בחירת מסלול קידום או לימודים.

דקות:

65-

מהלך מוצע לפגישה שתארך כ

דקות)

20(

פתיח

מה נשמע: עם מה מגיע היום, איך מרגיש, מה התחדש למשתתף מהמפגש הקודם.

אם רכז הקידום נתן למשתתף משימה לתחקיר משרה/ מיפוי ארגוני/ חקר תחום וכולי,

ניתן להתחיל את הפגישה בכך שהמשתתף יתאר את המידע שאסף. כדאי לשאול את

המשתתף מהן הדרכים שבהן אסף את המידע, לברר במי נעזר ולחזק אותו לגבי תהליך

איסוף המידע והפרואקטיביות שהפגין. כמו כן כדאי לשאול את המשתתף כיצד הוא חש

כעת כשיש לו יותר מידע, ואיך המידע שאסף סייע לו (בעבור משתתף מסוים, עצם איסוף

המידע יסייע במיקוד, ובעבור משתתף אחר, ריבוי מידע עלול לבלבל דווקא); לברר אם

דקות).

5(

חשב מה בכוונתו לעשות או כיצד לפעול עם המידע שאסף

אם לא נעשה בפגישה קודמת, אפשר לתת משתתף לרשום חמש פעולות שהוא עשה

וזוכר אותן כחוויות הצלחה משמעותיות בעבורו; הדברים יכולים להיות מתחום העבודה

או מתחום הפנאי. לאחר שרושם את הפעולות, לנהל דיון על כל פעולה ולשאול אותו אילו

מיומנויות וכישורים באים לידי ביטוי בפעולות האלה; לרשום את החוזקות ואת המיומנויות

דקות).

15(

בטבלה, ולשאול אותו אילו דברים חדשים הוא למד על עצמו

דקות)

30(

איתור חסמים, חוזקות ושיקולים מנחים בבחירת מקצוע

אם המשתתף עדיין חש בלבול או חוסר ודאות לגבי תחומי העיסוק/ לימוד שיכולים לקדמו או

לגבי אפיקי הקידום האפשריים בעבורו, ניתן להשתמש באחד מהכלים האלה:

איתור חסמים וחוזקות

תרגיל “החסמים שלי” מתוך טבלת החסמים: לברר באיזו מידה החסמים

אפשרות א:

מוכרים למשתתף, לבקש ממנו לדרג אותם לפי העוצמה ולסמן חסמים נוספים, אם

ישנם.