ממצאים אלה הוליכו את עורכי המחקר
למסקנה כי בכל הקשור לערכים מדעיים, יתרו
–
נה של בריטניקה על פני ויקיפדיה אינו רב,
והטענות שהועלו ביחס לאיכותה של ויקיפדיה
אינן משקפות את כלל האוסף.
לויקיפידה, אגב, יש יתרון גדול
בכך שהיא מאפשרת )בניגוד
למקורות מידע בדפוס( לתקן
את הטעויות בה במהירות ובק
–
לות רבה )יערי, ברוכסון-ארביב
ובר-אילן, 2102; לינק 7002;
רביד, 7002(. עם זאת, תמיד יש
לזכור את אלה אשר מפקפקים באמינות המקור
וטוענים כי לא ניתן לבטוח באוסף כולו, עקב
היעדר תהליכים מסורתיים של ביקורת עמיתים
ולכן אין לשייכו לסוגה האנציקלופדית.
סיכומו של דבר, אל לה למערכת החינוך,
מוריה, ואף להורי התלמידים לראות ברשת האינ
–
טרנט כלי מידע מאיים, או דמון שיש לגרשו, אלא
חלק נוכח ובלתי נפרד מחיי מערכת החינוך
בישראל שיש לאמצה )כפי שכבר נעשה על ידי
"דור הגוגל" או "דור המילניום"(. אמנם חלק עם
מגבלות או חסרונות, אך גם עם יתרונות המאפש
–
רים לה להוביל שינוי ולעצב פרדיגמה חדשה של
הוראה ולמידה העונה למציאות החדשה בה אנו
חיים )איירס, 1102; אלון ובר-אילן, 2102; יערי,
ברוכסון-ארביב ובר-אילן, 2102; שנר, 0102(.
˙ίÚÓ Ï˘ ˙¯ËÓ‰ ˙Á‡
˙‡ „ÓÏÏ ‡È‰ ÍÂÈÁ‰
ÈÈȯ‡¢ ˙ÂÈ‰Ï ÌÈ„ÈÓÏ˙‰
È˘ÙÁÓ¢ ˜¯ ‡Ï ¢Ú„ÈÓ
¢Ú„ÈÓ È‡ˆÂÓ¢ ‡ ¢Ú„ÈÓ
76