Table of Contents Table of Contents
Next Page  77 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 77 / 168 Previous Page
Page Background

>>

77

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

בחינת מודעות לקידום

המטרה היא לבחון קיום מודעות ומידה של שאיפות לקידום כלשהו. חלק זה כולל שאילת

שאלות לבחינת חשיבה על קידום במקום העבודה הנוכחי.

דקות)

15(

תיאום ציפיות

כמה פגישות יהיו, אופי הקשר – מתי, איפה, תדירות.

הפגישה הראשונה עם המשתתף לאחר שהתקבל לתכנית תבסס את מערכת היחסים בינו

לבין רכז הקידום בהמשך הדרך; לכן, מומלץ להקדיש זמן בתחילת הפגישה לבירור הציפיות

של המשתתף מהתכנית ומרכז הקידום ולהסדרת דרכי ההתקשרות (דוא”ל, טלפון, פגישה

אישית) ומועדי ההתקשרות (פעם בשבועיים, בשעות העבודה). את תיאום הציפיות ניתן

לעשות דרך הסבר על התכנית, שיחה ושאילת שאלות, באמצעות דף עבודה שהוכן מראש

ועוד. תיאום הציפיות הוא זמן טוב להעברת מסרים למשתתף.

בשלב זה חשוב לשאול את המשתתף למה הוא מצפה מהתהליך, למה הוא מצפה מרכז

הקידום כמי שמלווה אותו בתהליך, וכן למה הוא מצפה מעצמו. חשוב לייצר שקיפות ככל

הניתן לגבי התהליך, לומר מה כן אפשרי, מה פחות ומה עדיין לא ברור בשלב זה. כמו כן מומלץ

לשאול את המשתתף מה חשוב לו בתהליך הקידום ומה לדעתו יוכל לסייע לו בתהליך.

מפגשים אישיים

4-3 :

בשלב תיאום הציפיות כדאי לתאר בפני המשתף את מסגרת המפגשים

שמטרתם למפות ולאבחן את אפיקי הקידום ואת דרכי הפעולה, ובסיומם יבנו המשתתף ורכז

הקידום יחד תכנית עבודה ליישום הקידום. המסר הוא: “רכז הקידום כאן לסייע ולייעץ, אך

תידרש יוזמה והשקעת זמן מצד המשתתף”.

דקות)

15(

בירור ממדי הקידום האישיים

לכל אדם תפיסה שונה של מהו קידום בעבורו, המושפעת מעמדות ומשיקולים שונים. לכן כל

משתתף צריך להגדיר באופן אישי מהו קידום בעבורו, ותפקיד רכז הקידום לסייע לו להרחיב

את אפשרויות החשיבה ולחשוף בפניו את דרכים שונות לבחון את הקידום. השיחה עם

המשתתף תעסוק בממדי הקידום ובמשמעויות שהמשתתף מייחס להם.

), באחת משתי

83 '

להשתמש בכרטיסיות המכילות את ממדי הקידום (בעמ

אפשרות א:

הדרכים הבאות:

ממדים. לאחר מכן אפשר לנהל דיון עם המשתתף

1 1

.

4-2

לבקש מהמשתתף לבחור

לגבי השאלות:

מה אתה מגדיר כקידום אישי?

oo

מדוע רכיב זה יהווה קידום בעבורך?

oo

האם תוכל לדרג את ארבעת ההיבטים שבחרת לפי סדר חשיבות?

oo

כרטיסיות המייצגות קידום שהשיג וקידום שברצונו

2 2

.

4-2

לבקש מהמשתתף לבחור

להשיג. לאחר מכן ניתן לשקף למשתתף את ההישגים שצבר עד כה, ועל-ידי כך לחזק