Table of Contents Table of Contents
Next Page  79 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 79 / 168 Previous Page
Page Background

>>

79

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

מהלך פגישה שנייה

בירור נטיות וכישורים, חזון תעסוקתי ובירור ראשוני של מסלולי קידום אפשריים

מטרות:

היכרות עם הנטיות ועם הכישורים של המשתתף.

יצירת חזון תעסוקתי.

בירור מסלול ההתקדמות: בתוך מקום העבודה או במקום עבודה חדש.

דקות:

45-

מהלך מוצע לפגישה שתארך כ

דקות)

15(

היכרות עם הנטיות ועם הכישורים של המשתתף

בשלב זה אפשר להיעזר בכמה כלים. באפשרויות א-ג מוצעים כלי אבחון לאיתור נטיות

וכישורים, בעיקר במקרים שבהם המשתתף אינו מודע לנטיותיו ולכישוריו או מתקשה לתארם

בצורה ורבלית ו/או במקרים שבהם ההיכרות המוקדמת עמו מועטה; אפשרות ד מומלצת

לשימוש עם משתתפים אשר יודעים להעיד על נטיותיהם התעסוקתיות (מה אוהבים) ועל

כישוריהם:

ריאיון לאיתור נטיות וכישורים שנבנה על בסיס היהלום של הולנד. יש לעדכן

אפשרות א:

את השאלות בעיקר לגבי עבודה נוכחית.

קלפים המייצגים את הנטיות של הולנד ודיון לגבי הבחירה; ניתן לשלב גם דף

אפשרות ב:

עבודה שמפרט את הבחירה ודוגמאות שמפרטות כישורים התואמים את הנטייה.

טבלת נטיות וכישורים הכוללת “חמש פעולות מוצלחות שאני גאה בעשייתן”.

אפשרות ג:

.)

107 '

שימוש בתרשים שלושת המעגלים (בעמ

אפשרות ד:

דקות)

20(

יצירת חזון תעסוקתי

אם המשתתף קיבל את החזון כמשימה בסוף הפגישה הראשונה, זה המקום לשמוע מה עשה.

אם לא, אפשר להשתמש באחד מכלי החזון הקיימים: שיחה בזמן הווה, מכתב לאדם אהוב,

דמיון מודרך וכדומה. שלב החזון אמור לסייע לאדם לדמיין ולהתחבר למשהו שאולי נראה לו

לא הגיוני או לא אפשרי; לכן אפשר לבקש מהמשתתף לחשוב מה היה רוצה לעשות בעולם

ללא חסמים, שבו הכל אפשרי. מתוך החזון אפשר גם לחלץ את תפיסת העתיד של המשתתף

לגבי מסלול ההתקדמות - בתוך מקום העבודה הנוכחי או במקום עבודה חדש.

דקות)

10(

סיכום הפגישה והיערכות להמשך

בסוף הפגישה אפשר לתת למשתתף משימה – לחקור את המשרות שמעניינות אותו לקראת

המפגש הבא. ניתוח עיסוק הוא תהליך שבו מזהים את המטלות שיש לבצע בעיסוקים שונים,

וקובעים מהם הכישורים האישיים הנדרשים לביצוע העיסוק ובאילו תנאים מבוצעת העבודה.

בניתוח עיסוק מפרקים את התפקיד לגורמיו ובודקים אותו מבחינת המטלות, התנאים

הסביבתיים והכישורים הנדרשים לביצוע התפקיד.