פנים | כתב עת לתרבות, חברה וחינוך - page 54

המרחף מעל ראשם של התלמידים מרחף גם על
ראשה. היא למעשה משמשת "יועץ" למצב בו
היא עצמה נתונה ולכן, מסוגלת להבין היטב את
צורכי התלמידים בתקופה זו.
ממחקר זה ניתן לראות כי פורום מסוג זה יכול
לשרת פונקציות נוספות
מעבר להיותו ערוץ תקשורת
להעברת מידע. האינטראק
ציה שהתקיימה בפורום,
מעידה על קרבה רגשית בין
המורה לתלמידיה, קרבה
שאפשרה להם להיפתח
למורה ולקבל ממנה את
התמיכה לה נזקקו בשעה
קשה כל כך. ניתן לראות כי הפורום שימש גם את
התלמידים בהתמודדותם, אפשר להם לשאול
שאלות, לקבל מידע נדרש ולשתף בסיפוריהם
ובחוויות מתקופה זו.
לאור כל אלו, ניתן לומר כי בעת מלחמה פורום
כיתתי הוא כלי חשוב העומד לרשות המורה
והמחנך. הוא מאפשר למורה לבצע את עבודת
ההוראה ועבודת החינוך של ימי השגרה ולבצע
את הנחיות משרד החינוך לגבי התנהלות בזמן
חירום. ניתן לשער כי ניהול פורום כזה בעת
מצוקה יכול להדק קשרים בין מורה לתלמידיה,
ולעודד את התלמידים לקבל עזרה ממוריהם גם
שלא בעת מצוקה.
ÏÏÎÓ ≤∞•≠Î ÈÎ ‰„·ÂÚ‰ ˙‡
ÌÈ„ÈÓÏ˙‰ ˙·‚˙· ˙Âڄ‰‰
Â‡ ¨ÌÈÏÏÎ ÌÈÚÓÏ ˙ÂÚÂÓÓ
ÌÈ„ÈÓÏ˙‰ Ï˘ ͯˆΠ˙‡¯
‰ˆÂ·˜Ó ˜ÏÁ ˘È‚¯‰Ï
54
I...,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64 44,45,46,47,48,49,50,51,52,53,...144
Powered by FlippingBook