Table of Contents Table of Contents
Next Page  82 / 168 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 82 / 168 Previous Page
Page Background

82

<<

תדריך הפעלה

|

קידום בתעסוקה

.)88 '

כדי לאתר חוזקות וחסמים (אתגרים) ניתן להשתמש ב”קו קריירה” (בעמ

אפשרות ב:

מבקשים מהמשתתף לצייר את קו הקריירה שלו בחמש/ שלוש השנים האחרונות ואת

הקריירה שלו בחמש / שלוש השנים הקרובות; באמצעות שאילת שאלות מבררים עם

המשתתף אילו הישגים ומיומנויות צבר, מה סייע לו בדרך. כנ”ל לגבי קו הקריירה העתידי

ונקודות ציון בו: מה הוא שואף להשיג, מה חשוב לו, מה יסייע לו להשיג זאת, אילו כוחות הוא

רואה שסייעו לו בעבר ויוכלו לסייע לו גם בעתיד (השלכה).

שיקולים מנחים בבחירת מקצוע

כדי לסייע למשתתף להגדיר מהם מגוון השיקולים המנחים אותו בבחירת

אפשרות א:

המקצוע ואפיק הקידום ומהם סדרי העדיפויות בין השיקולים האלה, אפשר למלא עם

): תחילה על

89 '

המשתתף טופס “שאלון צרכים וערכים בעבודה”. תרגיל הערכים (בעמ

ערכים שחשובים לו ביותר, ואחר כך לוותר על שניים מהם. יש להדגיש

7

המשתתף לבחור

בפני המשתתף שיחשוב על צרכים ועל ערכים שחשוב לו שיבואו לידי ביטוי בעבודתו.

דרך נוספת היא לחשוף את המשתתף לשיקולים באמצעות כרטיסיות שעליהן

אפשרות ב:

רשומים השיקולים השונים, ולבקש מממנו לבחור כרטיסיות ולסדרן לפי סדרי עדיפויות;

אפשר גם להראות למשתתף את סדרת השאלונים של פרופסור איתמר גתי המוצעים

http.kivunim.huji.ac.il

באופן מקוון באתר “כיוונים לעתיד”:

אםהמשתתףערךחקרתחוםאו תחקירמשרה וישצורך לבחון משרהספציפית

אפשרות ג:

ביחס לחזון התעסוקתי, למציאות התעסוקתית וליכולות ולכישורים של המשתתף, אפשר

.)113 '

להשתמש בטבלת “בחינת המציאות התעסוקתית” (בעמ

כלי נוסף שיכול לשמש לאחר קבלת החלטה על בחירה תעסוקתית או אפיק

אפשרות ד:

קידום הוא כלי לאיתור ולמיפוי צרכים ונקודות לעבודה.

דקות)

15(

סיכום והיערכות להמשך

סיכום היום ומשימה: ניתן להשתמש בתרגיל “מטה הקסם” כמשימה: מה מתוך החסמים שציין

המשתתףאפשרלשנותכדיליצורשינוימשמעותי;אילוצעדיםיצטרךלנקוטכדילחוללאתהשינוי.