Table of Contents Table of Contents
Next Page  75 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 75 / 168 Previous Page
Page Background

>>

75

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

שלב שני: מיפוי ואבחון אישי

חשיבות האבחון האישי ומטרותיו

שיקולים בבחירת מקצוע ומגוון הרכיבים המשפיעים על החלטה מקצועית הם נושא חשוב

ומהותי בתהליך פיתוח הקריירה בכלל, ובתהליך הקידום בפרט. בתכנית קידום, בשונה

מתכניות השמה ראשונה, מתקבלות החלטות משמעותיות יותר מצד המשתתף, שדורשות

כסף) ויש להן השלכות משמעותיות יותר (לא מדובר בעבודה זמנית

+

השקעה רבה יותר (זמן

כי אם החלטה על תחום לימודים, למשל). אף כי תהליך בחינת השיקולים של המשתתף ייעשה

בצורה מסודרת בשלב המיפוי והאבחון, הוא יימשך לכל אורך הדרך, במיוחד נוכח תקיעויות או

חסמים בתכנית העבודה.

האבחון האישי כולל כמה פגישות. בהמשך מפורטת הצעה למהלך של שלוש הפגישות

הראשונות עם משתתף בתכנית קידום, שבעקבותיהן תיבנה למשתתף תכנית עבודה אישית

בפגישה הרביעית. מאחר שמדובר בהמלצה בלבד, מצופה מרכז הקידום להתאים את

התכנים ואת מספר הפגישות לצרכים שעולים מהמשתתף. יחד עם זאת יש כמה שלבים

הכרחיים בדרך, כמו הגדרת ממדי הקידום האישיים של כל משתתף, היכרות מעמיקה לבחינת

הנטיות והכישורים של המשתתף, בחינת החסמים ומענה על השאלה “מה מנע מהמשתתף

מלהתקדם עד היום” לשם איתור כיווני פעולה בהמשך, וכן בחינת מגוון השיקולים המנחים את

המשתתף בבחירת מסלול ההתקדמות (בתוך מקום העבודה או במקום עבודה חדש).

שלוש הפגישות הראשונות