פנים | כתב עת לתרבות, חברה וחינוך - page 26

1997
Certo,
1998;
Aparna,
&
(, הייתה הרת
גורל. ניכר כי עבור שניהם, הזיכרונות שמקשרים
אותם למי שהיו כילדים בארץ רחוקה, מגדירים
את זהותם כיום. ניכר כי גם כיום גל רדוף על ידי
זיכרונות ה"שונות" שלו וההתעללות שעבר, וכי
פצעי הילדות רודפים אותו גם בבגרותו. אצל
ליה, כך היא מגדירה בסיפורה, השהייה באנגליה
הינה חוויה בתוכה ומאחוריה גם יחד, ותישאר
לעד חלק ממנה.
ÌÂÈÒ È¯·„
לתופעת ההגירה המתרחבת יש תרומה רבה
ליצירת חברות פלורליסטיות, בהן מערכות החי
נוך ניצבות בפני אתגר של גילוי הבנה ומתן מענה
לצרכים הרב-תרבותיים והרב-שפתיים של בני
נוער מהגרים. מערכת החינוך בארץ ניצבת בפני
אותם אתגרים, בשל היותה מערכת חינוך בחברה
רב-תרבותית, הקולטת מגוון מהגרים.
קבוצה ייחודית ביניהם, היא בני נוער שחוזרים
לארץ לאחר שהות ארוכה בחו"ל ונקלטים במער
כת החינוך. למחקר שתואר במאמר זה יש חשי
בות בהטלת אור על ההיבט הפסיכולוגי
והחברתי-תרבותי בתהליך קליטתם של בני נוער
אלה. הוא פותח צוהר להבנת התהליכים העוברים
עליהם במעבר הבין-תרבותי, וממצאיו עשויים
לתרום להבנה טובה ומעמיקה יותר של בני נוער
החוזרים לארץ, או אלו העומדים לצאת. כמו כן,
הוא עשוי לשמש כגורם מדרבן לבניית תוכנית
הדרכה עבור הורים שעומדים בפני שליחות או
חזרה לארץ, וכן עבור אנשי מערכת החינוך,
העומדים בחזית קליטתם של תלמידים אלו.
ÌÈÈ˙·¯˙ ÔÈ·‰ Ìȯ·ÚÓÏ
¯˜ÁÓ‰ ÈÙ˙˙˘Ó È˘ ÂÂÁ˘
≠ÂȈÂÒ ‰ÚÙ˘‰ ‰˙Èȉ
¨Ì˙ÂÈ˘È‡ ÏÚ ˙È‚ÂÏÂÎÈÒÙ
Ì˙‰Ê Ì˙Ù˘ ¨ÌÈÈÙ‡
˙È˙·¯˙≠˙È˙¯·Á‰Â ˙È˘È‡‰
26
I...,27,28,29,30,31,32,33,34,35,36 16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,...144
Powered by FlippingBook