ומאפשר ביטוי רגשי וחשיבה רפלקטיבית, לכן
נראה כי סביבת לימוד מתוקשבת היא בעלת
פוטנציאל למימוש יעד זה.
חשוב לציין כי החיבור בין ספרות ותקשוב נמצא
בראשית דרכו, אינו נתפס כמובן מאליו ופחות
"פופולארי" מאשר חיבור בין מחשב ותחומי דעת
אחרים, כמו מדעים, אולם נכון להיום, שנה וחצי
לאחר תום סדרת המפגשים על תוכנית הלימודים,
המורות בבית הספר לא מצאו לנכון לחבר בין
הוראת ספרות לסביבת למידה מתוקשבת.
במבט לאחור, נראה כי גישת ה'סיגול ההדדי',
אותה מציעה צבר בן-יהושע )9891( התקיימה
הלכה למעשה בפעולה להטמעת הנספח לתוכנית
הלימודים בחינוך הלשוני. המפגשים יצרו אינ
–
טראקציה בין צוות בית הספר לתוכנית הלימודים
החדשה בספרות, לא ניתנו הנחיות מחייבות
ונשמר מרחב הפעולה של המורים. יש מקום
לבחון במחקר נוסף כיצד בית הספר המיוחד, בו
בוצע מחקר הפעולה להטמעת הנספח לתוכנית
הלימודים, יתפתח כדי להגיע להוראת ספרות
בדרך הומניסטית, מתוקשבת ואסתטית.
75